کد خبر : 17688
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

تصمیم سرنوشت ساز اعضای شورای پنجم/ آیا مردم رشت لایق شهرداری حاشیه‌دار و افراطی هستند یا پاکدست و جهادی؟!

تصمیم سرنوشت ساز اعضای شورای پنجم/ آیا مردم رشت لایق شهرداری حاشیه‌دار و افراطی هستند یا پاکدست و جهادی؟!

مهم ترین کارنامه و رزومه ای که یک عضو شورا از خودش در ذهن مردم می گذارد، بحث انتخاب شهردار و رای یا عدم رای به برخی از گزینه هاست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، مردم شریف و صبور شهر رشت این روزها نگاهشان به منتخبین شورایی است که 29 اردیبهشت با آرای خود ایشان را به پارلمان شهری فرستادند تا برای سرنوشت شهر بارانهای نقره ای و شهروندان این دیار تصمیماتی گرانبها و ارزشمند بگیرند.

مهم ترین کارنامه و رزومه ای که یک عضو شورا از خودش در ذهن مردم می گذارد، بحث انتخاب شهردار و رای یا عدم رای به برخی از گزینه هاست. این مردم صبورانه منتظرند تا حاصل اعتمادشان به اعضای شورا را مشاهده نموده و ببینند آیا منفعت شهروندان برایشان مهم تر است یا منفعت نزدیکانشان!

چشمان مردم به خودکاری دوخته شده که قرار است نام فرد اصلح توسط اعضای شورا برای انتخاب شهردار نوشته شود؛ اما این مردم همانقدر که به منتخبین شان اعتماد داشته و دارند، به اطرافیان “لابی باز” اعضای شورا اعتماد ندارند و استرس وار به آینده شهر نگاه می کنند!

در بین 5 گزینه ای که اعضای شورا از آنان به عنوان نامزدهای نهایی شهرداری رشت نام برده اند، افرادی حضور دارند که هنوز پرونده شان در طول دوران پس از انقلاب شفاف نبوده و در برهه های مختلف چه در سال 88 و چه پس از آن نشان داده اند که در بزنگاه ها و پیچ های تاریخی انقلاب، تمایلی به حضور و نشستن در قطار ولایت و مردم ندارند!

افرادی هم در این میان به چشم می خورند که در سوابقشان به جز گشت و گذار در کشورهای خارجی و تسلط به زبانهای مختلف دنیا، رزومه ای مرتبط با مدیریت شهری دیده نمی شود!

برخی هم که دیگر برای خود جایی در شهرشان نمی بینند و منتخبین مردم آن دیار هم اعتمادی به آنان نکردند، سودای کوچ نمودن به شهر رشت را در سر پرورانند تا شاید بتوانند ادامه خدمت خود را در استانی سرسبز و خوش آب و هوا تجربه کنند!

از دیدگاه مردم در این میان یکی دو گزینه نسبتا مناسب می ماند که علاوه بر داشتن تعهد و تجربه کاری همراه با پاکدستی و نگاهی جهادی برای حل معضلات مردم و دارا بودن تخصص لازم در مدیریت شهری، با مشکلات اساسی و بنیادی شهر رشت و شهرداری نیز آشنایی کامل دارند و دیگر نیازی در خود نمی بینند تا “شش ماهِ اولِ کاری” خود را صرف آشنایی با مسئولین استانی، مدیران شهری، نام بلوارها و خیابانها، معضلات شهروندان، بررسی پروژه های در حال کار، درک نیاز و دغدغه مردم رشت و… نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار