کد خبر : 18071
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶

تشکیل ستاد آذین بندی در شهرداری رشت/ رفع مشکلات مالی شهرداریهای مناطق رشت/ پرداخت حقوق معوقه پرسنل شهرداری

تشکیل ستاد آذین بندی در شهرداری رشت/ رفع مشکلات مالی شهرداریهای مناطق رشت/ پرداخت حقوق معوقه پرسنل شهرداری

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه مدیران توانمند باید با منابع موجود به ارائه بهترین خدمات بپردازند گفت: مدیران شهرداری رشت باید با منابع انسانی و مالی موجود در ارائه خدمات بهتر به شهروندان بکوشند و در بحث بلوارها و میادین رشت باید بازنگریهایی انجام شود.

به گزارش گیلانستان، به نقل از روابط عمومی شورای رشت؛ در دومین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت فاطمه شیرزاد اظهار کرد: امیدوارم در طول فعالیت شورای پنجم رشت در سایه الطاف الهی و تعامل همکاران خدمات خوبی به شهروندان ارائه کنیم.
وی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن بیست و پنجم شهریور سالروز خانواده و تکریم بازنشستگان تصریح کرد: همه ما روزی بازنشسته خواهیم شد و امیدوارم در طول فعالیت با خدمتگزاری بی منت و صادقانه کارنامه خوبی از خود بر جای بگذاریم.
شیرزاد با تاکید بر توجه اسلام به جایگاه خانواده بیان کرد: از دیدگاه اسلام خانواده یکی از ارکان اصلی جامعه است و ان شاءالله با محافظت از خانواده هایمان در مواجهه با ناهنجاریهای اجتماعی زمینه های سعادت جامعه را فراهم کنیم.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اذعان به اینکه مباحث مختلفی در حوزه خدمات شهری از جمله آسفالت و… پیگیری می شود گفت: با توجه به تلاشهایی که در شورای چهارم رشت انجام شد و با پیگیریهای مدیران شهرداری مناطق و نواحی شهرداری رشت بسیاری از مشکلات برطرف شده است اما هنوز ضعفهای متعددی وجود دارد که باید برطرف شود.
وی افزود: فقدان مدیریت یکپارچه شهری وعدم ثبات مدیریت شهری در شهرداری رشت از جمله ضعفهایی است که در حال حاضر وجود دارد .
شیرزاد با بیان اینکه مدیران توانمند باید با منابع موجود به ارائه بهترین خدمات بپردازند تصریح کرد: مدیران شهرداری رشت باید با منابع انسانی و مالی موجود در ارائه خدمات بهتر به شهروندان بکوشند و در بحث بلوارها و میادین رشت باید بازنگریهایی انجام شود.
وی با اذعان به اینکه ماه محرم در پیش است گفت: متاسفانه دو میدان بزرگ امام علی(ع) و امام حسین(ع) رشت که مزین به نام مبارک ائمه (ع) است شرایط مناسبی ندارند و مورد بی توجهی مدیران قرار گرفته اند.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت افزود: میادین امام علی و امام حسین(ع) در حیطه فعالیتی شهرداری منطقه ۲ رشت واقع شده اند و جایگاه شورا بحث نظارتی است و انتظار داریم در مباحث شهری به موضوع فضای سبز و… توجه بیشتری صورت بگیرد.
شیرزاد با اشاره به اینکه شهر رشت از نعمت بارش باران برخوردار است بیان کرد: متاسفانه شرایط فضای سبز رشت مطلوب نیست و در جلسه آینده کمیسیون از پیمانکاران این بخش جهت ارائه توضیح در خصوص شرایط نامطلوب فضای سبز شهری دعوت خواهد شد.
وی با ابراز گلایه از وضعیت آذین بندی در سوگواریها و اعیاد در رشت تصریح کرد: برای شهر رشت با داشتن پیشینه غنی فرهنگی قابل پذیرش نیست که در مراسم های مختلف تنها به کارهای کلیشه ای بپردازد و در عید غدیر خم شاهد آذین بندیهای بسیار نامناسب در سطح شهر بودیم.
وی با اذعان به اینکه رشت در آذین بندیها باید الگوی دیگر شهرها باشد گفت: ما انتظار داریم آذین بندیها خلاقانه باشد و به گونه ای اقدام شود که دیگر شهرها از رشت الگو برداری کنند.
در ادامه این جلسه معاون خدمات شهری شهرداری رشت اظهار کرد: طی چند روز آینده شاهد آغاز چندین مناسبت از جمله ایام محرم، بازگشایی مدارس و… هستیم و در این راستا برنامه ریزیهایی انجام شده است.
علی بهارمست افزود: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده و با آماده سازی تقویم فرهنگی توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت توجه خاصی به برنامه ها و مناسبتها صورت گرفته است .
وی بیان کرد: باید به گونه ای اقدام کنیم که بعد از برگزاری مراسم و یا یک مناسبت فرهنگی و مذهبی در اسرع وقت نسبت به جمع آوری بنرهای مربوط به آن اقدام شود .
وی با اشاره به ایجاد ایستگاههای صلواتی در ایام محرم در رشت تصریح کرد: اخیرا جلسه ای با سازمان تبلیغات اسلامی و فرماندار رشت در خصوص ایجاد ایستگاههای صلواتی برگزار شده است و در خصوص ایجاد ایستگاهها باید به مباحث ترافیکی و سد معبر توجه داشت.
بهارمست افزود: مناطق شهرداری رشت در خصوص ایام محرم برنامه ریزیهای خاصی دارند وسازمان زیبا سازی هم در این راستا نسبت به احداث المانهای مرتبط اقدام خواهد کرد.
در ادامه جلسه مدیر عامل سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری رشت اظهار کرد: سازمان زیبا سازی در بحث محرم سه مقوله مهم فضاهای تبلیغی ، نصب المانها، میادین امام حسین و امام علی (ع) رشت برنامه ریزیهای متعددی انجام داده است.
سجاد محجوب افزود: در ایام محرم فضاهای تبلیغاتی در سطح رشت در اختیار هیئت ها قرار خواهد گرفت و همچنین تعداد بیست المان از سالهای گذشته در این خصوص وجود دارد و ده المان جدید نیز در محرم امسال ساخته می شود.
وی در خصوص وضعیت میادین امام علی و امام حسین (ع) رشت بیان کرد: با توجه به اینکه قرار است تقاطع غیر همسطح از این مسیرها عبور کند به همین علت در انجام برخی از برنامه ریزیها منتظر نتایج اقدامات بعدی هستیم.
شهردار منطقه ۳ رشت نیز در این جلسه گفت: در خصوص المان میدان امام حسین (ع) جلسات مختلفی برگزار شده است اما تا کنون نهایی نشده است.
طیبه بینا افزود: شهرداری منطقه ۳ رشت قرار داد مربوط به آذین بندیها را به مدت یکسال منعقد کرده و بر این اساس تقویم روزانه ای در اختیار پیمانکار مذکور قرار داده شده است.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در ادامه جلسه بیان کرد: از مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت جهت شرکت در جلسه امروز دعوت شده بود که حضور پیدا نکرد و باید در اجرای آذین بندیها و… به عناوین مناسبتها توجه شود و متاسفانه در روز کارمند پیام تبریکی از سوی مناطق شهرداری رشت مشاهده نشد.
در ادامه شهردار منطقه سه با اشاره به اینکه بودجه روابط عمومی شهرداری منطقه به اتمام رسیده است گفت: بودجه روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ در خصوص برگزاری جشنها و … به اتمام رسیده است.
طیبه بینا افزود: تقاضا داریم منابع مالی در این خصوص در اختیار روابط عمومی قرار بگیرد.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در پاسخ به اظهارات شهردار منطقه سه رشت گفت: بودجه روابط عمومی شهرداریهای مناطق رشت بر اساس فعالیت یکساله در اختیار آنان قرار داده شده است.
فاطمه شیرزاد افرود: چنانچه در خصوص مباحث مالی و… مشکلاتی در مناطق شهرداری وجود دارد باید سریعا به اطلاع رسانده شود و اتمام بودجه در شش ماهه نخست سال باید توضیح داده شود.
در ادامه معاون خدمات شهری شهرداری منطقه سه رشت در خصوص تلویزیونهای شهری اظهار کرد: در حال حاضر تعداد پانزده دستگاه تلویزیون در اختیار روابط عمومی شهراری رشت قرار دارد .
محمد باقر بشر دانش افزود: چنانچه تلویزیونهای شهری در اختیار شهرداریهای مناطق قرار بگیرد می توانیم از طریق آنها نسبت به ساخت تیزرهای تبلیغاتی و… اقدام کنیم.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در خصوص آذین بندیهای سطح رشت توسط شهرداریهای مناطق و… گفت: آذین بندیها وظیفه ذاتی شهرداری است و باید در پیاده راه فرهنگی بعنوان مرکز رشت اقدامات خوبی در خصوص فرا رسیدن ماه محرم و دیگر مناسبتها انجام شود.
فاطمه شیرزاد با اذعان به اینکه مشکل اطراف بقعه خواهر امام (س) رشت برطرف شود تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام محرم انتظار دارم در اسرع وقت نسبت به رفع کنده کاریهای اطراف بقعه خواهر امام (س) رشت اقدام شود.
شهردار منطقه دو رشت نیز در خصوص اقدامات فرهنگی در پیاده راه فرهنگی رشت اظهار کرد: پیاده راه فرهنگی رشت در حیطه فعالیتی شهرداری منطقه ۲ قرار دارد تلاش می کنیم از موازی کاری با دیگر سازمانها اجتناب شود.
مرتضی عاطفی افزود: شهرداری منطقه ۲ قصد دارد به گونه ای اقدام نماید که در اجرای برنامه ها با سازمان های فرهنگی ورزشی و زیبا سازی موازی کاری نداشته باشد.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در پاسخ به اظهارات شهردار منطقه ۲ گفت: شهرداریهای مناطق باید طرحها و برنامه های خود را در جلسات مشترک با سازمان فرهنگی ورزشی و‌.. مطرح کنند و بهترین نتایج حاصله را در شهر اجرایی کنند و چنانچه به بهانه موازی کاری در برنامه ها ورود نکنند قابل پذیرش نخواهد بود و متاسفانه اخیرا کم کاریها به شدت در حوزه شهرداریهای مناطق افزایش یافته و باید برطرف شود.
فاطمه شیرزاد با اذعان به اینکه قصد مچ گیری از افراد نداریم گفت: نباید شهرداری های مناطق و سازمانها مسئولیت را به دوش یکدیگر بیاندازند و باید در فضایی توام با همدلی و تعامل در جهت رفاه شهروندان گام بردارند و از شهردار منطقه ۲ رشت به عنوان مدیری فرهنگی انتظارات بیشتری می رود.
در ادامه یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز گفت: بنده معتقدم باید بودجه در اختیار یک سازمان به عنوان متولی خاص قرار بگیرد.
جلال الدین محمد شکریه افزود: برای برگزاری اعیاد و مناسبتها بایدبودجه شهرداری رشت در یک جا متمرکز شود و از موازی کاریهای بیهوده اجتناب گردد.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در این خصوص گفت: متاسفانه بعد از بی ثباتی های مدیریتی در شهرداری رشت بودجه چنین فعالیتهایی در اختیار سازمانهای مختلف و شهرداریهای مناطق قرار گرفت و ان شاا در بودجه سال آینده به این مبحث توجه ویژه ای مبذول خواهد شد.
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: باید در ابتدا مشکلات مالی شهرداری رفع شود.
محمد حسن علیپور افزود: تا زمانیکه منابع مالی تامین نشود در تمامی حوزه ها شاهد مشکل خواهیم بود.
عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز اظهار کرد: باید کارگروههای متعدد در راستای رفع مشکلات و بررسی مباحث مختلف تشکیل شود.
محمد حسن عاقل منش افزود: اگر بخواهیم معایب برطرف شود باید موضوعات و نیازمندیها قبل از مطرح شدن در کمیسیونها توسط کارگروهها بررسی شود و از رئیس کمیسیون بهداشت شورای رشت تقاضا دارم کارگروههایی با محوریت مباحث زیست محیطی و… تشکیل و مشکلات مورد بررسی قرار بگیرد.
وی فقدان منابع درآمد پایدار برای شهرداری رشت را اصلی مغفول مانده اعلام و تصریح کرد: شهرداری رشت نیازمند داشتن درآمد پایدار می باشد.
پیشنهاد تشکیل ستاد آذین بندی و فضا سازی محیط شهری که توسط رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در جلسه امروز مطرح شد مورد موافقت اعضای کمیسیون قرار گرفت.
در ادامه این جلسه رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در خصوص نصب المانها در سطح شهر اظهار کرد: سازمان زیباسازی در زمان ساخت و احداث المانها از مشورت اعضای شورا، سازمان فرهنگی ورزشی و… استفاده کند.
فاطمه شیرزاد با اشاره به وضعیت مالی شهرداری رشت گفت: امیدوارم با آغاز فعالیت شهردار منتخب رشت اقدامات خوبی برای خروج از بحران بودجه ای انجام شود .
معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز در ادامه با اشاره به برنامه های مربوط به بازگشایی مدارس بیان کرد: پاکسازی مناطق و اطراف مدارس ، اجرای سرویس رایگان در روز بازگشایی مدارس،رنگ آمیزی بلوارها و… از جمله اقداماتی است که به مناسبت این ایام برگزار خواهد شد.
علی بهارمست افزود: ارائه شاخه های گل بصورت نمادین در برخی از مدارس رشت از دیگر برنامه ها است که باید در ایام بازگشایی مدارس اجرایی شود.
فاطمه شیرزاد در خصوص برنامه های بازگشایی مدارس توسط شهرداری رشت تصریح کرد: سرویس رایگان در روز بازگشایی مدارس امر مهمی است که باید اجرایی شود.
شهردار منطقه دو رشت نیز در این جلسه با اشاره به کمبود منابع مالی روابط عمومی های شهرداری مناطق رشت گفت: باید مشکلات مالی شهرداریهای مناطق برطرف شود تا بتوانیم با قدرت عمل کنیم.
مرتضی عاطفی بیان کرد:مناطق شهرداری رشت به لحاظ مالی در وضعیت بحرانی هستند و این درد مشترک همه مناطق شهر رشت می باشد.
وی در خصوص برنامه های مربوط به هفته دفاع مقدس افزود: پخش فیلم با موضوع دفاع مقدس در پیاده راه فرهنگی رشت، رونمایی از المان پاسدار در میدان پاسدار، دیدار با خانواده های شاهد و فرماندهان سپاه از دیگر برنامه های شهرداری منطقه دو رشت در هفته دفاع مقدس می باشد.
عاطفی تصریح کرد: همچنین پاکسازی اطراف مدارس از زباله، گل کاری فضای سبز و… از اقدامات شهرداری منطقه دو رشت در ایام بازگشایی مدارس می باشد.
فاطمه شیرزاد در ادامه این جلسه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل های آینده انتقال دهیم.
وی افزود: امیدوارم با برنامه ریزیهای انجام شده شاهد برگزاری اقدامات خوبی در هفته دفاع مقدس باشیم و شهرداری رشت همکاریهای لازم را با سپاه داشته باشد.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با تاکید بر تقویت و ایجاد پارکها و فضای سبز در محلات رشت اظهار کرد: در شورای چهارم رشت سیاستگذاریهای خوبی در این زمینه انجام شد .
وی با اشاره به هفتم مهر ماه روز آتشنشانی و ایمنی بیان کرد: نواختن زنگ ایمنی در مدارس ، رژه خودروهای آتشنشانی ، آماده سازی ایستگاههای محرم و… اقداماتی است که پیش بینی شده است.
شیرزاد افزود: آتشنشانان نقش مهمی در حفظ و تامین امنیت جامعه دارند و به منظور قدردانی از تلاشهای شبانه روزی آنان مراسم تجلیلی در ۷ مهر برگزار خواهد شد.
در ادامه جلسه معاون عملیات سازمان آتش نشانی شهرداری رشت اظهار کرد: به پاس احترام شانزده شهید حادثه پلاسکو شانزده خودروی سازمان آتش نشانی به همراه تصاویر ۱۶ شهید پلاسکو در رژه حضور خواهند یافت.
حبیب موحدی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و۴۹۰ حادثه در رشت اتفاق افتاد که از این تعداد ۱۸۴ مورد مربوط به محبوس شدن در آسانسور، ۲۴۱ مورد آتش سوزی و…. می باشد.
وی با اشاره به ارائه آموزش های ایمنی توسط سازمان آتش نشانی گفت: در پنج ماهه سال جاری بالغ بر ۱۲ هزار نفر تحت آموزشهای ایمنی قرار گرفتند.
موحدی با اشاره به ثبت نام از آتش نشانان داوطلب و توزیع بسته های فرهنگی در هفتم مهرماه گفت: نواختن زنگ ایمنی در مدارس، مانور انجام آماده سازی ایستگاهها و تکایا بصورت میدانی در ایام محرم ،رژه خودروهای لجستیک آتش نشانی و….از جمله اقدامات روز ایمنی و آتش نشانی امسال می باشد.
وی بیان کرد: همچنین به منظور جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در جریان آتش زدن خیمه هادر ایام محرم نشستی با هیئتهای محرم نشستی با هیئتهای عزاداری در ۲۹و۳۰ شهریور برگزار خواهد شد.
در ادامه جلسه عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت اظهار کرد: زمانیکه در تبلیغات با کمبود منابع مالی مواجه هستیم یقینا در جریان فعالیت با مشکل مواجه خواهیم شد.
محمد حسن عاقل منش افزود: مسئله تلویزیونهای شهری موضوع مهمی است که باید شهرداریهای مناطق از ظرفیت آن بهره مند شوند.
وی با اشاره به بحث بیمه آتش سوزی منازل شهر رشت تصریح کرد: نقطه عطف شورا در سنوات گذشته بحث بیمه منازل بوده است و با این اقدام توانستیم مشکل افرادی که منازلشان فاقد بیمه است را تا حدودی برطرف کنیم.
عاقل منش افزود: بیمه آتش سوزی منازل در رشت نیازمند فرهنگ سازی است و باید با ایجاد هجمه های تبلیغاتی شهروندان را به اینکار تشویق و ترغیب نمود.
در ادامه این جلسه رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت خواستار ارائه طرح بازنگری بیمه آتش سوزی منازل به صحن کمیسیون شد.
در ادامه عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت اظهار کرد: اصناف کشور در صدد قانونمند کردن بیمه واحدهای صنفی می باشد.
جلال الدین محمد شکریه افزود: پیشنهاد میکنم اینکار برای منازل مسکونی رشت نیز بصورت قانونمند کردن اجرایی شود.
شهردار منطقه ۲ رشت در ادامه جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در خصوص وضعیت نامطلوب فضای سبز پیاده راه فرهنگی رشت گفت: متاسفانه در مناسبتهای اخیر از جمله پیاده رویهای خانوادگی بخش عظیمی از فضای سبز نابود شد.
مرتضی عاطفی افزود: همچنین در نورپردازی پیاده راه فرهنگی از تجهیزات تقلبی و بی کیفیت استفاده شده است و در حال حاضر در صدد رفع این دو مشکل هستیم.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در این جلسه گفت: مشکل خاموشی پیاده راه باید در اسرع وقت برطرف شود.
فاطمه شیرزاد افزود: همچنین فضای سبز پیاده راه فرهنگی رشت نیز نیازمند ترمیم و بازسازی است و باید با کاشت نهال و … از حالت نامناسب فعلی خارج شود.
در این جلسه با پیشنهاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا و با رای اعضای سید حسن رازی به عنوان دبیر کمیسیون بهداشت و محیط زیست انتخاب شد و مقرر گردید اعضای کمیسیون بهداشت در خصوص انتخاب مشاوران کمیسیون نظرات خود را در جلسه آینده اعلام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار