کد خبر : 15572
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1396- 57: 17

تغییر نام داروخانه کارون رشت بنام آرسن میناسیان/ساخت تندیس مرحوم میناسیان در پیاده راه فرهنگی رشت

تغییر نام داروخانه کارون رشت بنام آرسن میناسیان/ساخت تندیس مرحوم میناسیان در پیاده راه فرهنگی رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: پیشنهاد می‌کنم داروخانه کارون رشت بنام داروخانه آرسن میناسیان تغییر نام پیدا کند تا همگان بیشتر با این نیکوکار بزرگ آشنایی پیدا کنند.

به گزارش گیلانستان، اسماعیل حاجی‌پور با حضور در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به موضوع ساخت تندیس از ارسن میناسیان نیکوکار بزرگ اظهار کرد: عشق، معرفت و انسانیت در وجود مرحوم میناسیان خلاصه‌شده بود و آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت و داروخانه کارون ازجمله خیرات و برکات حضور این فرد نیکوکار و خیر در رشت بوده است.

وی بابیان اینکه تقدیر از این چهره‌ها موجب گسترش روح خدمت به مردم در جامعه می‌شود تصریح کرد: مرحوم میناسیان فردی بزرگ بود و معرفی وی و اقدامات نیکوکارانه‌اش موجب ترغیب دیگران به مشارکت در اعمال انسان دوستانه و خداپسندانه خواهد شد.

در این جلسه رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با اعلام موافقت جهت ساخت تندیس مرحوم نیکوکار آرسن میناسیان در پیاده راه فرهنگی رشت گفت: قرار بود در پیاده راه فرهنگی رشت تندیس‌های افراد فرهیخته، دانشمندان و چهره‌های ارزشی شهر رشت ساخته و در معرض دید عموم قرار بگیرد.

رضا رسولی افزود: داروخانه کارون یکی از افتخارات به لحاظ اولین‌ها در رشت است و بنده معتقدم ساخت تندیس مرحوم میناسیان در جلوی داروخانه کارون بسیار زیبا و تأثیرگذار خواهد بود.

وی بابیان اینکه باید به بناهای ارزشمند و تاریخی موجود در رشت توجه بیشتری صورت بگیرد گفت: خانه میرزا در رشت نیز نیازمند دمیده شدن روح تازه است و بنده معتقدم تا در صورت نیاز با مالکین داروخانه کارون، خانه میرزا و… وارد مذاکره شده و موضوع تملک این اماکن توسط شهرداری رشت پیگیری شود.

رسولی خواستار نصب تندیس استاد ابتهاج در پیاده راه فرهنگی رشت شد و تصریح کرد: امیدوارم در روزهای باقی‌مانده به عمر شورای چهارم این اقدامات انجام و برگ زرینی در فعالیت شورای چهارم رشت ثبت شود.

در ادامه این جلسه عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت با اعلام اینکه مرحوم میناسیان انسانی شریف و متعهد بود گفت: خدمات زیادی توسط مرحوم میناسیان به مردم نیازمند رشت انجام شد و باگذشت سالیان طولانی از درگذشت وی همواره مردم به نیکی از او یاد می‌کنند.

فاطمه شیرزاد با اشاره به اینکه باید قدردان نیکوکاران باشیم گفت: امیدواریم با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب شاهد برگزاری برنامه‌های یادبود و تجلیل از این چهره‌های ماندگار و ارزشمند در شهر رشت باشیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار