کد خبر : 24815
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۹:۱۷

تعداد بی‌شماری “واردات چی” داریم که علیرغم تولید داخل، به واردات کالای خارجی مشغول هستند

تعداد بی‌شماری “واردات چی” داریم که علیرغم تولید داخل، به واردات کالای خارجی مشغول هستند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در مجلس با اشاره به منع واردات کالای مشابه از سوی دولت گفت: طبق قانون دولت نباید اجازه واردات کالا و محصولی را که در داخل تولید می‌شود را بدهد.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی نژاد شامگاه شنبه در گفت‌وگویی با اشاره به قوانین متعدد در مجلس در راستای حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: نباید قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی در حد توصیه‌نامه و یا قانون باقی بماند.

وی بر لزوم تشدید نظارت‌ها بر حسن اجرای قوانین تاکید کرد و افزود: مجلس باید الزامات نظارت بر اجرای صحیح قانون را خودش به وجود بیاورد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس با اشاره به منع واردات کالای مشابه از سوی دولت گفت: طبق قانون دولت نباید اجازه واردات کالا و محصولی که در داخل تولید می‌شود را بدهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه در دولت طمعی به نام واردات کالا وجود دارد اظهار کرد: مجلس باید نظارت خود بر اجرای قانون را دقیق‌تر و مستحکم‌تر در پیش بگیرد تا جلوی طمع واردات را بگیرد.

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه می‌توان روی واردات کالا به کشور تحقیق و تفحصی نیز انجام داد خاطرنشان کرد: باید مشخص شود که چرا تعداد بی‌شماری واردات چی در کشور فعال هستند و علیرغم تولید داخل واردات نیز انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه مجلس برای حمایت از کالای داخلی باید حمایت خود را دوچندان کند تصریح کرد: مجلس باید مقتدرانه و مستقل با طرح سؤال، تذکر و استیضاح از مسئولان اجرای صحیح قوانین ازجمله اجرای قوانین مرتبط با کالای ایرانی و حمایت از آن را بخواهد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار