کد خبر : 54654
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 مرداد 1399- 25: 18

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

تعیین شهریه مدارس غیردولتی توسط شورای نظارت مرکزی آموزش و پرورش؛ برخورد قانونی در انتظار خاطیان است

تعیین شهریه مدارس غیردولتی توسط شورای نظارت مرکزی آموزش و پرورش؛ برخورد قانونی در انتظار خاطیان است

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی توسط شورای نظارت مرکزی تعیین و ابلاغ می‌شود گفت: برخورد قانونی در انتظار خاطیان است.

به گزارش گیلانستان، محمد رحمتی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعیین شهریه مدارس غیر دولتی برعهده شورای نظارت مرکزی وزارت آموزش و پرورش است اظهار داشت: شهریه مدارس غیردولتی با توجه به سطح آموزشی مدارس، فعالیت و ررنامه‌های جانبی آنها و همچنین مقطع تحصیلی متفاوت است و الگوی تعیین آن نیز از طریق سامانه mosharekatha.ir به موسسان ابلاغ می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه شهریه مدارس غیردولتی پس از بررسی اطلاعات وارد شده در سامانه مذکور توسط واحدهای ذی‌ربط تعیین می‌شود گفت: طبق قانون شورای نظارت مرکزی آموزش و پرورش مکلف است که بر عملکرد مدارس غیردولتی نظارت کند.

وی با تأکید بر اینکه واحدهای ذی‌ربط و نظارتی بر عملکرد مدارس غیردولتی نظارت دارند و با خاطیان به‌طور قانونی برخورد می‌شود تصریح کرد: بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز سال گذشته در ۸۴۶ مدرسه غیردولتی در استان گیلان تحصیل کردند.

رحمتی به جزئیات تعیین شهریه مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود: موسسان یا نماینده حقوقی آنها طبق قانون شهریه پیشنهادی خود را به مراجع مربوطه اعلام می‌کنند و شورای نظارت مرکزی نیز پس از بررسی مدارک و مستندات و با در نظر گرفتن قانون نرخ شهریه مدارس را تعیین می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه تمام مدارس غیردولتی موظف به نصب نرخ شهریه ابلاغ شده در معرض دید اولیا هستند عنوان داشت: با هرگونه تخلف احتمالی در حوزه دریافت شهریه اضافی و غیرقانونی توسط مدارس غیردولتی برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشخص بودن میزان شهریه مدارس غیردولتی براساس قانون الزامی است خاطرنشان کرد: شورای نظارت مرکزی شهریه مدارس غیردولتی را بر اساس فعالیت‌های فوق برنامه و نحوه عملکرد و مقطع تحصیلی دانش‌آموزان تعیین و ابلاغ می‌کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار