کد خبر : 1809
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 آبان 1394- 08: 18

تشدید برخورد پلیس با مشمولان غایب

تشدید برخورد پلیس با مشمولان غایب

معاون وظیفه عمومی پلیس گیلان گفت: برخورد با مشمولان غایب با اعمال محدودیت‌های اجتماعی تشدید می‌شود.

به گزارش درگیلان، سیدحسین صدرممتاز ظهر امروز در نشست انتظامی استان با تاکید بر ضرورت اجرای قانون درباره مشمولان غایب اظهار کرد: با مشمولان غایب در راستای اجرای قانون با اعمال محدودیت‌های اجتماعی برخورد شدید می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ مواد قانونی ۱۰،۵۸،۶۲ و ۶۳ قانون نظام وظیفه عمومی، گفت: این مواد قانونی مبنی بر برخورد با مشمولان غایب و سازمان‌ها و افراد به‌کار گیرنده آنها به استانداری و فرمانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

معاون وظیفه عمومی پلیس گیلان ادامه داد: در ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی هر گونه استفاده از تسهیلات دولتی مانند اخذ گواهینامه رانندگی، دریافت وام، کسب پروانه کار، کاندیدا شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، استخدام به هر صورت رسمی، پیمانی قراردادی و روزمزدی، منوط به روشن شدن وضعیت خدمتی افراد ذکور است.

به گفته وی، طبق ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی نیروی انتظامی موظف است درباره شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب اقدام کند.

صدرممتاز تصریح کرد: تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی و غیردولتی و… باید در این زمینه همکاری لازم را به عمل آورند.

وی با تأکید بر اینکه استخدام مشمولان در وزارتخانه‌ها و موسسات وابسته به دولت و موسسات خصوصی بدون داشتن معافیت دائم یا پایان خدمت ممنوع است، خاطرنشان کرد: افراد خاطی طبق مقررات به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی پلیس گیلان مجازات مشمولان غایب برای بار نخست را پرداخت هزینه سالانه یک سرباز طبق قانون بودجه سالانه عنوان کرد و یادآور شد: مجازات اینگونه افراد برای بار دوم نیز علاوه بر جریمه مذکور، سه ماه انفصال خدمت و برای بار سوم و بالاتر انفصال خدمت دولتی است.

وی متذکر شد: متخلفان از مقررات برابر قانون نظام‌وظیفه به محاکم قضایی معرفی می‌شوند./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار