کد خبر : 68994
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 مرداد 1400- 52: 11

تشریح فعالیت‌های اولین مدرسه مسجد محور گیلان/ ارتباط تنگاتنگ دانش‌آموزان با مربیان

تشریح فعالیت‌های اولین مدرسه مسجد محور گیلان/ ارتباط تنگاتنگ دانش‌آموزان با مربیان

حجت‌الاسلام نژاد صفری فعالیت‌های نخستین مدرسه مسجد محور گیلان را تشریح کرد و با بیان اینکه پس از پایان هر دوره‌ به دانش‌آموزان مدرک معتبر اعطا می‌شود گفت: ارتباط تنگاتنگ مربیان با دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان از ویژگی‌های شاخص این مدارس است.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام «علی اکبر نژاد صفری»، درباره فعالیت‌های نخستین مدرسه مسجد محور در استان گیلان که از حدود سه سال قبل کار خود را در رشت آغاز کرده مواردی را تشریح کرد و اظهار داشت: نمونه و مشابه این طرح در استان‌های دیگری مانند خراسان، قم، قزوین، اردبیل، سمنان و یزد هم در حال اجرا است.

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) زیر کوچه رشت عنوان کرد: دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستانی دروس مدرسه خود مانند ریاضی، عربی، زبان انگلیسی و نظایر آن را در این مدرسه – مسجد پشت سر گذاشته و نهایتا بعد از برگزاری امتحانات کارنامه و مدرک معتبر برای آنان صادر می‌شود که مدارکشان هیچ فرقی با مدرک سایر دانش‌آموزان ندارد.

نژاد صفری با بیان اینکه مقدمات لازم برای آن دسته از دانش‌آموزان علاقمند جهت شرکت در دروس حوزوی در این مدرسه – مسجد فراهم است تصریح کرد: در صورت تمایل، دروس حوزوی را به این دسته از دانش‌آموزان آموزش می‌دهیم که در نهایت وقتی دانش‌آموزان مربی شدند در امر آموزش به دانش‌آموزان سطوح پائین‌تر، مشارکت خواهند کرد.

وی مسجد را مکانی اثربخش و تربیت‌کننده دانست و در مورد تفاوت‌های مدرسه-مسجد با فعالیت‌های معمول سایر مدارس ابراز داشت: طرح و برنامه‌های آموزشی در مسجد انجام می‌شود و این همان تفاوت کار ما است زیرا معتقدیم خود مسجد می‌تواند در روح و روان افراد بسیار اثرگذار باشد.

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) زیر کوچه رشت روان‌خوانی، حفظ، تجوید و نهج‌البلاغه را از جمله سایر دروسی که با دانش‌آموزان در مدرسه-مسجد کار می‌شود اعلام کرد و بیان داشت: در مدرسه-مسجد احادیث و روایات به سبک خاصی به دانش‌آموزان منتقل می‌شود و از آنجا که این امر برایشان بسیار جذاب است همانجا روایات را حفظ می‌کنند.

نژاد صفری با بیان اینکه پس از یک دوره یکساله دانش‌آموزان نزدیک به ۴۰حدیث را حفظ کرده‌اند برگزاری برنامه‌های تفریحی را هم در مسجد-مدرسه شهر رشت مورد اشاره قرار داد و گفت: تفاوت دیگر برنامه مدرسه-مسجد با سایر مدارس این است که مربیان در ساعات تفریح به استراحت مشغول نمی‌شوند بلکه قبل از شروع کلاس‌ها صبحانه را میل کرده و وقتی وارد مسجد می‌شوند حتی در زنگ تفریح با دانش‌آموزان ارتباط دارند و در برنامه‌های مختلف کنار آنان هستند.

وی همراهی مربیان با دانش‌آموزان حتی در بازی‌ها را نیز یکی دیگر از تفاوت‌های عمده مدارس مسجد محور دانست و اذعان کرد: این نوع  همراهی‌ها باعث می‌شود انس و الفت بیشتری بین دانش‌آموز و مربی شکل بگیرد و نتیجه آن هم این است که اگر مربیان ما تهدیدی دیدند این تهدیدها را تبدیل به فرصت می‌کنند.

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) زیر کوچه رشت با تاکید بر اینکه در مسجد – مدرسه ارتباط خوب و تنگاتنگی با خانواده‌ها برقرار می‌شود ادامه داد:‌ برگزاری انواع اردوها از دیگر ویژگی‌ها و شاخص‌های برتر  مدرسه-مسجد محسوب می‌شود.

وی از دیگر اثرات و برکات این طرح و برنامه در قالب مدرسه-مسجد را هم برشمرد و ابراز داشت: در مدارس مسجد محور وقت نماز همه در نماز جماعت شرکت می‌کنند و دانش‌آموزان در امر اقامه اذان و حتی مداحی مشارکت فعالی دارند و بدین سبب ظرفیت‌های بالقوه دانش‌آموزان به فعلیت تبدیل می‌شود.

نژاد صفری با بیان اینکه امسال چهارمین سال فعالیت مسجد-مدرسه شهر رشت در مسجد امام حسین‌(ع) شهرداری محله زیرکوچه است خاطرنشان کرد: شعبه دوم مدرسه مسجد محور استان گیلان سال گذشته در شهر سنگر و با حمایت‌های ارزشمند امام جمعه شهرستان ایجاد شده است و هم‌اکنون به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اولیا پنجشنبه , ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

سلام. ضمن تشکر از زحمات جناب نژادصفری اما برخلاف اظهارات ایشون اموزش و پرورش اصلا نحوه اموزش و امتحان و کارنامه این مدرسه رو قبول نداره و دانش اموزی که توی این مدرسه درس میخونه دیگه نمیتونه در مقاطع بعدی یا پایه های بالاتر ثبتنام کنه و توی سیستم اموزش و پرورش به عنوان ترک تحصیل شناخته میشه

رفتن به نوار ابزار