کد خبر : 18515
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1396- 51: 17

تشکیل اتاق‌های اندیشه ورز در زمینه امر به معروف و نهی از منکر/تبلیغات در زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر باید به‌روز شود

تشکیل اتاق‌های اندیشه ورز در زمینه امر به معروف و نهی از منکر/تبلیغات در زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر باید به‌روز شود

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تأکید بر تشکیل اتاق‌های اندیشه ورز در زمینه امر به معروف و نهی از منکر گفت: تبلیغات در زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر باید به‌روز شود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین توانایی صبح امروز در همایش بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر با عنوان «طلایه‌داران، یاوران و یادآوران» در سالن همایش‌های بانک صادرات اظهار کرد: زیرساخت‌های امربه‌معروف باید فراهم شود.

وی بابیان اینکه باید چارچوب تکریم و احترام به مردم تذکر داده شود گفت: می‌توان از ادبیاتی جدید در زمینه امر به معروف استفاده کرد و در این راستا می‌توان از ادبیات اصیل ایرانی مانند اشعار حافظ و سعدی استفاده شود.

معاون ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به سیره پیامبر اکرم (ص) در رابطه با فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: پیامبر با کودکان به‌صورت کودکانه رفتار می‌کرد و رفتار آمران به معروف نیز باید با توجه به سن و مسائل مختلف تنظیم شود.

توانایی گفت: حتی اگر فرد اشتباه کرده باشد باید در ابتدا با تکریم به او تذکر داده شود و قطعاً به کار بردن ادبیات زیبا و خوشایند تأثیر بیشتری در زمان تذکر دادن به فرد دارد.

معاون ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر با اذعان به اینکه استان گیلان در مقایسه با سایر استان‌ها در انجام برنامه‌هایی فریضه امربه‌معروف موفق بوده است‌ بیان کرد: باید تلاشمان را برای تشکیل اتاق‌های اندیشه‌ورز در زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر بکار بندیم.

وی به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود: امروزه به‌صورت متعدد از آزادی‌ها مدنی، حقوق بشر و حقوق شهروندی صحبت می‌شود و ارتباطات در جهان گسترده شده است.

توانایی با اشاره به اینکه بیشترین بیلبوردهای امربه‌معروف در استان گیلان و شهر رشت نصب‌شده است گفت: تبلیغات بسیار مؤثر است و امروزه از هر فرصتی برای تبلیغ استفاده می‌شود و تبلیغات در زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر باید به‌روز شود.

وی با اشاره به برپایی مراسم باشکوه تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم محسن حججی بیان کرد: نگاه شهید محسن حججی نگاهی نافذ بود که در آن مظلومیت، صلابت و اقتدار دیده می‌شد و این شهید بزرگوار الگوی پرهیزکاران، متقیان و خوبان عالم هستی شد.

معاون ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور بابیان اینکه دیدن و چشم‌پوشی کردن فساد گسترده در کشور سخت است گفت: نظام ما یک نظام اسلامی است که در افراد زیادی در برای پاسداری از آن جانشان را نثار کرده‌اند

وی با تأکید بر اینکه قانون حمایت از آمران به معروف در کشور وجود دارد تصریح کرد: در شعبات دادگستری به‌صورت ویژه و بدون نوبت به کار آمران به معروف رسیدگی می‌شود و در این  قانون از اشخاصی که به اسم امربه‌معروف به آنان توهین شده است حمایت می‌کند.

به گزارش فارس، در پایان همایش «طلایه‌داران، یاوران و یادآوران» به یک ‌زوج دارای ۸ فرزند کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار