کد خبر : 8166
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 بهمن 1395- 25: 14

تعطیلی کارخانه بزرگ کاشی و سرامیک خزر پس از سه سال از افتتاح طرح توسعه / ۱۰۰ ها نفر بیکار شدند + عکس

تعطیلی کارخانه بزرگ کاشی و سرامیک خزر پس از سه سال از افتتاح طرح توسعه / ۱۰۰ ها نفر بیکار شدند + عکس

یک منبع کارگری گفت: کارخانه تولید کاشی خزر که حدود ۷۰۰ نفر نیروی کارگری مستقیم داشت از یکم بهمن ماه ۹۴ تعطیل است.

به گزارش گیلانستان ، کارخانه تولید کاشی خزر که حدود ۱۰۰۰ نفر نیروی کارگری داشت از یکم بهمن ماه ۹۴ تعطیل است. یک منبع کارگری در همین خصوص به خبرنگاری گفت: هم اکنون تنها بخشی از نیروی حراست و اداری کارخانه مشغول به کار هستند و فروش محصولات از پیش تولیدشده همچنان ادامه دارد.

این کارگر بیکار شده افزود: حقوق پرسنل موجود نیز با شرایط سختی پرداخت می شود و فکر نمی کنم نیروهای فعال موجود که در بخش غیرتولیدی کار می کنند به موقع حقوق دریافت کنند.

وی ادامه داد: کارخانه کاشی خزر در سال ۱۳۶۱ تاسیس شده و از سال ۱۳۶۸ شروع به تولید کرده است و زمینه اصلی فعالیت این کارخانه تولید انواع کاشی دیواری و کاشی تزئینی بود. میزان تولید روزانه کارخانه، پیش از طرح توسعه روزانه ۱۰ هزار مترمربع بوده است و در این زمان برای ۳۴۸ نفر پرسنل به طور مستقیم شغل ایجاد شده بود.

این منبع افزود: این کارخانه، از سال ۱۳۸۳ تا سال ۹۲ بیش از شش سال به عنوان واحد برتر تولیدی انتخاب شده‌ شده بود.

طرح توسعه کاشی خزر با ظرفیت تولید چهار و نیم میلیون مترمربع کاشی و سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال، یکم مرداد ماه سال ۹۲ با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق افتتاح شده و ظرفیت تولید کارخانه کاشی خزر به ۷ میلیون تن رسیده بود.

با بهره برداری از طرح توسعه این کارخانه، پیش بینی می شد صادرات یک و نیم میلیون دلاری آن به ۴ میلیون دلار برسد. در این زمان همچنین، حدود ۷۰۰ نفر بصورت مستقیم و تعداد زیادی بصورت غیر مستقیم در کارخانه کاشی خزر مشغول به کار بودند با این وجود این کارخانه پس از دو سال و نیم فعالیت، یکم بهمن ماه سال گذشته به تعطیلی کشانده شد و همه پرسنل کارگری آن بیکار شدند./۸دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار