کد خبر : 22315
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲

ترور یک گیلانی در حین کمک به مناطق محروم / شهادت طلبه آستانه‌ای در شلمچه

ترور یک گیلانی در حین کمک به مناطق محروم / شهادت طلبه آستانه‌ای در شلمچه

در چنین روزی، یک گیلانی در حین کمک به مناطق محروم توسط عناصر سازمان مجاهدین خلق (منافقی) ترور شد و به شهادت رسید.

به گزارش گیلانستان ، ۳۰ دی ماه ۱۳۶۱ شمسی، یک گیلانی به دست منافقین ترور شد و به شهادت رسید. شهید ابوالفضل حسینی کوملایی ۲۰ تیر ماه ۱۳۴۲ در کومله لنگرود متولد شده بود و در حالی که از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود در عملیات کمک‌رسانی به مردم محروم بازی‌بلاقه در یک حمله مسلحانه توسط گروهک تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) به شهادت رسید.

۳۰ دی ماه ۱۳۶۵ شمسی، یکی از طلاب شهرستان آستانه اشرفیه در مناطق عملیاتی دفاع مقدس به شهادت رسید. طلبه شهید مصطفی جهاندیده  در سال ۱۳۴۸ در روستاي پايين رودپشت از توابع آستانه اشرفيه متولد شد. وی طلبگی را از  مدرسه علميه لنگرود آغا کرد و بعد از چند سال راهي مدرسه حاج ابوالحسن معمار در تهران شد. با آغاز جنگ تحمیلی وی وارد معرکه نبرد با دشمن بعثی شد و سرانجام در در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به شهادت رسید. پیکر غرق به خونش در ميان صدها چشم اشكبار تشييع  و در جوار مزار دوستش شهيد اسماعيل كفايتي در گلزار شهدای آستانه اشرفیه به خاك سپرده شد.

۳۰ دی ماه ۱۳۶۵ شمسی، میر غنی موسوی از رزمندگان شهرستان آستارا به شهادت رسید. وی ۶ خرداد ماه ۱۳۴۵ در روستای باغچه سرای آستارا متولد شده بود و پیکر مطهرش در گلزار شهید باغچه سرا تدفین شد.

۳۰ دی ماه ۱۳۶۵ شمسی، شهید محمد امانی سندیانی از رزمندگان شهرستان انزلی در منطقه سومار و در عملیات کربلای ۶ به شهادت رسید. وی متولد ۱۳ اسفند ماه ۱۳۴۵ در انزلی بود.

۳۰ دی ماه ۱۳۶۸ شمسی، وزنه بردار نامی ایران، جهان پهلوان محمود نامجو درگذشت او اولین مدال طلای جهانی را در طول تاریخ ورزش ایران برای کشورش کسب کرد. او ۲۷ بار رکورد جهانی را در رشته وزنه برداری تغییر داد. وی در سال ۱۳۳۷ ش آخرین مدالش را برای کشور به ارمغان آورد. محمود نامجوی سرانجام در بیمارستان مهر تهران بر اثر عوارض ناشی از تمرینات سنگین ورزشی و کهولت درگذشت و در قطعهٔ ۲۲ بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شد.

۳۰ دی ماه ۱۳۸۵ شمسی، سرهنگ پاسدار جانباز حسین زاد شفق درگذشت. وی از رزمندگان و جانبازان شهرستان ماسال در دوران دفاع مقدس بود.

۳۰ دی ماه ۱۳۹۵ شمسی، شهید محسن روحانی آتش نشان رضوانشهری در حادثه پلاسکو به شهادت رسید. در این روز ساختمان معروف پلاسکو فروریخت؛  همزمان با اولین روز ایام الله دهه مبارک فجر، پیکر دلاور شهید آتش نشا،ن محسن روحانی اهل رضوانشهر که در واقعه دلخراش پلاسکو تهران به درجه رفیع شهادت نائل شده بود بر دوش مسئولین و مردم شهید پرور این شهرستان تشییع و در زادگاهش روستای سندیان رضوانشهر به خاک سپرده شد. این آتش نشان جوانمرد برای نجات و جان و مال هم میهنان به دورن آتش رفتند و متاع جان خود را بیچون و چرا هدیه کرد. شهید محسن روحانی در سال ۱۳۶۳ در زادگاهش روستای سندیان رضوانشهر چشم به جهان گشود و دارای ۱ فرزند دختر ۴ ساله و ۷ سال سابقه کار در ایستگاه ۱ آتش نشانی حسن آباد تهران سرانجام در پایان دی ماه در واقعه آتش سوزی پلاسکو به درجه رفیع شهادت نائل شد./ رنگ ایمان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار