کد خبر : 56639
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

مدیرکل شیلات گیلان:

تسهیلات بانکی به متقاضیان آبزی‌پروری در گیلان پرداخت می‌شود

تسهیلات بانکی به متقاضیان آبزی‌پروری در گیلان پرداخت می‌شود

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه فعالیت‌های شیلاتی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد گفت: تسهیلات بانکی به متقاضیان آبزی‌پروری در گیلان پرداخت می‌شود.

به گزارش گیلانستان، عظیم مدبری، از پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان آبزی‌پروری در گیلان به مقدار ۳۵۰ میلیون ریال به ازای هرتن ظرفیت مزرعه خبر داد و اظهار داشت: فعالیت‌های شیلاتی جایگاه و نقش مهمی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد و استان گیلان نیز در این زمینه فعالیت‌های خوبی را به انجام می‌رساند.

مدیرکل شیلات گیلان در پاسخ به این پرسش که وضعیت استان از لحاظ تولید ماهیان سردابی و قزل‌آلا چگونه است عنوان کرد: طبق آمار سال ۹۸ گیلان دارای ۴۲۶ مزرعه فعال سردآبی با ظرفیت اسمی ۴ هزار و ۸۳۸ تن، مساحت مفید فعال ۱۷۲ هزار و ۵۴۳ متر مربع و دارای ۵ هزار و ۴۸۸ تن تولید ماهیان سردآبی در آب‌های داخلی است.

مدبری با بیان اینکه علاوه بر داشته‌های اشاره شده گیلان در حوزه ماهیان سردآبی استان دارای ۱۵۰ تن تولید ماهی در آب‌های شور دریا در قفس است تصریح کرد: گیلان دارای تعداد ۱۳ مزرعه فعال در زمینه تکثیر ماهیان سردآبی با ظرفیت اسمی تولید سالانه ۴۸ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه در مساحت مفید ۱۲ هزار و ۴۰۳ مترمربع است.

وی از تولید ۸ میلیون و ۴۲۵ هزار قطعه بچه ماهی یک گرمی در گیلان طبق آمارهای سال ۹۸ سخن گفت و با تأکید بر اینکه تمامی ۱۶ شهرستان استان در زمینه تولید ماهیان سردابی فعال هستند ابراز داشت: شهرستان تالش با ۲ هزار و ۷۷۰ تن در مساحت ۶۸ هزار متر مربع دارای رتبه نخست استانی در بخش تولید ماهیان سردابی است.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه شهرستان رودسر با ۵۷۱ تن تولید در مساحت ۱۰ هزار و ۴۵۴ متر مربع در رتبه دوم استانی تولید ماهیان سردابی گیلان قرار دارد اظهار داشت: شهرستان ماسال نیز با ۳۵۴ تن تولید سالانه در مساحت ۱۲ هزار و ۲۰۵ متر مربع در رتبه سوم استانی از حیث تولید ماهیان سردابی قرار گرفته است.

مدبری نوع حمایت‌های مجموعه شیلات استان گیلان از آبزی‌پروران به ویژه فعالان بخش پرورش ماهیان سردابی را برشمرد و با بیان اینکه تسهیلات بانکی به آبزی‌پروران پرداخت می‌شود افزود: طبق آخرین مکاتبات بانکی جهت دریافت تسهیلات توسط آبزی‌پروران مقدار ۳۵۰ میلیون ریال به ازای هر تن ظرفیت مزرعه به آنان پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ۲۳۰ میلیون ریال تسهیلات مربوط به هزینه ثابت و ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات مربوط به هزینه جاری به متقاضیان دریافت تسهیلات آبزی‌پروری در استان گیلان تعلق می‌گیرد خاطرنشان کرد: مجموعه شیلات گیلان در راستای تحقق شعار جهش تولید مقام معظم رهبری برنامه‌های خود را تدوین و در آن راستا حرکت می‌کند.

مدیرکل شیلات گیلان تولید انواع ماهی زینتی و قرمز را از دیگر ظرفیت‌های استان اعلام کرد و ضمن تأکید بر اشاعه فرهنگ مصرف آبزیان و افزایش سرانه مصرف ماهی ابراز داشت: تجهیز و مکانیزاسیون مزارع، صدور مجوزهای جدید و افزایش تولید در واحد سطح از جمله مهم‌ترین عوامل تولید در حوزه پرورش آبزیان به شمار می‌رود.

مدبری به مشکلات و چالش‌هایی که به جهت شیوع ویروس کرونا متوجه فعالیت‌های شیلاتی شده و آسیب‌هایی که این موضوع به فعالان این بخش وارد کرده است را نیز اشاره کرد و بیان داشت: در همین راستا دولت تمهیداتی را اندیشیده است تا با پرداخت تسهیلات بانکی از فعالان شیلاتی که به جهت شیوع کرونا آسیب دیده‌اند حمایت به عمل آورد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار