کد خبر : 69736
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهریور 1400- 10: 18

رئیس بسیج رسانه گیلان:

تشکیل نظام صنفی رسانه دغدغه خبرنگاران را رفع می کند

تشکیل نظام صنفی رسانه دغدغه خبرنگاران را رفع می کند

رئیس بسیج رسانه گیلان، با بیان اینکه تشکیل نظام صنفی در رسانه می تواند بسیاری از مشکلات خبرنگاران را سامان بخشد، گفت: نظام صنفی رسانه می تواند دغدغه های مجموعه های رسانه ای و خبری را کاهش دهد.

به گزارش گیلانستان، مهدی پارسا در دیدار با نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی که در دفتر سازمان بسیج اقشار سپاه قدس استان گیلان برگزار شد، به مشکلات اصحاب رسانه و خبرنگاران استان اشاره کرد و گفت: بیمه، امنیت شغلی، معیشت و اقتصاد از جمله دغدغه های اصلی خبرنگاران است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی یکی از مهمترین مشکلات خبرنگاران را بیمه دانست و افزود: از نمایندگان مجلس انتظار داریم راه حل قانونی برای رفع مشکل بیمه خبرنگاران پیدا کنند.

رئیس بسیج رسانه گیلان، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مطالبه گری مردم توسط رسانه ها، عنوان کرد: رسانه ها نقش محوری در پیگیری و رفع مشکلات مردم ایفا می کنند.

پارسا، با اشاره به برگزاری سلسله نشست های سازمان بسیج رسانه گیلان با نمایندگان مجلس جهت احصای مشکلات خبرنگاران، بیان کرد: نتایج خوبی از این نشست ها به دست آمده و اکنون امیدواریم که نمایندگان گیلان برای حل مشکل خبرنگاران در کشور پیشگام شوند.

وی با ابراز امیدواری از حل مشکل خبرنگاران در کشور، تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت جدید و تعامل خوب دولت و مجلس، می توان به حل مشکلات خبرنگاران امیدوار بود.

رئیس بسیج رسانه گیلان، با بیان اینکه تشکیل نظام صنفی در رسانه می تواند بسیاری از مشکلات خبرنگاران را سامان بخشد، گفت: نظام صنفی رسانه می تواند دغدغه های مجموعه های رسانه ای و خبری را کاهش دهد.

وی خواستار حمایت ویژه نمایندگان گیلان از طرح نظام صنفی رسانه شد و اضافه کرد: نمایندگان گیلان تشکیل نظام صنفی رسانه را پیگیری کنند.

جبار کوچکی نژاد، عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز، با بیان اینکه استکبار در تلاش برای ایجاد جنگ رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: نظام اسلامی در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم اجرایی شدن طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی، تصریح کرد: این طرح دارای مزایای بسیار زیادی است و لذا استفاده از فضای مجازی در کشور باید به صورت قانون درآمده و ساماندهی شود.

نماینده رشت در مجلس، با بیان اینکه رسانه‌ها نقش بسزایی در هدایت افکار عمومی دارند، افزود: افکار و اندیشه‌های بشر حول محور رسانه می‌چرخد.

کوچکی نژاد، خلاهای قانونی را عامل اصلی مشکلات بیمه ای خبرنگاران دانست و اضافه کرد: تشکیل نظام صنفی یکی از راه‌کارهای حل مشکل خبرنگاران است و لذا مجلس با کمک دولت جدید مشکلات صنفی رسانه ها را انسجام خواهد بخشید.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار