کد خبر : 60869
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399- 54: 16

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان:

ترویج روحیه مطالبه گری و امر به معروف در بین دانش آموزان لازم است

ترویج روحیه مطالبه گری و امر به معروف در بین دانش آموزان لازم است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان، گفت: ترویج روحیه مطالبه گری و امر به معروف در بین دانش آموزان از جمله اهداف مهم ستاد در حوزه آموزش و پرورش است.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سجاد سرافراز پیش از ظهر شنبه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، با اشاره به اینکه کار اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر احیا این فریضه الهی در جامعه است، اظهار کرد: کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ سازی است نه اینکه مستقیم ورود کند، زیرا در این صورت مردم انگیزه پیدا نمی‌کنند که در موضوع ترویج فریضه امر به معروف ورود کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه امر به معروف یعنی امر به همه خوبی‌ها و نهی از همه بدی‌ها در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و سیاسی، گفت: بعضی از حوزه‌های امر به معروف و نهی از منکر تخصصی است که نیاز است نخبگان ورود کنند و به همین دلیل دفتر پژوهشی ستاد این کار را انجام می‌دهد.

سرافراز با اشاره به اینکه نخبگان جامعه نقش بسزایی در هدایت جامعه دارند، تصریح کرد: از این رو گروهای تخصصی جهادی مطالبه گر با حضور نخبگان برای مقابله با منکرات، تنها نگاه سلبی نداشته بلکه به دنبال بیان راهکار هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با تاکید بر اینکه اولویت ما مطالبه گری از مسئولان است، گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه و ادارات استفاده کرد.

سرافراز ضمن برشمردن اهداف ستاد در حوزه آموزش و پرورش، افزود: ترویج روحیه مطالبه گری و امر به معروف در بین دانش آموزان باید از جمله اهداف مهم آموزش و پرورش باشد.

وی نقش معلمان را در گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را با اهمیت دانست و گفت: نقش معلم به عنوان الگو در گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از آن جهت مهم است که در بعضی مواقع می‌تواند مهمترین و بیشترین تأثیر خود را در این زمینه بر دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند، بگذارند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار