کد خبر : 62598
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 بهمن 1399- 38: 10

رئیس پلیس راهور گیلان:

تشدید محدودیت‌های تردد در گیلان؛ خودروهای غیربومی از ورودی‌های استان بازگردانده می‌شود

تشدید محدودیت‌های تردد در گیلان؛ خودروهای غیربومی از ورودی‌های استان بازگردانده می‌شود

رئیس پلیس راهور استان گیلان گفت: محدودیت‌های تردد در گیلان تشدید شده و خودروهای غیربومی از ورودی‌های استان گیلان به مبدا برگشت داده می‌شوند.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ امیر طالبی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۷ شهرستان استان گیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رئیس پلیس راهور استان گیلان افزود: رودسر، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت، بندر انزلی، صومعه سرا و رودبار در وضعیت نارنجی قرار داشته و ورود خودروها به محدوده‌های نارنجی ممنوعیت دارد.

طالبی خاطرنشان کرد: همچنین خروج خودرو‌های بومی شهرستان‌های نارنجی به شهرستان‌های دیگر ممنوع است و اگر افراد این قانون را نقض کنند با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی توسط ماموران پلیس اعمال قانون می‌شوند.

وی عنوان داشت: از ۱۹ بهمن‌ماه محدودیت تردد دیگری برای مسافرت به گیلان لحاظ شد و اکنون همکاران ما در مبادی ورودی‌های استان در رودبار، آستارا و چابکسر مستقر هستند.

رئیس پلیس راهور گیلان اظهار داشت: خودرو‌های غیر بومی که قصد ورود به استان گیلان را داشته باشند توسط مأموران پلیس راهور به محل زندگی خود برگشت داده می‌شوند.

طالبی خاطرنشان کرد: اگر افرادی به هر طریقی از مسیرهای دیگری به استان گیلان ورود کنند حتماً با آن‌ها برخورد شده و اعمال قانون می‌شوند.

وی ابراز داشت: برخی از فراد بومی گیلان نبوده و در اینجا ویلا و یا خانه دارند و اکنون تصور می‌کنند که می‌توانند با ورود به استان گیلان در ویلای خود مستقر شوند.

طالبی گفت: توصیه ما به این افراد این است که مردم گیلان سال‌های سال میزبان شما عزیزان بودند اما این روزها شرایط گیلان مساعد نبوده و امکان حضور مهمانان از سایر استان‌ها وجود ندارند.

رئیس پلیس راهور گیلان افزود: تردد از کمربندی شهرها برای خروج خودرو‌های غیربومی که در شرایط مناسب و قبل از ۱۸ بهمن‌ماه به گیلان وارد شدند مجاز است و اگر تنها قصد خروج داشته باشند اعمال قانون نمی‌شوند.

وی عنوان داشت: اگر این خودروها قصد تردد در معابر عمومی استان را داشته و تشخیص داده شود که این افراد تردد غیرضروری دارند قطعاً با برخورد جدی مأموران پلیس روبه‌رو می‌شوند.

طالبی گفت: بسیاری از هم استانی‌ها از فرمانداری‌ها برگه تردد بین شهری گرفته‌اند اما این برگه‌ها مشمول تردد شبانه نمی‌شود و فرمانداری‌ها به ندرت و برای مشاغل خاص و شبانه برگه ترد شبانه صادر کرده‌اند.

رئیس پلیس راهور گیلان افزود: مانند تمام شهرهای کشور از ساعت ۹ تا ۴ صبح محدودیت‌های شبانه در گیلان نیز اجرایی می‌شود البته به دستور سردار فرماندهی اعمال قانون از ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه هر شب بین ۸ تا ۱۰ هزار اعمال قانون صورت می‌گیرد گفت: این بیانگر این است که گیلانیان به محدودیت‌های شبانه توجهی نداشته و یا طولانی شدن پروسه محدودیت سبب عادی شدن آن شده است.

طالبی خاطرنشان کرد: در اوایل آذرماه استقبال خوبی از محدودیت‌های تردد و تردد شبانه مشاهده می‌شد و تعداد خودروهایی که اعمال قانون می‌شدند بسیار کم بود.

وی ابراز داشت: با توجه به تعداد نیروهای انسانی پلیس این امکان وجود داشت که در اوایل آذرماه خودروها را متوقف کرده و با پرسیدن علت تردد نسبت به اعمال قانون یا عدم اعمال قانون اقدام کنیم.

طالبی گفت: طولانی شدن پروسه محدودیت‌ها سبب شده تا اکثر محورها حتی در ساعات شبانه نیز قفل شده و ترددها همچنان پابرجا باشد و با توجه به محدودیت نیروی انسانی امکان توقف خودروها وجود ندارد.

وی افزود: شهروندانی که شغلشان در شب بوده و یا به علت کار اضطراری مجبور به تردد در ساعات شبانه هستند نگران اعمال قانون نباشند و اگر مدارک مستندی مبنی بر اضطرار در تردد ارائه دهند اعمال قانون انجام نمی‌شود.

رئیس پلیس راهور گیلان بیان کرد: این دسته از افراد به پیامک‌های ارسال شده جهت اعمال قانون توجه نکنند زیرا در متن پیامک نیز قید می‌شود که این موضوع در دست بررسی است.

وی گفت: چنانچه پیامکی برای رانندگان صادر شد ۱۰ روز بعد پرینتی از برگه خلافی خوودروی خود گرفته و اگر این جرایم در سامانه ثبت شده باشد حتماً جهت ابطال اعمال قانون با مدارک خود به پلیس راهور مراجعه کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار