کد خبر : 6277
تاریخ انتشار : جمعه ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲

تغییرات در کابینه، بهانه‌ای برای استفاده انتخاباتی/ اختلاس صندوق فرهنگیان رسوایی بزرگ دولت

تغییرات در کابینه، بهانه‌ای برای استفاده انتخاباتی/ اختلاس صندوق فرهنگیان رسوایی بزرگ دولت

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزرای پیشنهادی دولت به مجلس، نادیده گرفتن خط قرمز نظام و رهبری و بیانگر دوگانگى در قول و عمل رئیس جمهور بوده که در سخنرانی‌ها بارها پای‌بندی دولت به دیدگاه‌ها و فرامین رهبری را ادعا کرده است.

سید محمد حسینی در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه دولت دلایل کنار رفتن سه وزیر خود را به طور شفاف به مردم اعلام کند، اظهار کرد: بهتر است دلیل تغییرات به مردم اعلام شود نه اینکه تغییرات بهانه‌ای براى استفاده تبلیغاتی و انتخاباتی شود.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد دولت می‌خواهد مظلوم‌نمایی کند، افزود: عملکرد سه وزارتخانه ارشاد، ورزش و آموزش و پرورش در این دولت نتوانست انتظارات هنرمندان، ورزشکاران و معلمان را برآورده کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم تغییر وزرای مذکور را اجتناب‌ناپذیر و طبیعی خواند و ادامه داد: بهتر بود این تغییر زودتر انجام می‌شد نه اینکه در دقیقه 90 و یا وقت اضافه و در شرایطی که چاره دیگری وجود ندارد و در حالت استیصال انجام شود.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد در چند ماه پایانى دولت، تحول یا اتفاق خاصی برای بهبود وضع فعلی صورت بگیرد، گفت: به نظر بسیاری از کارشناسان و حتى حامیان دولت لازم بود از مدت‌ها قبل وزرای دیگری نیز تعویض می‌شدند که این موضوع مورد توجه قرار نگرفت و به نقدها و نظرات خیرخواهانه اعتنایى نشد.

حسینی گزینه‌هاى پیشنهادى به مجلس را افرادی دانست که در فتنه 88 فعال بودند و یک بار از سوی خانه ملت مورد پذیرش قرار نگرفتند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامى ادامه داد: این اقدام به منزله نادیده گرفتن خط قرمز نظام و رهبری و بیانگر دوگانگى در قول و عمل رئیس جمهور بوده که در سخنرانی‌ها بارها پای‌بندی دولت به دیدگاه‌ها و فرامین رهبری را ادعا کرده است.

* اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی صندوق فرهنگیان رسوایی بزرگ آموزش و پرورش و دولت/دستگیری 8 نفر در این پرونده

حسینی درباره اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: این اختلاس رسوایی بزرگی در آموزش و پرورش و دولت بود و تاکنون هشت نفر در این زمینه دستگیر شده‌اند.

وی افزود: بهتر است دولت این موضوع را به صورت شفاف بیان کند و از خانواده بزرگ و شریف معلمان و ملت ایران عذرخواهی کند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت تعهد کند که با اعمال نظارت و بازرسی دقیق و کنار گذاشتن ملاحظات سیاسی دیگر چنین مفاسدی تکرار نخواهد شد تا اعتماد مردم که بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعى کشور است بیش از این لطمه نخورد.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به موضوع برجام، خاطرنشان کرد: در برجام وعده‌های بسیاری داده شد تا مردم بپذیرند این مذاکرات تأمین‌کننده منافع ملى است و دستاوردهاى فراوانی به ارمغان می‌آورد.

وی ادامه داد: اکنون با گذشت ماه‌ها از انجام تعهدات از سوى ما، غربی‌ها و به ویژه آمریکایی‌ها با طرح شروط جدید از عمل به وظایفی که روی کاغذ تعهد کرده‌اند طفره می‌روند و برجام را نقض می‌کنند.

به گفته حسینی، به جای اتخاذ مواضع قاطع از سوی روحانی و وزیر امورخارجه، تداوم دیپلماسى لبخند و خواهش را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: هیأت‌های غربی که به ایران سفر می‌کنند به اذعان خودشان بیشتر به دنبال صادر کردن کالای خود به بازار مصرف ٨٠ میلیونی ایران هستند، نه صدور فناوری و سرمایه‌گذاری برای برون رفت ما از مشکلات اقتصادى.

 * رکود بی‌سابقه در کشور

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با بیان اینکه رکود بی‌سابقه‌ای از ماه‌های اولیه آغاز به‌کار دولت یازدهم در کشور حاکم شده است، یادآور شد: به نظر می‌رسد با رویکرد فعلى دولت هیچ حرکت رو به جلو ندارد و تحول خاصی در کشور اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: اگر دولت بخواهد اقدام مثبتى در وضعیت معیشتى مردم صورت گیرد حداقل باید این تیم مدیریتی و نوع نگاه و شیوه‌هاى مدیریتى دگرگون شود.

حسینی اظهار کرد: تا زمانى که در روى همین پاشنه بچرخد نه تنها اوضاع بهتر نمی‌شود بلکه روزبه‌روز نابسامان‌تر می‌شود و وعده ریشه‌کن کردن بیکارى تحقق نمی‌یابد و فرصت‌های شغلی فعلی نیز کاهش می‌یابد.

عضو هیأت مؤسس جبهه یکتا به تحولات منطقه و حمایت ایران از مقاومت اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا حامی مقاومت بود و مردم متدین و انقلابى ما این حمایت را تکلیف دینی و وظیفه ملی خود مى‌دانند که تضمین کننده عزت و منافع ملی است.

وی داعش و تکفیری‌ها را مولود هم‌افزایى کشورهاى غربی و ارتجاع عربی و رژیم صهیونیستی دانست و هدف اصلی آنها را جمهوری اسلامی عنوان کرد.

حسینی یادآور شد: برای حفظ منافع ملی باید از جبهه مقاومت در سوریه، لبنان، عراق، فلسطین و یمن حمایت کنیم و فراموش نکنیم که اگر تکفیری‌ها قدرت بگیرند به هیچ کس رحم نمی‌کنند و بیش از همه ما را در معرض مخاطرات قرار می‌دهند.

* لزوم ورود افراد انقلابی و ارزشی در انتخابات آینده/ عزا گرفتن دولت در پرداختن یارانه 45 هزار تومانی

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تصریح بر اینکه کسانی که روحیه اشرافی‌گری و زیاده‌خواهی دارند موفق به خدمت به مردم نمی‌شوند، به انتخابات آینده اشاره کرد.

وی افزود: شواهد و قرائن بر این است که در انتخابات چهره‌هاى انقلابی و ارزشی با جدیت وارد می‌شوند و خواب طیف‌هایى را که به جامعه القا مى‌کنند قحط‌الرجال است، آشفته خواهند کرد.

حسینی ادامه داد: نیروهاى انقلابى ولایتمدار در اینکه آقای روحانی نباشد اتفاق نظر دارند و قرار است گزینه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرند تا هر کدام مورد اقبال مردم بود به عنوان گزینه نهایى به مردم معرفى شود که در انتخاباتی باشکوه و رقابتى به نتیجه خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه با توجه به تجربه تلخ تفرقه در سال 92، این بار مشکلات قبلى تکرار نخواهد شد، اظهار کرد: شگردهای سال 92 از جمله برنامه‌ریزى و طراحى رقبا براى چند صدایى در اصولگرایان و عدم تحلیل درست کاندیداهای اصولگرا و اصرار بر ماندن این بار محلى از اعراب ندارد.

وزیر ارشاد دولت دهم در ادامه فیش‌های نجومی را آبروریزی برای دولت دانست و یادآور شد: این رسوایى غیرقابل اغماضى برای دولت بود که برخى نورچشمی‌ها حقوق‌های بالا دریافت کنند در حالی که کارکنان دولت و مردم با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

وی گفت: دولتی که برای پرداخت یارانه 45 هزار تومانی به مردم عزا می‌گیرد به برخی از مدیران حقوق‌های نجومی پرداخت می‌کند که این روش با مرام و مسلک انقلاب اسلامی و روحیه عدالتخواهی همخوانی ندارد و موجب دلسردی جامعه می‌شود.

* دولت افراد نجومی‌بگیر را به دستگاه قضایی معرفی کند/کارنامه دولت روحانی درخشان نیست

حسینی با اشاره به اینکه دولت در این زمینه کوتاهی کرده و باید افراد متخلف را به دستگاه قضایی معرفی کند، خاطرنشان کرد: روحانی وعده‌های بسیاری داده که محقق نشده و حالا در پایان دوره در پى فرافکنى و مقصر جلوه دادن دیگران است.

به گفته وی، روحانی دستاوردهاى تخیلى براى برجام و دولت مطرح کرده و وعده تحقق رونق اقتصادى را به دولت بعدى موکول می‌کند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: به نظر می‌رسد مردم دیگر تحت تأثیر وعده‌های تکرارى که صرفاً مصرف تبلیغاتی و انتخاباتى دارد قرار نمی‌گیرند زیرا می‌دانند که دولت‌ها اگر در چهار سال اول عرضه و کارآمدی لازم را نداشته باشند در دور دوم به طریق اولى ضعیف‌تر و ناتوان‌تر خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه دولت فعلی کارنامه درخشانی ندارد، یادآور شد: این دولت دستاوردهاى ملموس و عینى برای مردم نداشته است.

حسینی افزود: دولت بسیارى از پروژه‌ها و اقدام‌های دوره قبل مانند مسکن مهر را تعطیل و یا تعدیل کرده به گونه‌اى که آثار نامطلوب آن برای مردم قابل لمس است بنابراین با چه امیدى خواهان ادامه مدیریت فعلى بر کشور باشند.

* دولت تنها کلید تخریب و سیاه‌نمایی دولت گذشته را نشان داده است

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت تاکنون تنها یک کلید نشان داده و آن تخریب و سیاه نمایى گذشته بوده یعنى با نفى دیگران خود را اثبات کرده، اکنون دیگر این حربه کارایى ندارد، هنگام ارائه بیلان کار است که حرفی برای گفتن ندارد./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار