کد خبر : 6561
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1395- 21: 23

تشکیل هیأت انصارالمهدی در مدارس گیلان

تشکیل هیأت انصارالمهدی در مدارس گیلان

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان از تشکیل هیأت انصارالمهدی (عج) دانش‌آموزی به منظور الفت با اهل بیت(ع) در مدارس این استان خبر داد.

یاسر تقوی امروز در گفت‌وگو با گیلانستان با اشاره به اینکه تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ماه سال ۵۸ به‌واسطه آیت‌الله امامی کاشانی محضر امام (ره) رسیدند اظهار کرد: امام (ره) با تشکیل مجموعه‌ای متعهد به منظور هماهنگی و منسجم کردن دانش‌آموزان متعهد موافقت کردند.

وی، بارزترین ویژگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان را انتصاب به ولایت و ولی زمان عنوان کرد و افزود: مدیریت عالی تشکیلات مذکور توسط ولی فقیه است و این امر مهم‌ترین شاخص در اساسنامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان متذکر شد: مهم‌ترین وظیفه مجموعه مذکور تعمیق، تحقق و تداوم ارزش‌های ناب اسلامی در محیط مدارس با به‌کارگیری دانش‌آموزان مسلمان و متعهد است.

تقوی با بیان اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ویژگی استقلال مجموعه دانش‌آموزی را دارد، تصریح کرد: ماموریت اتحادیه مذکور زبده‌پروری و زبده‌گزینی با دو رویکرد نیروسازی و جریان‌سازی در محیط مدارس است.

وی، اجرای دو ماموریت اساسی مذکور را در قالب برنامه‌های تخصصی و عمومی در محیط مدارس عنوان کرد و گفت: برنامه‌های تخصصی موجب تقویت بعد ایمانی و معرفتی نیروها در راستای نیروسازی می‌شود.

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان با اشاره به برنامه‌های عمومی این مجموعه در محیط مدارس، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری موضوع خودسازی و دیگرسازی در مجموعه دانش‌آموزی را بیان فرمودند و این امر در راستای توسعه فضای تربیتی در محیط مدارس و تاثیرگذاری بر دانش‌آموزان دیگر است.

تقوی به ایفای نقش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در تحقق ایران اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: آزادسازی نیروهای متراکم تمام بشریت از رسالت‌های اتحادیه مذکور است.

وی با بیان اینکه تشکیل پایگاه فرهنگی و امکان برای خودسازی و خودشناسی دانش‌آموزان از رسالت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است، اظهار کرد: ترویج گفتمان مهدویت و توجه به امام عصر(عج) با روش‌های مختلف از برنامه‌های تبیین شده است.

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان از تشکیل هیأت انصارالمهدی (عج) دانش‌آموزی در محیط مدارس خبر داد و افزود: الفت با اهل بیت (ع) و تعمیق مبانی اندیشه اسلامی در مدارس از طریق هیأت‌های مذکور دنبال می‌شود.

تقوی با اشاره به اینکه سهیم بودن در مقاطع حساس انقلاب و بی‌تفاوت نبودن نسبت به اتفاق‌هایی که در نظام اسلامی در حال وقوع است از رسالت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان محسوب می‌شود، بیان کرد: تشکیل هسته‌های فکری مقاومت در مدارس و طرح‌ریزی دفاع در سطح گسترده در مقابله با تهاجم دشمن از دیگر برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار