کد خبر : 54388
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تیر 1399- 14: 11

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان:

تعلل بانک‌ها در پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا پذیرفتنی نیست

تعلل بانک‌ها در پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا پذیرفتنی نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: کم کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به واحدهای اقتصادی گیلان پذیرفتنی نیست.

به گزارش گیلانستان، آرش فرزام‌صفت ، با اعلام این خبر که هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات واحدهای اقتصادی و صاحبان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا گیلان مصوب شده است اظهار داشت: کم کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به واحدهای اقتصادی گیلان و افراد مشمول به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان شیوع ویروس کرونا در کشور و استان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه بروز این پدیده تبعاتی را در بخش‌های مختلف اقتصادی و گردشگری ایجاد کرده است عنوان کرد: با تمام این شرایط دولت عزمی جدی برای جبران این خسارت‌ها دارد و مبالغ خوبی را هم به این امر اختصاص داده است.

فرزام‌صفت جذب حداکثری سهم استان گیلان از تسهیلات کرونا را از تأکیدات نماینده عالی دولت در گیلان اعلام و با تأکید بر اینکه تمام بخش‌های مرتبط باید برای تحقق این امر تلاش کنند تصریح کرد: بانک‌ها باید نسبت به پرداخت این تسهیلات به مشمولان طبق آئین‌نامه همکاری داشته باشند بنابراین کم کاری در این بخش پذیرفته نیست.

وی استان گیلان را در ردیف نخستین استان‌هایی در کشور که با شیوع ویروس کرونا درگیر شد اعلام کرد و با تأکید بر اینکه دولت تدابیر بسیار خوبی برای جبران خسارت،های ناشی از شیوع کرونا اندیشیده است ابراز داشت: سهم خوبی از تسهیلات کرونا برای گیلان مصوب شده که لازم است نسبت به جذب آن عزمی جدی در پیش گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات در مدت یک هفته و با آسان‌ترین روش بر اساس آئین‌نامه مکلف هستند خاطرنشان کرد: حل و فصل چالش‌ها و مشکلات بخش تولید در استان گیلان عزم همگانی و اقداماتی اثربخش نیاز دارد از طرفی فعالیت‌ها و اقدامات حمایتی از این حوزه باید مستمر باشد.

فرزام‌صفت انجام پیگیری‌های لازم جهت اجرای اقدامات و برنامه‌های حمایتی از بخش تولید و صنعت گیلان را لازم و ضروری تلقی کرد و در همین زمینه اظهار داشت: حل مشکلات حوزه تولید و اشتغال گامی در مسیر خودکفایی گیلان و کاهش معضلات اقتصادی است و مدیران نیز باید در این میان نسبت به رفع مشکلات مردم پاسخگو باشند.

وی با تأکید بر اینکه رسته‌های شغلی و اقتصادی مشمول در سطح کشور بر اساس میزان خسارتی که به آنان در جریان شیوع کرونا وارد شده مشخص شده است تصریح کرد: واحدهای خدماتی، تولیدی، بخش‌های کشاورزی و حوزه گردشگری از جمله این رسته‌ها هستند که می‌توانند از تسهیلات حمایتی دولت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار