کد خبر : 26718
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹

تغییر ساعت کاری ادارات گیلان به دلیل افزایش دما

تغییر ساعت کاری ادارات گیلان به دلیل افزایش دما

استاندار گیلان در ابلاغیه ای، آغاز ساعت کار دستگاه های اجرایی، بانک ها، شهرداری ها و مؤسسه های دولتی استان را از فردا (دوشنبه) تا پایان تیرماه جاری، ساعت شش و 30 دقیقه اعلام کرد.

به گزارش گیلانستان، در ابلاغیه مصطفی سالاری که نسخه ای از آن غروب یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: به دلیل افزایش دمای هوا و رشد فزاینده مصرف برق در استان از فردا (11 تیرماه) آغاز ساعت کار تمامی دستگاه های اجرایی، بانک ها، شهرداری ها و مؤسسه های دولتی استان، ساعت شش و 30 دقیقه و پایان آن ساعت 13 و 30 دقیقه تعیین می شود.

استاندار گیلان در خاتمه این ابلاغیه اضافه کرده است: همچنین برای روزهای پنجشنبه، پایان ساعت کاری تا 12 و 30 دقیقه تعیین شده و دستگاه های اجرایی موظفند 30 دقیقه قبل از پایان ساعت اداری، سیستم های های سرمایشی و همزمان با پایان ساعت کاری، سیستم های روشنایی و رایانه ای غیر ضروری را خاموش کنند.

پیشتر، اداره کل هواشناسی گیلان در اخطاریه ای، با اشاره به تحلیل خروجی آخرین الگوهای هواشناسی اعلام کرد که این الگوها نشان دهنده استقرار و تداوم الگوی تابستانه و نیز تقویت تدریجی موج هوای گرم و افزایش محسوس دما تا اواخر هفته جاری در منطقه است که بر این اساس تا چهارشنبه این هفته، بیشینه دمای هوا در نواحی جلگه ای بین 34 تا 39 درجه سلسیوس و در نواحی جنوبی استان بین 37 تا 42 درجه سلسیوس پیش بینی می شود.

در این اخطاریه، به تاثیر توأم رطوبت و دما در سطح زمین اشاره و اضافه شده: همین موضوع موجب می شود دمای محسوس بالاتر از دمای پیش بینی شده باشد از این رو به جهت پرهیز از گرمازدگی، بیماران قلبی – عروقی، ریوی، سالمندان، کودکان و … در ساعت های اوج گرما (ظهرها) از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

اداره کل هواشناسی گیلان همچنین از شهروندان و مسافران خواسته از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی خودداری کرده و در صورت نیاز، هنگام خروج از جنگل کانون آتش را با دقت خاموش کنند.

جمشید طالبی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان نیز در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر گرم تر شدن هوا طی روزهای پیش رو، بر ضرورت کنترل مصرف تاکید و خاطرنشان کرد: با راهکارهایی ساده می توان قطعی برق را در تابستان امسال به حداقل رساند.

وی ادامه داد: منظور از صرفه جویی، روشن نکردن متعارف وسایل سرمایشی نیست اما باید از استفاده همزمان وسایل برقی پرمصرف در ساعت های اوج مصرف پرهیز کرد، همچنین دمای ترموستات کولر نیز بر روی دمای آسایش بین 23 تا 25 درجه سانتیگراد تنظیم باشد.

اداره کل هواشناسی گیلان آسمان فردا (دوشنبه) در استان را صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد عنوان و بیشینه دمای امروز را با 41 درجه مربوط به لوشان ذکر کرده است. بیشینه دمای شهرهای ساحلی گیلان از جمله بندرآستارا، بندرانزلی، بندرکیاشهر و رودسر نیز به ترتیب 34 و 35 درجه سلسیوس بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار