کد خبر : 32637
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 دی 1397- 41: 11

تسهیلات ارزان‌قیمت به زنبورداران گیلان پرداخت می‌شود

تسهیلات ارزان‌قیمت به زنبورداران گیلان پرداخت می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت:‌ ‌۳۰۰ نفر از زنبورداران گیلانی امسال تسهیلات ارزان قیمت دریافت کردند.

به گزارش گیلانستان حجت علی‌اکبرنژاد اظهار داشت: جهاد کشاورزی گیلان برنامه‌های متنوعی برای حمایت از زنبورداران استان دارد به طوری که در همین راستا از ۹ ماهه امسال تاکنون به ۳۰۰ نفر از فعالان عرصه تولید عسل وام و تسهیلات ارزان قیمت پرداخت کرده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان عسل را از اولویت‌های این دستگاه اعلام کرد و افزود:‌ ایجاد انگیزه بیشتر در بین فعالان حوزه زنبورداری و افزایش تعداد بهره‌برداران استان از جمله مزایای اعطای این کمک‌های مالی است.

علی‌اکبرنژاد تولید سایر فرآورده‌های زنبور عسل را از برنامه‌های جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد و بیان داشت: فرآورده‌هایی نظیر ژله رویال(‌royal jelly)،‌ گرده گل(been pollen)‌، موم(wax) و زهر زنبور عسل(venom) از جمله برخی از این فرآورده‌ها هستند.

وی عسل را نازل‌ترین تولید زنبور عسل نامید و با تأکید بر گسترش تولید فرآوردهای دیگر آن ابراز داشت:‌ توسعه کمی فعالیت‌های زنبورداری از دستور کار جهاد کشاورزی گیلان خارج شده است و به جای آن ارتقاء سطح کیفی تولیدات و اقتصادی کردن فعالیت‌های زنبورداری دنبال می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر حمایت از تولید محصولات جانبی زنبور عسل به عنوان راهبرد وزارت جهاد کشاورزی و ادارات تابعه آن گفت:‌ افزایش درآمد زنبورداران و اقتصادی کردن این حرفه تنها با تولید فرآوردهای دیگر زنبور عسل تحقق پیدا می‌کند.

علی‌اکبرنژاد با اشاره به اینکه هم‌اکنون امکان صادرات عسل تولیدی گیلان به شکل نظام‌مند و سیستماتیک وجود ندارد عنوان کرد: نبود برند معتبر و عدم وجود زیرساخت‌های صادراتی نظیر واحدهای بسته‌بندی محصولات از جمله محدودیت‌های فرآروی صادرات این فراورده در گیلان ارزشمند است.

وی ایجاد آزمایشگاه‌های تشخیص عسل را یکی دیگر از مؤلفه‌های ضروری برای صادرات محصولات تولیدی عنوان کرد و ابراز داشت:‌ اگر سرمایه‌گذارانی برای ساخت واحدهای بسته‌بندی عسل و نظایر آن در گیلان اعلام آمادگی کنند جهاد کشاورزی استان نیز از آنان حمایت می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان شهرستان‌هایی که تولید عسل در آن‌ها رواج دارد را برشمرد و اظهار داشت:‌ تالش،‌ آستارا، رودسر، سیاهکل، مناطق ییلاقی و‌ ارتفاعات خوش آب و هوای گیلان از جمله مناطقی هستند که بیشترین عسل استان را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار