کد خبر : 46065
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 دی 1398- 22: 11

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان:

تشدید مبارزه با متخلفان شکار در گیلان؛ شکارچیان غیرمجاز در رشت به دام افتادند

تشدید مبارزه با متخلفان شکار در گیلان؛ شکارچیان غیرمجاز در رشت به دام افتادند

کنترل‌های شبانه یگان محیط‌زیست گیلان در محدوده شهرستان رشت منجر به دستگیری شکارچیان متخلف و کشف مقادیری سلاح‌ قاچاق از آنان شد.

به گزارش گیلانستان انجام پایش‌های مستمر و گشت‌ و بازرسی از زیستگاه‌های حیات‌وحش، پناهگاه‌ها و تالاب‌های استان گیلان تشدید شده است به طوری‌که در ساعات گذشته چندین متخلف و شکارچی غیرمجاز به همراه سلاح‌های قاچاق توسط عوامل یگان حفاظت محیط‌زیست در محدوده شهرستان رشت شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان، از انجام گشت و کنترل شبانه در محدوده شهرستان رشت خبر داد و ابراز داشت: با انجام کار اطلاعاتی و پس از رصد شکارچیان حرفه‌ای، عملیات شبانه‌ای با هماهنگی و اخذ دستور ورود به منزل از سوی مقام قضایی و با همراهی نیروی انتظامی در این منطقه انجام شد.

ساسان اکبری‌پور از دستگیری تعداد ۳ نفر متخلف و شکارچی غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت محیط‌بانی شهرستان رشت خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر دستگیری این افراد توسط عوامل یگان حفاظت محیط‌زیست استان گیلان، ۳ قبضه سلاح شکاری قاچاق، ۸۰ کیلو گوشت شکار و اجزای حیوان شکار شده نیز از آنان کشف و ضبط شد.

وی با تأکید بر اینکه متخلفان دستگیر شده به همراه مستندات جهت طی مراحل قانونی تحویل پاسگاه انتظامی سراوان شدند خاطرنشان کرد: در همین‌جا به تمام شکارچیان غیرمجازی که قصد صدمه زدن به محیط‌زیست را دارند اخطار می‌کنیم در صورت شناسایی و مشاهده اقدامات غیرقانونی به شدت با آنان برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان پایش تمام مناطق استان و تشدید برخورد با شکارچیان غیر‌مجاز را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: در راستای انجام این مأموریت، کشف سلاح‌های قاچاق، برخورد با متخلفان شکار و دستگیری شکارچیان غیر‌مجاز در اولویت مأموریت‌های عوامل و نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست قرار دارد.

وی دادن یکسری آموزش‌های کاربردی و مرتبط به مردم و کودکان را با هدف نهادینه کردن فرهنگ نگهداری از محیط زیست در بسیاری از کشورها مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بدون شک صیانت از این داشته‌ها تنها از عهده یک سازمان ویژه برنمی‌آید و مشارکت مردم در این راه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان توجه به اهمیت حفظ و حراست از مناطق تحت مدیریت محیط زیست این استان را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: ایجاد تعامل قانون‌مند با دوستداران محیط زیست که علاقه‌مند به همکاری نزدیک و کمک به حفظ حیات‌وحش دارند از اولویت‌ها و برنامه‌های یگان حفاظت محیط‌زیست محسوب می‌شود.

وی ایثار محیط‌بانان شاهد و جانباز را یادآور مسئولیت بسیار سنگین و خطیر خانواده محیط زیست در این عرصه دانست و عنوان کرد: محیط‌­بانان، از فداکارترین اقشار جامعه هستند و گاهی اوقات با جان خود که با ارزش‌ترین دارایی انسان‌ها محسوب می‌شود، شجاعانه در مقابل متجاوزان به طبیعت ایستادگی می­‌کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار