کد خبر : 29352
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1397- 53: 16

تسهیلات مقاوم‌سازی به سیل‌زدگان منطقه پرداخت می‌شود

تسهیلات مقاوم‌سازی به سیل‌زدگان منطقه پرداخت می‌شود

فرماندار صومعه‌سرا‌ گفت‌:‌ ‌تسهیلات و وام‌هایی جهت مرمت و مقاوم‌سازی منازل مسکونی به برخی از سیل‌زدگان شهرستان صومعه‌سرا پرداخت می‌شود.

به گزارش گیلانستان، علی فتح‌اللهی در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ با توجه به حجم خسارات و غیرقابل استفاده بودن برخی از منازل مسکونی در صومعه‌سرا،‌ قرار است تسهیلاتی در قالب وام‌های مرمت و مقاوم‌سازی به برخی از آسیب دیدگان سیل اخیر این شهرستان اعطا شود.

فرماندار صومعه‌سرا در مورد جاری شدن سیل در این شهرستان ابراز داشت:‌ بارش باران‌ سیل‌آسای چند روز اخیر در گیلان به ویژه در مناطق غربی استان و شهرستان صومعه‌سرا علاوه بر برخی از ابنیه‌ها خسارت‌هایی را به منازل مسکونی مردم در نقاط مختلف وارد آورده است.

وی به آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و خدماتی این شهرستان اشاره کرد و افزود:‌ طبق اعلام سازمان هواشناسی گیلان تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان صومعه‌سرا برای مواجهه با بحران احتمالی جاری شدن سیلاب به حالت آماده باش کامل درآمدند.

فتح‌اللهی حضور نیروهای جمعیت هلال احمر،‌ راهداری،‌ دستگاه‌های خدماتی و اجرایی را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت:‌ اقدامات به‌موقع عوامل مختلف خدماتی و اجرایی در حوزه راه‌ها و ادارات آب،‌ برق و گاز موجب کاهش بسیار زیاد حجم اختلالات در حوزه‌های مذکور شد.

وی با بیان اینکه حجم بارندگی‌ها ‌در شهرستان صومعه‌سرا خارج از گنجایش رودخانه‌ها بوده است عنوان کرد: همزمان با ادامه بارش باران و با پر شدن بستر رودخانه‌ها ‌شاهد سرریز آب و جاری شدن سیلاب در بسیاری از مناطق شهرستان صومعه‌سرا از جمله ضیابر،‌ بهمبر و روستاهای حومه بودیم.

فرماندار صومعه‌سرا از ورود آب به داخل بیش از ۵۰ منزل مسکونی خبر داد و تصریح کرد:‌ مردم در این روزها با شرایط بسیار سختی مواجه بودند به‌طوری که با ورود آب به داخل منازل مسکونی امکانات زندگی و لوازم خانگی آنان به زیر آب رفته و دیگر امکان سکونت نداشتند.

فتح‌اللهی از عادی شدن شرایط در شهرستان صومعه‌سرا خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ با ورود به‌موقع تیم‌های امداد و نجات به مناطق حادثه‌دیده نسبت به خدمات‌رسانی به منازل محاصره شده در آب اقدامات لازم انجام گرفت و با تلاش این عوامل هم‌اکنون شرایط اهالی به حالت عادی برگشته است.

وی به خراب شدن دیوار برخی منازل مسکونی قدیمی و نشست کردن پی ساختمان‌ها نیز اشاره کرد و افزود:‌ در بازدیدهایی میدانی به‌عمل آمده مشخص شد که برخی از ساختمان‌ها و منازل مسکونی مردم به‌علت حجم خسارات و آسیب‌های وارده ناشی از سیلاب دیگر قابل سکونت نیستند.

فرماندار صومعه‌سرا از پرداخت تسهیلات جهت مرمت مسکن به‌ برخی از سیل‌زدگان این شهرستان خبر داد و گفت‌: با توجه به غیرقابل استفاده بودن برخی از منازل مسکونی،‌ قرار است تسهیلاتی در قالب وام‌های مقاوم‌سازی به برخی از آسیب دیدگان سیل اخیر این شهرستان اعطا شود.

فتح‌اللهی تعداد انبارهای به زیر آب رفته در مناطق روستایی صومعه‌سرا را ۱۵۰ واحد اعلام کرد و ابراز داشت:‌ علاوه بر این‌ها تعدادی از طیور و ماکیان برخی خانوارها به علت جاری شدن سیل تلف شدند که مقدار خسارات آنهت پس از اتمام ارزیابی‌های کارشناسان اعلام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تعدادی از پل‌های منطقه نیز در اثر حادثه سیلاب دچار آسیب شده‌اند تصریح کرد:‌ ابنیه‌های خسارت‌دیده باید هر چه سریع‌تر تعمیر و مرمت شوند علاوه بر این کار بازسازی چندین کیلومتر از راه‌های آسفالته که با ترک خوردگی و ریزش مواجه هستند نیز در اسرع وقت اجرایی می‌شود.

فرماندار صومعه‌سرا آسیب‌های وارد آمده به تیرک‌های انتقال برق را نیز مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت:‌ با وجود وارد آمدن خسارت‌هایی به برخی از تأسیسات و امکانات زیربنایی در حوزه خطوط انتقال برق شهرستان صومعه‌سرا، هیچ‌گونه قطعی خاصی را در این زمینه نداشتیم.

فتح‌اللهی با ابراز اینکه هم‌اکنون جریان آب،‌ برق و گاز در تمام نقاط صومعه‌سرا برقرار است عنوان کرد:‌ جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان صومعه‌سرا امروز و با حضور رؤسای دستگاه‌های مختلف اجرایی برگزار و علاوه بر تشریح شرایط فعلی،‌ خسارت‌های وارده نیز برآورد می‌شود./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار