کد خبر : 71496
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

مدیر کل هواشناسی گیلان:

تضعیف سامانه بارشی از عصر امروز در گیلان

تضعیف سامانه بارشی از عصر امروز در گیلان

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به تضعیف سامانه بارشی در این استان از عصر امروز، گفت: رضوانشهر با ۱۸۹ میلی متر باران بیشترین بارش ها را ثبت کرده است.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی و تقویت جریانات سرد شمالی از بامداد روز چهارشنبه در استان گیلان بوده است.

وی افزود: در این مدت ابرناکی، مه آلوده بودن هوا، کاهش دما، بارندگی و وزش باد، رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه این سامانه بارشی تا عصر امروز (پنج شنبه) در استان فعال است، گفت: این سامانه بارشی به تدریج از عصر امروز تضعیف شده و شاهد کاهش ناپایداری‌ها و کاهش ابر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دریا نیز در این مدت مواج و طوفانی بوده با ارتفاع موج بیش از بیش از دو متر بوده است، گفت: ارتفاع موج در مناطق دور از سال به بیش از چهار متر می‌رسد.

دادرس همچنین به میزان بارش‌ها در این مدت اشاره کرد و ادامه داد: رضوانشهر با ۱۸۹ میلی‌متر باران بیشترین میزان بارش باران از بامداد چهارشنبه تاکنون به ثبت کرده است.

وی اضافه کرد: رودسر با ۱۴۰ و بندر انزلی با ۱۱۴ میلی متر بعد از رضوانشهر قرار دارند.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: برای شهر رشت مرکز استان گیلان نیز آسمانی ابری و مه آلود همراه با بارندگی و وزش باد، احتمال وقوع رعد و برق، کاهش نسبی دما و در ارتفاعات بالا دست نیز بارش بارش برف پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه به تدریج طی عصر و شب امروز شاهد کاهش ناپایداری و ابر خواهیم بود، افزود: دمای شهر رشت نیز امروز بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس در نوسان است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار