کد خبر : 60250
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399- 54: 11

دبیرستاد امر به معروف گیلان:

تشکیل ۳۵ گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر در گیلان

تشکیل ۳۵ گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر در گیلان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به تشکیل ۳۵ گروه جهادی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: در حوزه بانوان و خانواده نیز سازمان های مردم نهاد تشکیل شده است.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام سجاد سرافراز صبح شنبه در نشست با جمعی از بانوان جهادگر و فعال در حوزه حقوق شهروندی با بیان اینکه بانوان در تمامی دوران انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بوده‌اند، اظهار کرد: هشت‌هزار شهید معظم استان گیلان در دامان مادران گیل و دیلم پرورش یافته‌اند.

وی با بیان اینکه خواهران حاضر در جلسه دغدغه‌های بسیاری را در حوزه حقوق زنان و کم‌توجهی به ازدواج جوانان و تشکیل خانواده اسلامی در برنامه‌های حمایتی دولت‌ها را مطرح کردند، افزود: دشمن امروز میلیون‌ها دلار انگلیسی، آل صعود و آمریکایی را برای تخریب بنیان خانواده هزینه می‌کند و همه ما در این زمان موظف هستیم تا از جوانان برای تشکیل خانواده و کاهش سن ازدواج حمایت کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به اینکه ۲۴۵ نفر از بانوان گیلانی عضو شوراهای شهر و روستاهای این استان بوده و گیلان بیش از ۱۳۰ دهیار زن دارد، افزود: میزان نرخ مشارکت اقتصادی بانوان گیلانی با حدود ۲۳ درصد، شش درصد از میانگین کشوری بالا است که خود نشان‌دهنده نقش بانوان در مسیر پیشرفت و تعالی گیلان است.

حجت‌الاسلام سرافراز با بیان اینکه ۳۴۰ رزمنده زن گیلانی دوران دفاع مقدس شناسایی شده است، افزود: استان گیلان ۳۵ شهیده زن دارد که به عنوان امدادگر و رزمنده در رسته‌های مختلف حضور داشته‌اند و البته هزاران بانوی گیلانی نیز نقش مهمی را در اعزام همسان و فرزندانشان به جبه‌های حق علیه باطل داشتند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با تاکید بر دعوت از جوانان مؤمن و انقلابی برای حضور اثرگذار در میدان مطالبه‌گری، گفت: تا کنون حدود ۳۵ گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر در این استان تشکیل شده که بیش از ۸۹ درصد اعضای این گروه‌ها را جوانان فارغ‌التحصیل مراکز دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام سرافراز با اشاره به تشکیل سازمان مردم‌نهاد بانوان و خانواده در استان گیلان در قالب گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: این سازمان مردمی مشکلات و معضلات پیش روی جوانان را از مسئولان مطالبه می‌کند و معاونت مطالبه‌گری ستاد با همکاری مرکز مشاوره حقوقی از برنامه‌های این تشکل حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه بانوان و به ویژه دختران جهادگر گیلانی نقش مهمی را در مبارزه با ویروس کرونا ایفا کردند، گفت: بخش عمده‌ای از پرستاران را بانوان تشکیل می‌دهند و در لیست شهدای سلامت گیلان نیز نام بانوان و دختران شهیده گیلانی می‌درخشد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار