کد خبر : 4742
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 تیر 1395- 11: 0

تغییر سبک زندگی مهمترین عامل تهدید کننده سلامت

تغییر سبک زندگی مهمترین عامل تهدید کننده سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: احداث بیمارستان جامع در رشت در نقشه راه و برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

به گزارش درگیلان، شاهرخ یوسف زاده چابک در جلسه کارگروه بهداشت و پدافند غیرعامل اظهار داشت: مباحث پدافند غیرعامل از رسالت‌های دانشگاه علوم پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه برنامه راهبردی و نقشه راه دانشگاه علوم پزشکی را ترسیم کردیم تصریح کرد: در این نقشه راه تمامی زوایا و نقاط را مورد بررسی قرار دادیم و مؤظف هستیم مطابق آن پیش برویم.

یوسف زاده چابک پراکندگی بیمارستان‌های رشت را یکی از چالش‌های موجود عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم یک بیمارستان جامع در رشت داشته باشیم می‌توانیم همه آن‌ها را پوشش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه به دو بیمارستان در رشت نیازمندیم بیان کرد: نیاز است یک بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در لاکان و یک بیمارستان در داخل شهر راه‌اندازی شود که در نقشه راه ما دیده شده است.

یوسف زاده چابک با اشاره به اینکه در گیلان به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۱.۳ تخت داریم مطرح کرد: میانگین کشوری ۱.۵ تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است که از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در پایان اسفند سال گذشته سند ملی بیماری‌های غیر واگیر به‌وسیله رئیس جمهور و تعدادی از وزیران در شورای سلامت امضا شد اظهار کرد: بر اساس این سند مقرر شد تا سال ۲۰۲۰ به میزان ۲۵ درصد بیماری‌های غیر‌واگیر کاهش یابد.

یوسف زاده بیماری‌های غیر‌واگیر و تغییر سبک زندگی را مهمترین عامل تهدید کننده سلامت در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: در کنار بیماری‌های غیر واگیر پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۰ حدود ۷۶ درصد از مرگ و میرها به‌علت بیماری غیر واگیردار باشد.

وی با بیان اینکه هر سازمان باید در راس برنامه‌های خودش به مسئله محیط زیست توجه کند تاکید کرد: شیرابه سراوان و پسماندهای بیمارستانی با توجه به پراکندگی بیمارستان‌ها جزو چالش‌های بزرگ ما است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تروما را یک بیماری قابل درمان و قابل پیگیری دانست و مطرح کرد: وزارت بهداشت به‌تنهایی متولی آن نیست و سایر سازمان‌ها نیز باید کمک کنند و سیستم تروما زمانی راه‌اندازی می‌شود که بانک اطلاعاتی آن را داشته باشیم./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار