کد خبر : 42345
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 مهر 1398- 16: 16

استوار در مسیر خلاف قانون؛

تعیین سرپرست منطقه آزاد انزلی فاقد وجاهت قانونی است!+جزییات

تعیین سرپرست منطقه آزاد انزلی فاقد وجاهت قانونی است!+جزییات

مناطق آزاد یکی از پر چالش ترین موضوعات در حوزه قوانین و مقررات است که هم از حیث تفاسیر قوانین و مقررات و نیز از حیث اجرا، چالش های زیادی را در کشور پدید آورده و می آورند. با این حال منطقه آزاد انزلی خود یکی از سرگل این مناطق است که علیرغم تخلفات نه چندان کم، پس از مسرور مدیرعامل سابق این شرکت دولتی نیز، با انتصاب وی به عنوان سرپرست این تخلف ادامه دارد.

به گزارش گیلانستان مناطق آزاد یکی از پر چالش ترین موضوعات در حوزه قوانین و مقررات است که هم از حیث تفاسیر قوانین و مقررات و نیز از حیث اجرا، چالش های زیادی را در کشور پدید آورده و می آورند. با این حال منطقه آزاد انزلی خود یکی از سرگل این مناطق است که علیرغم تخلفات نه چندان کم، پس از مسرور مدیرعامل سابق این شرکت دولتی نیز، با انتصاب وی به عنوان سرپرست این تخلف ادامه دارد.

سازمان منطقه آزاد به استناد ماده ۵ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی، شرکت دولتی محسوب می گردد که به استناد ماده ۶ این قانون می بایست مدیرعامل آن توسط رئیس جمهور منصوب شود.

در ماده ۱۲۵ قانون تجارت نیز مدیرعامل مسئولیت اداره شرکت را بر اساس اختیارات تفویض شده از سوی هیات مدیره بر عهده دارد که با توجه به اینکه منطقه آزاد انزلی بر اساس قانون ایجاد شده است این اختیارات از سوی قانونگذار به وی اعطا می شود. حتی اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی نیز یکی از ارکان این سازمان را مدیر عامل بر می شمرد که این موضوع در ماده ۶ آن تصریح شده است.

حال باید این سوال را پرسید: آیا سرپرست همان مدیرعامل است؟ اگر سرپرست قانونی است چرا در اساسنامه نامی از آن به میان نیامده است؟ وقتی در قانون چگونگی اداره مناطق آزاد که زیر بنا و چراغ راه اداره مناطق آزاد است، چنین اطلاقی برای اداره موقت این مناطق تصریح نشده است آیا انتصاب سرپرست، خارج از حدود و اختیارات قانونی قلمداد نمی شود؟

پاسخ به تمام این سوالات مشخص می کند که انتصاب رضا مسرور به عنوان سرپرست منطقه آزاد انزلی فاقد وجاهت قانونی و تصمیمات و تصرفاتش در حکم غصب است و کلیه معترضان می توانند به استنادات مطروحه در این مطلب در مراجع صالحه قضایی، اعتبار و نفوذ تصمیمات وی را باطل نمایند.

با قحط الرجالی که دولت تدبیر و امید گرفتار آن است، گویا تحریم ها بیشتر سرمایه های انسانی دولت روحانی را متاثر از خود کرده است تا سایر امورات آن را، چرا که دولت تمام تلاش خود را می نماید که یک مدیر چون مسرور در انحاء مختلف تصدی چندین شغل و پست را داشته باشد و با تفاسیر عجیب و غریب آنها را قانونی جلوه گر نماید.

انتهای پیام/رویداد گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار