کد خبر : 53860
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:

تشریح جزئیات تسهیلات بافت فرسوده در گیلان

تشریح جزئیات تسهیلات بافت فرسوده در گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به قابلیت‌های اعطای تسهیلات در بافت فرسوده شهری گفت: اجرای طرح اقدام ملی مسکن با تولید و ساخت مسکن به تعادل بازار کمک می‌کند.

به گزارش گیلانستان،ماکان پدرام امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای طرح اقدام ملی مسکن یکی از پروژه‌های مهم دولت است، اظهار کرد: با تجربیاتی که از ساخت مسکن مهر و استیجاری در راه و شهرسازی داشتیم طرح اقدام ملی مسکن اعلام شد که به خانه‌دار شدن مردم کمک می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اجرای طرح اقدام ملی مسکن با تولید و ساخت مسکن به تعادل بازار کمک می‌کند، گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام در سال‌های گذشته مثل بخشی از طرح مسکن مهر وارد این طرح‌شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا مردم از آن استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تعهد استان در این طرح را ۱۱ هزار و ۶۵۰ واحد شامل ساخت مسکن واگذاری زمین و تسهیلات طرح اقدام ملی برشمرد و تصریح کرد: از این تعداد تقریباً هزار و ۷۱۷ واحد به بنیاد مسکن تعرفه شده، دو هزار و ۷۴۰ واحد در قالب پروژه‌های نیمه‌تمام در شهرهای مخالف برنامه‌ریزی‌شده و چهار هزار و ۴۴۰ واحد نیز در بخش بافت فرسوده و بازآفرینی شهری قابلیت بازآفرینی دارد.

پدرام با اشاره به ثبت‌نام مردم در این طرح در سه فاز گفت: در فاز نخست محدودیت‌های ثبت‌نامی داشتیم که تقریباً هزار و ۷۱۵ باید ثبت‌نام می‌کردند و در فاز دوم سه هزار و ۸۱۶ نفر ثبت‌نام کردند و ۸۸۰ نفر نیز در فاز دوم از طریق پیامک ثبت‌نام کردند و هزار و ۳۰ نفر نیز متقاضیان بخش آموزش‌وپرورش بودند.

وی با اشاره به شرایط ثبت‌نام برای طرح ملی مسکن بیان کرد: سرپرست خانوار بودن، سابقه سکونت پنج‌ساله در شهر، استفاده نکردن از زمین و تسهیلات دولتی از شرایط ثبت‌نام در این طرح است و کسانی که این شرایط را لحاظ نکرده باشند از گردونه طرح خارج می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با تأکید بر اینکه گیلان ازجمله استان‌هایی است که با کمبود زمین درمجموعه وزارت راه و شهرسازی مواجه است، افزود: در ماده ۶ تولید مسکن زمین‌های سایر دستگاه‌ها که قابلیت واگذاری به طرح دارد ددرمجموع ۱۶ هکتار زمین را در بهترین نقاط که قابلیت احداث بنا داشت وارد طرح کردیم مثلاً در رشت در مسیر لاکان، در فاز دو مسکن مهر و زمین پشت مجموعه صداوسیما زمین‌هایی را در طرح مشارکت قراردادیم؛ علاوه بر این بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام بحث ساخت این واحدها را بر عهده‌دارند و  زمین‌ها پس از تعیین تکلیف در اختیار این دو کارگذار قرار می‌گیرند.

پدرام دهک‌های موردتوجه در طرح اقدام ملی مسکن را دهک سه به بالا دانست و تصریح کرد: ازآنجایی‌که وامی که برای این طرح‌ها منظور شده ۱۰۰ میلیون بوده و آورده مردمی در گام اول با توجه به شرایط محل فرق می‌کند اما درمجموع آورده اولیه مردم حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون است و پس از پایش کردن از طریق خود سامانه برای مردم افتتاح حساب می‌شود و باید اقساط را ماهانه یک و ۷۰۰ تا دو میلیون با سود ۱۸ درصد پرداخت کنند که قطعاً دولت در آینده کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به نحوه واگذاری به اولویت ثبت‌نام و واریز وجوه در اولویت نخست گفت: ما در گیلان پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای داشتیم که قبلاً قابلیت واگذاری نداشت در این طرح آوردیم، این واحدها زودتر در اختیار مردم قرار می‌گیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اذعان به اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر طرح اقدام ملی ازنظر کیفیت و نوع ساخت شرایط بهتری نسبت به مسکن مهر دارد، افزود: این قابلیت وجود دارد که در فاز دوم مسکن مهر که دو هزار و ۴۴۰ واحد آن آماده است قابلیت رؤیت توسط مردم وجود دارد تا از کیفیت ساخت آن مطلع شوند.

پدرام با اشاره به قابلیت‌های اعطای تسهیلات در بافت فرسوده شهری تصریح کرد: در این طرح می‌توانیم ودیعه اجاره به ازای هر واحد سندی که توسط فرد در بافت فرسوده وجود دارد به مبلغ ۳۰ میلیون با سود چهار درصد، به ازای هر واحدی که در بافت فرسوده ساخته می‌شود مبلغ ۴۰ میلیون با سود ۹ درصد و حداقل برای اشخاص عادی تا ۴۰ میلیون با سود ۱۶ تا ۱۸ درصد و به‌صورت انبوه‌سازی یا فناوری تا سقف ۱۷۰ میلیون نیز در اختیار قرار دهیم که این طرح کمک می‌کند تا بخش‌های بافت فرسوده شرایط بهتری پیدا کنند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار