کد خبر : 26157
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 خرداد 1397- 20: 0

تشرف جوان روسی مسیحی به اسلام شیعی و قرائت خطبه عقد توسط امام جمعه رشت + تصاویر

تشرف جوان روسی مسیحی به اسلام شیعی و قرائت خطبه عقد توسط امام جمعه رشت + تصاویر

عصر امروز جوان روسی اهل مسیحیت با حضور در بیت نماینده ولی‌فقیه در گیلان با ذکر شهادتین به دین اسلام مشرف شد.

به گزارش گیلانستان، یک جوان روسی مسیحی عصر امروز(شنبه) با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت به دین اسلام مشرف و با دعوت آیت الله فلاحتی از شیعیان این دین الهی گردید.

 نماینده ولی‌فقیه در گیلان در این دیدار با اشاره به نزول قرآن کریم به‌عنوان راهنمای بشریت اظهار کرد: هر چیزی که موجب سعادت انسان است خداوند از طریق قرآن کریم به پیامبر اکرم (ص) اعلام و از سوی ایشان نیز به ما رسیده است.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره جایگاه قرآن مجید در بین مسلمانان افزود: همان‌گونه که انجیل در بین مسیحیان ارزشمند است قران به‌عنوان راهنمای کامل بشریت در بین ما مسلمانان عزیز است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اعطای امتیازات به فرد مشرف شده از سوی خداوند گفت: خداوند متعال در قرآن فرموده اگر کسی قبلاً مسلمان نبوده و بعد دین اسلام را اختیار کند لازم نیست نماز، روزه و سایر عبادات این دین را قضا کند و این در حالی است که اگر فرد مسلمانی عبادات واجب اسلام را انجام ندهد مورد مواخذه قرار می‌گیرد.

فلاحتی با اشاره به اینکه اسلام به مسلمان بسیار بها می‌دهد خاطرنشان کرد: خداوند آن‌قدر برای انسان ارزش قائل است که فرد مسلمان شده را مانند سایر افراد محترم می‌شمارد.

وی با تأکید بر اینکه ما به همه پیامبران ازجمله به حضرت عیسی (ع) و حضرت موسی (ع) احترام می‌گذاریم تصریح کرد: ما نه‌تنها برای پیامبران سایر ادیان بلکه برای همه موجودات زنده هم احترام قائلیم تا جایی که اگر آب برای وضو داشته باشیم و موجود زنده‌ای تشنه باشد ابتدا آن را سیراب می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه پیامبر ما ۱۲ جانشین داشته که نام اولین آن‌ها حضرت علی علیه‌السلام و نام آخرین جانشین حضرت مهدی (عج) است افزود: طبق تعابیر دینی هنوز آخرین جانشین پیامبر زنده است و همه ادیان معتقدند که در آینده فردی می‌آید و دنیا را نجات می‌دهد.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه اسلام سراسر زیبا بوده و تأکید بر زندگی کردن زیبا دارد گفت: ماکسی را که وارد دین اسلام می‌شود را دوست داریم و خوش‌آمد می‌گوییم و رهبری نیز به شما خوش‌آمد می‌گوید.

جوان مسیحی مشرف شده به اسلام نیز در این آیین با بیان اینکه از گرویدن به دین اسلام احساس آرامش می‌کنم اظهار کرد: قبول کردن دین اسلام بهترین راه زندگی انسان است.

و با بیان اینکه برخی از بستگانم مخالف گرویدن و پذیرفتن دین اسلام از طرف من هستند افزود: همین‌که من مسلمان شده‌ام برایم کافی است چون اسلام دین کاملی است.

گفتنی است این خطبه عقد موقت توسط امام‌جمعه رشت خوانده شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار