کد خبر : 82441
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آبان 1401- 24: 21

معاون وزیر:

تشکل‌های دانشجویی باید مطالبات را پالایش و جهت‌دهی کنند

تشکل‌های دانشجویی باید مطالبات را پالایش و جهت‌دهی کنند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه دانشجویان می‌توانند خواسته‌ها و مطالبات خود را در دانشگاه از طریق تشکل‌ها بیان کنند، گفت: اگر مطالبات جهت‌دهی شود مرز آن با اغتشاش مشخص می‌شود.

به گزارش گیلانستان به نقل از فارس، عبدالحسین کلانتری امشب در جمع نمایندگان تشکل‌های دانشجویی گیلان در دانشگاه گیلان با بیان اینکه دانشگاه گیلان تاریخچه خوب و مثبتی را در تاریخ خود داشته، اظهار کرد: اینجا سرشار از فعالیت‌های نیروهای برومندی بوده که خصوصاً پس از انقلاب در راستای تحقق انقلاب اسلامی در دانشگاه کوشش‌های فراوانی داشته و شهید و جانباز تقدیم انقلاب کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه دانشگاهیان گیلان خدمات چشمگیری را در بین جریان‌های دانشجویی تقدیم انقلاب کرده‌اند، گفت: این فرصت بی‌نظیر در دانشگاه گیلان باید پاس داشته شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه تشکل‌ها جلوه مدنیت در دانشگاه هستند، افزود: اگر تشکل‌ها ضعیف شوند، این جلوه تضعیف می‌شوند و مدنیت در عرصه سیاسی در دانشگاه تضعیف می‌شود.

 

کلانتری با اشاره به اینکه دانشجویان می‌توانند خواسته‌ها و مطالبات خود را در دانشگاه از طریق تشکل‌ها بیان کنند، تصریح کرد: به میزانی که ما به این تشکل‌ها کمک کنیم به مدنیت در دانشگاه کمک کرده و از هنجارشکنی‌ها و برخوردهای نامناسبی که در این ایام در دانشگاه دیده شد و برخوردهای هیجانی را از دانشگاه دور کرده‌ایم.

 

وی با تأکید بر اینکه تشکل‌ها باید خود را احیا کنند که این امر به تمهید زیرساخت‌ها نیازمند است، گفت: با مدارا، تساهل و تسامح باید با تشکل‌ها مراوده صورت گیرد و خود تشکل‌ها نیز تغییراتی را متناسب با تحولات جامعه در درون خود تمهید کنند و این مطالبات را جهت بدهند، کار تشکل بیان مطالبه نیست، تشکل در طراز هدایتگر، مطالبه را پالایش و جهت‌دهی کرده و اعتلا می‌بخشد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کار تشکل‌های دانشجویی را هم راستا کردن مطالبات با افق توسعه کشور برشمرد و افزود: برای اینکه زبان گویای مطالبات آشفته و نپخته جریانات دانشگاه باشیم نباید اصالت دانشگاهی خود را از دست بدهیم، متأسفانه در این ایام مطالباتی از سوی برخی دانشگاهی‌ها دیده شد که سنخیتی با آرمان و اهداف دانشجویی نداشت و این کار تشکل‌هاست که این مطالبات را جهت دهند.

 

کلانتری با اشاره به وجود اختلال در فرایند جامعه‌پذیری که اتفاق بزرگی در این ایام بود، بیان کرد: نزدیک به سه سال دانشجویان از فضای دانشگاهی دور بودند، برخی نیز دانش‌آموزانی که با این فضا آشنایی نداشتند و این اختلاف صدمات جبران‌ناپذیری به این عرصه زده است.

 

وی با بیان اینکه مطالبات و خواسته‌های دانشجویان را نباید سرکوب کرد بلکه نیازمند ساماندهی است تا معطوف به نتیجه شود، گفت: باید متناسب با این فضای جدید، زیرساخت‌های لازم تمهید شود که بخشی از این امر به خود وزارت علوم برمی‌گردد تا بهاتحولات عصر فضای مجازی تناسب داشته باشد و نیازمند بازسازی مجدد است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه اگر مطالبات جهت‌دهی شود مرز آن با اغتشاش مشخص می‌شود، افزود: مجموعه‌ها باید شناسنامه‌دار شده و امکان مطالبه و اعتراض در جهتی درخور داده شود تا مطالبات به اغتشاش و هیجانات به دور از فرهنگ دانشگاهی تبدیل نشود.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار