کد خبر : 71045
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1400- 19: 17

رئیس شورای شهر رشت:

تسریع در پروژه‌های عمرانی رشت با اجرایی شدن مدیریت یکپارچه شهری

تسریع در پروژه‌های عمرانی رشت با اجرایی شدن مدیریت یکپارچه شهری

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر رشت اجرایی شدن مدیریت یکپارچه شهری موجب تسریع در روند اجرای بسیاری از پروژه‌های عمرانی و تعامل بیشتر ما بین دستگاه‌های خدمات رسان بوده که تحقق آن نیازمند همراهی و ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع است.

به گزارش گیلانستان، محمد حسین واثق کارگرنیا در دیداری که ظهر امروز با حضور سید علی آقازاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضای شورای رشت در ساختمان جلسات شورا برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری آخر ماه صفر اظهار کرد: خوشبختانه در این دوره از عمر شورا و همچنین مجلس شورای اسلامی شاهد حضور نمایندگانی مردمی و انقلابی هستیم و امیدواریم با ایجاد تعامل هر چه بیشتر در این دو پارلمان محلی و ملی شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی برای مردم فهیم شهر رشت باشیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه اجرای پروژه‌های عمرانی در رشت با مشکلاتی مواجه است، افزود: دستگاه‌های خدمات رسان از منظر خودشان به اجرای پروژه‌های عمرانی نگاه می‌کنند و این مسئله موجب بروز مشکلاتی از جمله طولانی شدن روند برخی از پروژه‌ها می‌شود که در نهایت بی‌اعتمادی شهروندان را به همراه دارد.

طولانی شدن پروژه‌های عمرانی موجب بی‌اعتمادی شهروندان می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه طولانی شدن روند اجرای پروژه‌های عمرانی در کنار تحمیل هزینه هنگفت، موجب بی‌اعتمادی شهروندان می‌شود، بیان کرد: یقینا اجرایی شدن مبحث مدیریت یکپارچه شهری موجب تسریع در روند اجرای بسیاری از پروژه‌های عمرانی و تعامل بیشتر ما بین دستگاه‌های خدمات رسان است که تحقق آن نیازمند همراهی و ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع است.

واثق کارگرنیا به‌عدم برخورداری شهرداری‌ها از بودجه کشور اشاره کرد و گفت: در بخش اختصاص اعتبارات ملی به پروژه‌های عمرانی رشت نیازمند ورود نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هستیم و تامین اعتبار به منظور رفع مشکلاتی همچون پسماند سراوان، آلودگی دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت خارج از توان بودجه‌ای شهرداری رشت است.

وی با اشاره به اینکه ناوگان تاکسی رانی رشت با مشکلات فراوانی مواجه است افزود: بیش از ۶ هزار تاکسی در رشت وجود دارند که از این تعداد حدود سه هزار تاکسی فعال هستند که به واسطه مشکلاتی همچون فرسودگی چندان پاسخگوی نیازهای شهری نمی‌باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در موضوع انتخاب شهردار رشت نیز سعی کردیم تجربیات تلخ ادوار گذشته تکرار نشود، تصریح کرد: پس از استعفای احمدی از جایگاه شهردار رشت در نهایت از بین ۴۶ نفر کاندیدای تصدی این جایگاه، یک نفر توانست آرای ۹ عضو از مجموع یازده عضو شورا را کسب کند و امیدواریم نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جهت تسریع این مهم با شورا همراهی و همکاری داشته باشند.

رفع مشکل پسماند سراوان نیازمند مدیریت عالی و اعتبارات ملی 
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه در بحث پسماند شهرهای شمالی کشور اعتبارات دولتی خوبی اختصاص داده شده است، اظهار کرد: از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم که برای اختصاص این اعتبار به استان گیلان و شهر رشت نیز با جدیت ورود کنند.

نادر حسینی به وضعیت دو رودخانه گوهررود و زرجوب و پسماند سراوان رشت اشاره کرد و گفت: رفع این دو مشکل بزرگ زیست محیطی نیازمند یک مدیریت عالی و جذب اعتبارات ملی است.

چالش جدی در حوزه ترافیک رشت
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در حوزه ترافیک در رشت با چالش جدی مواجه هستیم، اظهار کرد: واریز سهم شهرداری رشت از محل عوارض وصولی در حوزه ترافیک می‌تواند بسیاری از مشکلات ترافیکی این شهر را برطرف کند.

مسعود عباس نژاد پیرامون عوارض وصولی در حوزه ترافیک افزود: در بسیاری از شهرها سهم شهرداری رشت از محل دریافت عوارض توسط راهنمایی و رانندگی پرداخت می‌شود اما متاسفانه در رشت این موضوع با مشکلاتی مواجه است.

انتخاب شهردار رشت از جمع ۴۶ نفره
سید شمس شفیعی عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در زمان انتخاب وزاری یک دولت، وقتی که مجلس به یک وزیری رای اعتماد می‌دهد به عنوان وزیر انتخاب می‌شود، اظهار کرد: اعضای شورای رشت نیز یک نفر را به عنوان شهردار از جمع ۴۶ نفره انتخاب کرده‌اند و از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم در تسریع این روند مساعدت داشته باشند.

پسماند سراوان و رودخانه‌های آلوده مشکلات رشت هستند
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه رشت به نوعی گیلان شهر است اظهار کرد: در طول سال شاهد حضور گردشگران فراوانی به این شهر هستیم و رشت به مشکلاتی از جمله پسماند، رودخانه‌های آلوده، آسفالت، ترافیک و غیره گرفتار است.

سید حسین رضویان با بیان اینکه مشکل پسماند فقط مختص رشت نیست، افزود: شیرآبه‌های پسماند سراوان به انزلی سرازیر می‌شود و مشکلات زیست محیطی متعاقبی را به همراه دارد و از نمایندگان مجلس بالاخص مجمع نمایندگان گیلان تقاضا داریم با جذب اعتبار دولتی مورد نیاز احداث دستگاه زباله سوز، یک بار و برای همیشه این مشکل را برطرف کنند.

رفع مشکل ساخت و ساز در زمین‌های نسقی
مجید عزیزی نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به مشکل ساخت و ساز در زمین‌های نسقی اظهار کرد: در بسیاری از شهرهای کشور ساخت و ساز در زمین‌های نسقی ضابطه‌مند شده است و امیدواریم با همراهی نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی این مشکل در رشت نیز برای همیشه برطرف شود.

مداخله دستگاه‌های مختلف خدمات رسان در اجرای پروژه‌های مدیریت شهری
عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برخی هنوز برای شوراها جایگاهی قائل نیستند، اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات رسان باید تحت نظارت شوراها عمل کنند و در اجرای برخی از پروژه‌ها توسط مدیریت شهری، شاهد ورود و مداخله دستگاه‌های مختلف خدمات رسان هستیم.

هادی رمضانی با بیان اینکه مردم برای رفع مشکلاتشان در تمام موارد به شورا مراجعه می‌کنند، افزود: در حوزه تالاب عینک و رودخانه‌های رشت هر زمان که ورود می‌کنیم برخی از دستگاه‌ها نیز مدعی می‌شوند اما بعد از آن وقتی مشکلاتی در این باره رقم می‌خورد همه نگاه‌ها فقط به سمت شهرداری رشت معطوف است.

وی به موضوع انتخاب شهردار رشت اشاره کرد و گفت: از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم با تسریع بخشیدن به این مهم به حوزه مدیریت شهری رشت کمک کنند.

معضلاتی از جنس مشکلات استانی در رشت وجود دارد
عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در بسیاری از مناطق رشت شاهد مشکلات فراوانی در حوزه آسفالت هستیم، اظهار کرد: معضلاتی در رشت وجود دارد که از جنس مشکلات استانی است.

سید امیر حسین علوی با بیان اینکه سالهاست که در رشت آزاد سازی، دیوارگذاری و لایروبی رودخانه‌های رشت توسط شهرداری انجام می‌شود، افزود: در کنار تمامی این خدمات، هر زمان که شهرداری رشت قصد اجرای پروژه‌های عمرانی را در رودخانه‌ها دارد با موانعی از سوی دیگر دستگاه‌ها مواجه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شورا و شهرداری رشت قصد ندارد تا باری بر دوش نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیافزایند، گفت: اما در برخی از مباحث برای دریافت سهم شهرمان در بودجه‌های دولتی و غیره نیازمند همراهی نمایندگان مجلس هستیم و این‌ها می‌تواند به دستاوردهای خوبی بیانجامد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار