کد خبر : 83130
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آبان 1401- 56: 10

تغییر کاربری اراضی خط قرمز جهاد کشاورزی گیلان

تغییر کاربری اراضی خط قرمز جهاد کشاورزی گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه خط قرمز ما تغییر کاربری اراضی کشاورزی است، گفت: زیبنده نیست در استانی که بیش از ۳۰ درصد اشتغال آن در بخش کشاورزی است شاهد موارد متعدد تغییر کاربری اراضی مستعد کشاورزی باشیم.

به گزارش گیلانستان به نقل از فارس، صالح محمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خط قرمز ما تغییر کاربری اراضی کشاورزی است، اظهار کرد: زیبنده نیست در استانی که بیش از ۳۰ درصد اشتغال آن در بخش کشاورزی است شاهد موارد متعدد تغییر کاربری اراضی مستعد کشاورزی باشیم.

 

وی حفظ اراضی کشاورزی را از وظایف و مسئولیت‌های اساسی و دارای اهمیت جهاد کشاورزی دانست و افزود: از موضوعات مهم و قابل‌پیگیری شناسنامه‌دار کردن باغات کشاورزی است که برای باغاتی که ارزآوری دارند انجام شود تا با کسب تأییدیه سلامت قابل‌رقابت بودن محصولات صادراتی‌مان را شاهد باشیم.

 

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با راه‌اندازی مراکز غیردولتی در دهستان‌ها و برون‌سپاری امورات مختلف، موجبات اشتغال آفرینی و استفاده مناسب از ظرفیت‌های موجود را فراهم می‌کنیم.

 

محمدی از مباحث مهم وزارت جهاد کشاورزی را رعایت صحیح الگوی کشت دانست و گفت: باید به دلیل خشک‌سالی، تغییرات اقلیمی، مدیریت بهینه مصرف آب و غیره به سمت رعایت الگوی کشت برویم.

 

وی با بیان اینکه سال زراعی گذشته سال سختی بود ولی توانستیم با مدیریت مصرف آب به افزایش محصول برسیم، گفت: فرهنگ‌سازی کشت دوم و کشت قراردادی از موضوعات مهم و قابل‌پیگیری است که باید آن را بهروش‌های مختلف تبیین کنیم و در سطح کل استان رواج بدهیم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار