به گزارش درگیلان، رسول جلایی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه همزمان با روز شهادت امام صادق(علیه‌السلام) مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در چند نقطه این استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: محیطی که به شهدای گمنام اختصاص داده می‌شود باید مستقل باشد.

وی با بیان اینکه محل تدفین شهدای گمنام در شهرستان فومن پارک این شهرستان پیش‌بینی شده است، افزود: اگر برخی از امکانات بازی توسط شهرداری جابه‌جا شود، شهید گمنام در آنجا تدفین می‌شود و یک کمیته برای مکان یابی بررسی لازم را انجام می‌دهد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه یک سری کارکردهایی برای شهدای گمنام تعریف می‌شود، گفت: شهدای گمنام بعد از تدفین چندین کارکرد همچون برگزاری نمایشگاه دفاع، عفاف و حجاب، تجمع‌های دفاع مقدس، زیارت عاشورا، شب شعر و … دارد.

جلایی با بیان اینکه یادمان‌های شهدا به عنوان مراکز فرهنگی پیش‌بینی می‌شوند، تصریح کرد: ستاد کل نیروهای مسلح آیین نامه اداری یادمان‌ها را ابلاغ کرده واداره یادمان‌های شهدای گمنام نیز به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه براساس این آیین نامه‌ها محل یادمان شهدای گمنام ساماندهی و برای آن هیات امنا در نظر گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: یادمان شهدای گمنام بسیار حائز اهمیت است از این رو که به عنوان بستر ترویج و انتقال ارزش های دفاع مقدس محسوب می‌شود.

مدیر کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۱۰۰ شهید گمنام در ۳۴ نقطه گیلان تدفین شده است، اظهار کرد: یادمان شهدای گمنام در بسیاری از نقاط ساخته شده و در سایر نقاط نیز در دست ساخت است.

جلایی با بیان اینکه شهدای گمنام طرفدار زیادی دارد، افزود: اولویت اصلی تدفین شهدا با شهرها، بخش‌ها و برخی از مراکز دانشگاهی معتبر است.