کد خبر : 81958
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اعلام کرد

تعیین تکلیف نرخ سرویس مدارس گیلان

تعیین تکلیف نرخ سرویس مدارس گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، با بیان اینکه آموزش و پرورش مسئول مدرسه و دانش آموزان بوده و سلامت و امنیت دانش آموزان نگرانی و دغدغه ماست، تاکید کرد: رانندگان سرویس با پیمانکاران مرتبط هستند که باید مجوز داشته باشند، زیرا باید راننده و ماشین را بشناسیم.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، محمد فائزی با اشاره به آخرین وضعیت تعیین نرخ سرویس مدارس استان گیلان بعد از دو سال کرونایی، اظهار کرد: خوشبختانه بعد از حدود یک ماه نرخ سرویس مدارس روشن شد.

 

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته شاهد تصویب نرخ سرویس در شورای شهر رشت و ابلاغ از طریق فرماندار شهرستان بودیم، افزود: اولیا درباره نرخ سرویس ابهام داشتند و لذا در حال حاضر این نرخ برای ناحیه یک و دو رشت و سایر شهرها تعیین تکلیف شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در گفت وگوی خبری باران، مدارس را پاسخگوی اولیا درباره نرخ تعیین شده دانست و تصریح کرد: این نرخ در معرض دید اولیا قرار دارد که برای سه مسیر سه، پنج و شش کیلومتری است.

 

فائزی با بیان اینکه نرخ ایاب و ذهاب سه کیلومتری با تاکسی، ون، سواری شخصی و خطی با ظرفیت مجاز ۳۸۲ هزار تومان و با مینی بوس ۲۱۰ هزار تومان است، عنوان کرد: این نرخ منهای پنجشنبه هاست و لذا با احتساب آخرین روز هفته شاهد نرخ ۴۳۴ هزار تومانی تاکسی و ۲۳۹ هزار تومانی مینی بوس خواهیم بود.

 

وی نرخ پنج کیلومتری تاکسی را ۴۱۹ هزار تومان و مینی بوس را ۲۳۱ هزار تومان دانست که تا آخرین روز هفته به ترتیب به ۴۷۷ هزار تومان و ۲۶۳ هزار تومان افزایش پیدا می کند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه نرخ ایاب و ذهاب شش کیلومتری نیز ۴۶۲ هزار تومان برای تاکسی و ۲۵۵ هزار تومان برای مینی بوس است، خاطرنشان کرد: با احتساب رفت و آمد پنجشنبه ها این نرخ ها به ترتیب ۵۲۵ هزار تومان و ۲۹۰ هزار تومان می شود.

 

وی ادامه داد: در صورت شرایط خاص مسیر از جمله ترافیک، امکان افزایش نرخ سرویس تا ۲۵ درصد وجود دارد که در کارگروه ماده ۱۸ پیگیری می شود.

 

فائزی با اشاره به افزایش قابل توجه نرخ سرویس نسبت به دو سال قبل از کرونا، گفت: بخش خصوصی متولی سرویس مدارس بوده و آموزش و پرورش نیز بر نرخ ها نظارت می کند.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مسئول مدرسه و دانش آموزان بوده و سلامت و امنیت دانش آموزان نگرانی و دغدغه ماست، تاکید کرد: رانندگان سرویس با پیمانکاران مرتبط هستند که باید مجوز داشته باشند، زیرا باید راننده و ماشین را بشناسیم تا دانش آموزان را به عنوان امانت تحویل دهیم و قطعا روند قانونی دریافت مجوز باید انجام شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از پیمانکاران سرویس مدارس خواست هرچه زودتر تاییدیه ها و مجوزها را صادر کنند تا امکان پیگیری توسط پلیس راهور وجود داشته باشد و اظهار کرد: اولیا هرگونه اعتراض نسبت به نرخ سرویس را به مدیر مدرسه اعلام کنند تا بتوانیم در شورای شهر مطرح کنیم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار