کد خبر : 22986
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷

تعیین بندر کاسپین به‌عنوان مرز رسمی و مجاز دریایی کارساز است/ کاسپین بندری مهم و بدون رقیب در دریای خزر است

تعیین بندر کاسپین به‌عنوان مرز رسمی و مجاز دریایی کارساز است/ کاسپین بندری مهم و بدون رقیب در دریای خزر است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تعیین بندر کاسپین به‌عنوان مرز رسمی و مجاز دریایی را کارساز خواند و گفت:کاسپین بندری مهم و بدون رقیب در دریای خزر است.

به گزارش گیلانستان،جبار کوچکی نژاد تعیین بندر کاسپین در استان گیلان به‌عنوان مرز رسمی و مجاز دریایی را کارساز خواند و اظهار کرد: منطقه آزاد بندر کاسپین یکی از بندهایی هست که امکان توسعه و رشد دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم منطقه آزاد کاسپین افزود: با توجه به اینکه منطقه امیرآباد کم‌کم در حال تضعیف بود وجود منطقه بندری کاسپین می‌تواند یکی از بندرهای مهم حوزه دریای خزر بدون رقیب باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در استان تنها منطقه آزاد انزلی را داشتیم و اهداف تجاری استان را تنها در آن جست‌وجو می‌کردیم به مشکل برمی‌خوردیم.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تعیین بندر کاسپین به‌عنوان مرز رسمی از سوی دولت را حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: با این تصمیم هیئت دولت در آینده نزدیک کشتی‌ها پهلو خواهند گرفت و می‌توانند در حمل کالای کشورهای حاشیه خزر ازجمله روسیه مفید واقع شوند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت بابیان اینکه بندر کاسپین در آینده نزدیک به‌عنوان مهم‌ترین بندر در کشور خواهد شد گفت: بندر کاسپین با این تصمیم هیئت دولت می‌تواند سهم به سزایی را در اشتغال، تولید و افزایش صادرات داشته باشد./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار