کد خبر : 1312
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مهر 1394- 05: 21

ترویج فرهنگ حسینی (ع) گفتمان اصلی رسانه استانی است

ترویج فرهنگ حسینی (ع) گفتمان اصلی رسانه استانی است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: ترویج فرهنگ حسینی و بصیرت دینی گفتمان اصلی رسانه استانی در ماه محرم است.

به گزارش درگیلان، علی طلوعی ظهر امروز در نشست صدا و سیمای مرکز گیلان برای تمهیدات برنامه‌های ماه محرم اظهار کرد: برنامه‌های ماه محرم شبکه باران با راهبردهای احیای دین، استقلال‌طلبی، بازخوانی و تبیین رفتار سیاسی امام حسین (ع) پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه گفتمان اصلی رسانه استانی در ماه محرم ترویج فرهنگ حسینی و بصیرت دینی است، تصریح کرد: در برنامه‌های امسال بیان زمینه‌ها و عوامل مؤثر بر قیام سیدالشهدا (ع) جلوه‌هایی از عزت حسینی با تأکید بر تقویت نسل عاشورایی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با اشاره به اینکه آیین‌های عزاداری از گذشته‌ همواره در قالب هیئت‌های مذهبی و راه‌اندازی دسته‌های عزاداری و تکایا برگزار شده است، خاطرنشان کرد: آیین‌های عزاداری ماه محرم به فراخور فرهنگ و شیوه‌های مرسوم هر منطقه و استانی متفاوت است.

وی از پخش مستقیم دسته‌های منسجم عزاداری‌های حسینی (ع) در برخی از شهرستان‌های گیلان در ایامم تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) خبر داد.

طلوعی پخش مستقیم همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه از ماه محرم در مصلای امام خمینی (ره) و مهدیه رشت مصادف با دوم محرم را از جمله برنامه‌های شبکه باران عنوان کرد.

وی پخش گزارش از هیئت‌های مذهبی، مداحی، گزیده روضه‌خوانی، پخش نماهنگ با موضوع عاشورا، پخش زنده مراسم تاسوعا و عاشورا و شام غریبان از شهرستان‌ها،و… را بخشی از برنامه‌های صدا و سیمای مرکز گیلان در ماه محرم ذکر کرد.

این مسئول، آماده‌سازی شهر برای ورود به محرم، انعکاس خبری همایش هیئت‌های حسینی و مداحان استان، تهیه و پخش گزارش‌های ویژه عاشورا و تاسوعای حسینی و… را از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ماه محرم برشمرد.

وی یادآور شد: در صدای مرکز گیلان نیز برنامه‌هایی با ساختار مستند، ترکیبی، گفت‌وگو، سخنرانی، مداحی، گزارش و ویژه برنامه‌های باران تشنگی‌ـ نجوای عاشورایی با رویکرد پیام‌مداری و بازیابی مفاهیم سیاسی عبرت‌های عاشورا تولید و پخش می شود./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار