کد خبر : 23530
تاریخ انتشار : شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱:۰۳

تصویب احداث کتابخانه در مسکن مهر رشت

تصویب احداث کتابخانه در مسکن مهر رشت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از تصویب پروژه احداث کتابخانه در مسکن مهر رشت خبر داد و گفت: کتابخانه مرکزی رشت آبروی فرهنگی استان گیلان است که اتمام آن نیازمند اعتبار 15 میلیارد تومانی است.

به گزارش گیلانستان، دکتر هادی نوری در حاشیه بازدید از روند ساخت کتابخانه مرکزی رشت، اظهار کرد: شهرستان رشت با وجود برخورداری از وضعیت مناسب در شاخص‌های کیفی کتابخوانی در زمینه فضای فیزیکی مطالعه با دشواری‌های بسیار مواجه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از تصویب دو پروژه احداث کتابخانه در مسکن مهر رشت و اردجان رضوانشهر در سازمان برنامه و بودجه خبر داد و افزود: این تصمیم کمک در راستای جبران فقر فیزیکی فضای مطالعه در استان گیلان است.

وی با بیان این که گیلان از لحاظ سرانه مطالعه، همواره در رده‌های بالای کشور قرار دارد، گفت: آمار سرانه فضای کتابخانه‌ای گیلان در سطح در رده‌های پایین کشوری است و این زیبنده مردم فرهیخته گیلان نیست.

نوری میانگین فضای مطالعه در سطح کشور را 2 متر مربع برای هر 100 نفر عنوان کرد و گفت: این آمار در سطح دنیا 8 متر و متأسفانه در استان گیلان 1.21 متر برای هر 100 نفر است که نشان می‌دهد استان گیلان چقدر از میانگین کشوری عقب است.

دکتر نوری با بیان اینکه انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی بود پس هر قدر پول برای فرهنگ جامعه خرج شود در حقیقت سرمایه گذاری است نه هزینه، بر ضرورت توجه به حوزه فرهنگ و کتابخوانی و کتابخانه‌های استان گیلان تاکید کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان کتابخانه مرکزی رشت را بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور دانست که آبروی فرهنگی استان گیلان است.

نوری گفت: با توجه به مساحت ۷ هزار و 650 متری کتابخانه مرکزی رشت، تکمیل این پروژه بزرگ در بهبود سرانه فضای مطالعه کتابخانه‌های عمومی گیلان تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه این پروژه برای اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان جنبه حیثیتی دارد، عنوان کرد: با وجود اینکه این اداره فقط بهره بردار این پروژه است، با جدیت پیگیر بودجه مربوط به کتابخانه مرکزی رشت است.

دکتر نوری اتمام این پروژه را مستلزم عزم جدی و جمعی همه مسئولان استانی و کشوری دانست و خواهان پرهیز از اظهار نظرهای شتابزده و غیرکارشناسی برخی مدیران غیر مرتبط شد./ اینسا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار