کد خبر : 52738
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399- 43: 16

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

تفهیم اتهام ۴ اتحادیه صنفی شهرستان رشت؛ برخورد قاطعانه در انتظار متخلفان است

تفهیم اتهام ۴ اتحادیه صنفی شهرستان رشت؛ برخورد قاطعانه در انتظار متخلفان است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از تفهیم اتهام ۴ اتحادیه صنفی شهرستان رشت خبر داد و گفت: برخورد قانونی و قاطعانه اعضای کمیسیون نظارت در انتظار متخلفان است.

به گزارش گیلانستان،فرهاد دلق‌پوش امروز در جلسه کمیسیون نظارت برسازمان‌های صنفی مرکز استان گیلان از تفهیم اتهام ۴ اتحادیه مهم صنفی رشت خبر داد و با بیان اینکه تخلفات این اصناف در کمیسیون نظارت بررسی می‌شود اظهار داشت: تایید صلاحیت هیئت رئیسه اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف به‌معنای شایستگی دائمی آنها نیست و به تمام تخلفات به‌دقت رسیدگی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه در صورت صدور دو توبیخ کتبی مدیران اصناف و اتحادیه‌ها از سمت خود عزل می‌شوند عنوان داشت: مدیران اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف وظایفی از جمله تمدید پروانه‌های منقضی شده، شناسایی واحدهای فاقد پروانه و برخورد با تخلفات اصناف زیرمجموعه را برعهده دارد که در صورت تخطی از وظایف عزل می‌شوند.

وی با انتقاد از عدم مسئولیت‌پذیری هیئت رئیسه اتحادیه‌های صنفی و اشراف نداشتن آنها به قوانین نظام صنفی خاطرنشان کرد: کمیسیون نظارت بر تخلفات و اجرای درست قوانین صنفی نظارت می‌کند و در این راستا بدون هیچ اغماضی با متخلفان و کارشکنان برخورد قانونی می‌کنیم.

دلق‌پوش با بیان اینکه روسای برخی از اتحادیه‌ها هنوز به قوانین تسلط ندارند گفت: برای کنترل بازار در شرایط بحرانی و اضطراری باید کسانی روی کار بیایند که بتوانند با استفاده از قوانین و مقررات موجود به‌درستی بر عملکرد زیرمجموعه‌های خود نظارت کرده و اوضاع را کنترل کنند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به روند بررسی به تخلفات در کمیسیون نظارت اظهار داشت: اعضای این کمیسیون مدارک، ادله و مستندات را به دقت بررسی کرده و رای نهایی با نظر دبیرخانه کمیسیون اعلام می‌شود و با متخلفان قاطعانه برخورد می‌کنند.

دلق‌پوش با تاکید بر اتخاذ سیاست پیشگیرانه قبل از وقوع تخلفات توسط روسای اتحادیه و اتاق‌های اصناف تصریح کرد: نباید اجازه دهید که میزان تخلفات به حدی برسد که مجبور شویم موضوع را به کمیسیون نظارت گزارش کنیم زیرا در این صورت برخورد قانونی و قاطعانه اعضای این کمیسیون در انتظار متخلفان خواهد بود.

وی برخی از تخلفاتی که در کمیسیون نظارت مورد بررسی قرار گرفته است را مورد اشاره قرار داد و گفت: تخلفاتی همچون عدم رعایت فرآیند صدور پروانه کسب، عدم رعایت فرآیند نرخ‌گذاری، عدم ابلاغ درست مصوبات کمیسیون به اتحادیه‌های زیرمجموعه و رعایت نکردن شئونات اداری در حوزه صدور پروانه کسب از جمله تخلفاتی است که توسط کمیسیون بررسی می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار