کد خبر : 21784
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1396- 37: 20

تشکیل مراکز «مشاوره» به منظور پیگیری مطالبات مردمی در شهرستانها

تشکیل مراکز «مشاوره» به منظور پیگیری مطالبات مردمی در شهرستانها

فرمانده لشکرعمیاتی قدس گیلان با اشاره به جمع بندی برخی نظرات میدانی،گفت: به این نتیجه رسیدیم که برای مردم مراکزی برای مشاوره و حل دغدغه هاشان ایجاد شود. چگونه است مسئولان برای خود مشاوران متعدد استخدام می کنند ، اما مردم«مشاور» و جایی ندارند تا از نارسایی در اشتغال، بیکاری، درمان و ناتوانی ها به راحتی مشاوره بگیرند.

به گزارش گیلانستان، سردارمحمدعلی حق بین در جمع جوانان ولایی با توجه به شکست توطئه فتنه گران در  آشوب های اخیر ، گفت: مردم ولایت مدار ما «انقلاب» را میراث گرانبهای امام(ره) عزیز و شهیدان می دانند و تا پای جان از آن دفاع می کنند.

وی افزود : آن چه که باعث شکل گیری این تجمعات شد غفلت مسئولان در شناسایی و حل مشکلات مردم بود که باید برای آن راه حل ارائه داد.

سردار حق بین به شعارهای داده شده در روزهای آغازین حوادث اخیر اشاره کرد و افزود: درصد بالای شعارها، نیازها و مطالبه مردم بود.

حق بین اضافه کرد: برهمین اساس و در لابلای حوادث اخیر یکی از اقداماتی که به ذهن رسید این بود که چند تیم  را بین معترضان اولیه اعزام کنیم تا با جوانان در حاشیه به گفت و گو بنشینند و ببینیم مشکل اساسی کار کجاست.

وی افزود: در بررسی هامتوجه شدیم که بسیاری از مطالبه روزهای نخست اجتماع کنندگان این بود که مرکز یا جایی نیست که آنان مشکلات دستگاهها را بدون رابطه ، رو در رو و پیگیرانه باز گو کنند و از آنان برای حل معضلات یاری بطلبند.

فرمانده لشکرعمیاتی قدس گیلان با اشاره به جمع بندی برخی نظرات میدانی،گفت: به این نتیجه رسیدیم که برای مردم مراکزی برای مشاوره و حل دغدغه هاشان ایجاد شود. چگونه است مسئولان برای خود مشاوران متعدد استخدام می کنند ، اما مردم«مشاور» و جایی ندارند تا از نارسایی در اشتغال، بیکاری، درمان و ناتوانی ها به راحتی مشاوره بگیرند. از برخی ناکارامدی های مسئولان گله کنند. اگر کارمندی از مردم تقاضای رشوه کرد به آنجا مراجعه کند. از اختلاس ها بدون ملاحظه بگویند و حل آن را مطالبه کنند.

حق بین به مشکلات متعددکشاورزی در گیلان؛ بویژه برنج و چای اشاره کرد و گفت: مدیریت کشاورزی باید نیازهای کشاورزان را به درستی درک کند. معنایی ندارد مطالبات چای کاران چندین ماه به تاخیربیفتند ، کارخانجات چای برای فروش محصول خود دچار مشکل شوند و واردات برنج و چای مدیریت نشود اینا دست رنج مردم است و باید برای حل آن تصمیم جدی گرفت.

حق بین گفت: این موارد و بسیاری از مسائل قبلی مارا برآن داشت تا پیشنهاد کنیم مرکزی یا مکانی غیر وابسته به دستگاههای “دولتی و حاکمیتی” در سطح شهرستانهای استان گیلان شکل بگیرد. افرادی که صالح ، انقلابی و با تجربه هستند به مدد مردم بیایند و نیازهای مردم را بشنوند، جمع بندی و پیگیری کنند.

وی افزود: در این رابطه ائمه محترم جمعه که در بین مردم، دارای تریبونی معنوی و خیرخواهانه هستند می توانند به عنوان محور کارقرارگیرند.

حق بین حوزه کاری مشاوران را بررسی معضلات در قالب اقتصادی، سیاسی.و فرهنگی اجتماعی دانست و گفت: جمع بندی معضلات و ناکارامدی مدیریتی شهرستان ماهانه برای پیکری به صورت محرمانه در اختیار مدیران ارشد قرارمی گیرد تامرتفع شود .البته بخش هایی از کم کاری مدیران نیزدر اختیار رسانه ها قرار می گیرد تا به آگاهی مردم وفادار به “انقلاب  و ولایت” برسد.

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اخلاص رزمندگان در حل مشکلات ناشی از رویدادهای سخت جنگ خاطر نشان کرد: روحیه ایثار،خودباوری و همراهی با مردم بار اصلی نبرد و سختی ها را برای رزمندگان سهل می کرد که این روحیه  با تکیه بر نسل امروزی نیز می تواند به مدد مردم و مسئوالان بیاید./ احرار گیل

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار