کد خبر : 68927
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تعداد مبتلایان به کرونا در گیلان به ۱۴۰۰ نفر رسید/ ظرفیت بیمارستان های استان تکمیل است

تعداد مبتلایان به کرونا در گیلان به ۱۴۰۰ نفر رسید/ ظرفیت بیمارستان های استان تکمیل است

دهنادی مقدم با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در گیلان هم‌اینک به هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است گفت: تمام تخت‌های بیمارستانی ما در استان گیلان تقریبا تکمیل شده و پر است.

به گزارش گیلانستان، «انوش دهنادی مقدم» (دوشنبه، ۱۱ مرداد) در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: در حال حاضر بیش از هزار و ۴۰۰ بیمار در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند و روزانه بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ بیمار جدید هم در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد: رفتارهایی مانند عادی انگاری، بی توجهی به رعایت دقیق پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همچنین شرکت در دورهمی‌های خانوادگی موجب خیز پنجم کرونا و تاخت و تاز بی‌رحمانه این ویروس مرگبار در گیلان شده است.

دهنادی مقدم با تاکید بر اینکه هم‌اینک حدود ۲۰۰ بیمار بدحال در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان و در بخش‌های مراقب ویژه بستری هستند اضافه کرد: در این مرحله و خیز پنجم کرونا تعداد بیماران از ظرفیت بیمارستان‌های گیلان بیشتر است بنابراین مردم باید با رعایت پروتکل‌ها به کمک کادر درمان بشتابند.

وی بی‌توجهی و سهل‌انگاری به پروتکل‌های بهداشتی و مسافرت‌ها را عامل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و اشغال ظرفیت بیمارستان‌های استان گیلان اعلام کرد و یادآور شد: تقریبا تمام تخت‌های بیمارستانی ما در گیلان تکمیل و پر شده است و اگر در این مرحله توجه و حمایت مردم همراه نباشد در ارائه خدمات درمانی با مشکل مواجه می‌شویم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن درخواست از تمام مردم و عمل به توصیه‌های ذکر شده خاطرنشان کرد: پرهیز از سفر، خودداری از ترددهای غیرضرور و استفاده از ماسک به شدت تاکید می‌شود و  امیدواریم مردم هم با حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی ما را در خدمت‌رسانی هر چه بهتر به خود یاری کنند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار