کد خبر : 81086
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 مهر 1401- 05: 21

رئیس پلیس راهور گیلان عنوان کرد

تردد ۴ میلیونی خودرو در پایان هفته های گیلان

تردد ۴ میلیونی خودرو در پایان هفته های گیلان

رئیس پلیس راهور گیلان گفت: در تابستان امسال از سه شنبه تا جمعه تعدادخودروهای ورودی به استان هر هفته به چهار میلیون می رسد و لذا گیلان فقط مربوط به مردم استان نیست و حتی در طول سال از اواسط هفته تا پایان هفته شاهد موج مسافرت ها هستیم.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، سرهنگ امیر طالبی، با بیان اینکه روزانه یک میلیون و ۸۰۰ تا دو میلیون دستگاه خودرو در سطح معابر عمومی استان گیلان در حال تردد هستند، اظهار کرد: همچنین شاهد تردد روزانه حدود ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح معابر هستیم.

 

وی بخش قابل توجهی از تردد این حجم از  وسائل نقلیه را مربوط به مرکز استان و شهر رشت دانست و افزود: در طول سال سه میلیون دستگاه خودرو وارد چرخه تردد و شماره گذاری می شود که سهم گیلان بین ۱۳۰ هزار تا ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو است، اما معابر عمومی ما از یک وضعیت ثابت برخوردار هستند و خیلی شاهد تغییر نیستیم.

 

رئیس پلیس راهور گیلان در گفت وگوی تلویزیونی، با بیان اینکه سال گذشته و نیمه نخست امسال تنها ۳۱۹ دستگاه خودرو را از رده خارج کردیم، اما جمعیت خودرویی روز به روز در حال افزایش است، تصریح کرد: در تابستان امسال از سه شنبه تا جمعه جمعیت خودرویی استان هر هفته به چهار میلیون می رسد و لذا گیلان فقط مربوط به مردم استان نیست و حتی در طول سال از اواسط هفته تا پایان هفته شاهد موج مسافرت ها هستیم.

 

طالبی، مسافران را که تردد هفتگی دارند جزئی از جمعیت استان گیلان دانست و بیان کرد: از آستارا تا چابکسر یک مسیر ۳۰۰ کیلومتری شهری است و گیلان تبدیل به استان – شهر شده و باید آن را مدیریت کنیم.

 

وی با اشاره به افزایش بارندگی ها در نیمه دوم سال و مضاعف شدن مشکلات ترددی، خاطرنشان کرد: همچنین در فصل بازگشایی مدارس هستیم و گیلان ۳۸۰۰ مدرسه و حدود ۳۹۰ هزار دانش آموز دارد.

 

رئیس پلیس راهور گیلان از مدارس خواست اقدامات به ساماندهی سرویس ها در سامانه سپند(سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) کنند و گفت: سرویس های مدارس باید قانونمند شوند تا امنیت تردد برای دانش آموزان فراهم شود.

 

وی در ادامه بر لزوم هوشمندسازی و توسعه زیرساخت های تردد به ویژه در کلانشهر رشت تاکید کرد و متذکر شد: براساس مصوبه سال ۹۸ شورای ترافیک استان، راه اندازی ۱۱۰ دوربین نظارتی شامل ۲۲ دوربین ثبت تخلف سرعت و ثبت تخلف چراغ قرمز در دستور کار شهرداری رشت است که تاکنون ۷۷ دوربین فعال داریم.

 

طالبی، با اشاره به فعالیت ۱۰ دوربین ثبت تخلف سرعت و چراغ قرمز، عنوان کرد: در جاده تهران دوربین ثبت تخلف سرعت نصب کردیم و لذا کلیه سرعتکاه‌های این مسیر جمع آوری شده است؛ همچنین به دنبال هوشمندسازی چراغ راهنمایی و رانندگی در تقاطع های شهر رشت و سپس انزلی و لاهیجان هستیم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار