کد خبر : 1223
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 مهر 1394- 42: 22

تفکر “امام زدایی” پس از رحلت حضرت امام/ عده ای از خواص با ثروتهایشان فتنه ۸۸ را مدیریت کردند

تفکر “امام زدایی” پس از رحلت حضرت امام/ عده ای از خواص با ثروتهایشان فتنه ۸۸ را مدیریت کردند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: عملکرد سران فتنه و عقبه های فکری و مالی فتنه ۸۸ بی شباهت به حوادث و ماجراهای پس از رحلت رسول خدا(ص) نبود.

به گزارش “درگیلان”، حجت الاسلام و المسلمین عزت الله معتمد در جمع مدیران، مسئولین، فرماندهان حوزه های مقاومت و رده های اقشاری سپاه ناحیه انزلی سخنانی پیرامون ارتداد دینی خواص پس از رحلت رسول اکرم(ص) بیان و اظهار کرد: ارتداد نوعی آفت و خطر جدی رشد هر نهضت و انقلاب دینی است که در دهه های چهارم و پنجم تهدید بزرگی تلقی می شود.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه نقطه ثقل و آغازین این ارتداد، خواص برجسته ای هستند که در انقلاب و نهضت نقش داشته اند، خاطرنشان کرد: برخی از خواص مشهور و نامدار پس از رحلت رسول مکرم اسلام(ص) بر اثر همین ارتداد از کیش اسلام برگشته و دلهایی که گویا مالامال از ایمان بود به یکباره چنان حسادتها، کینه ها و نفاق های درونی خود را برملا ساختند که نه حرمتی برای ایمان و سابقه جهادی خود گذاشتند و نه حریمی برای اسلام و رسول خدا(ص) نگه داشتند.

تفکر “امام زدایی” پس از رحلت حضرت امام، روی دیگر سکه ارتداد خواص برجسته جامعه می باشد

وی ارتداد خواص در هر انقلاب و نهضت دینی را با دوشاخص همراه دانست و ابراز کرد: یکی شیفتگی و آزمندی خواص به قدرت و حکومت است و دیگری اینکه خواص به بهانه مصلحت اندیشی، دچار اجتهاد به رای آن هم در مقابل رای رهبری نهضت و انقلاب می شوند.

حجت الاسلام معتمد در ادامه افزود: تفکر “امام زدایی” که در دهه پس از رحلت امام خمینی(ره) در جامعه انقلابی ما مطرح شده، درواقع روی دیگر سکه ای است که پنهان شده بود و امروزه چهره خود را نشان داده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان ارتداد را نفاق مخفی و پنهان شده در قلوب برخی از اصحاب و خواص انقلابی عنوان کرد و اذعان داشت: آنان در جریان انقلاب و نهضت دینی، نه جرأت مقابله و مبارزه با رهبر نهضت و انقلاب را داشته و نه در اعتقاد و ایمان به نهضت و رهبری انقلاب صادق بوده اند.

این مقام مسئول حضور چنین خواصی در کنار هر نهضت و انقلاب دینی که دید منفعت گرایانه دارند را مضر دانست و تصریح کرد: همین نفاق درونی و پنهان در گذر زمان، روحیه قدرت طلبی و خوی تکاثر گرایی خود که با ماهیت انقلابی، عدالت خواهی و ظلم ستیزی در تعارض است را نشان می دهد.

ارتداد خواص برجسته، بزرگترین خطر برای انقلاب اسلامی در دهه های چهارم و پنجم

وی با اشاره به لزوم حفظ دستاوردها و ارزش های انقلاب تأکید کرد: برای اینکه مراقب انقلاب باشیم و بتوانیم از آن پاسداری کنیم باید به مراحل ارتداد خواص برجسته پس از رحلت رسول خدا(ص) توجه ویژه ای داشته باشیم.

حجت الاسلام معتمد بزرگترین خطر برای انقلاب اسلامی را ارتداد خواص برجسته دانست و بیان نمود: این پدیده خطرناک عموما در دهه های چهارم و پنجم انقلاب ها و نهضت های دینی و اسلامی اتفاق می افتد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان همچنین خاطرنشان کرد: سه عامل اساسی را باید در شکل گیری و رشد پدیده خطرناک ارتداد پس از رسول خدا(ص) در نظر گرفت و ریزشهای اعتقادی، فکری و سیاسی خواص انقلاب را با این عوامل مقایسه و تحلیل نمود.

حجت الاسلام معتمد عامل نخست را ثروت های هنگفت و کلانی که برخی از خواص و چهره های سابقه دار پس از رسول خدا(ص) بدست آوردند عنوان کرد و گفت: توسعه قلمرو اسلامی و رشد درآمدهای ناشی از فتوحات و غنائم به دست آمده، موجب رشد ثروت های خصوصی و باد آورده شده که متاسفانه این موضوع سبب چرخش ماهیتی جامعه از مسیر تعیین های وحیانی و اندیشه های فکری رسول اکرم(ص) شد.

این مقام مسئول با اشاره به انحراف برخی از اصحاب و خواص نامدار تصریح کرد: در چنین شرایطی افراد سودجو و فرصت طلب به گردآوری ثروت های باد آورده مبادرت می کنند و لکن مع الاسف خواص سابقه دار و صاحب منصب و موقعیت دار جامعه، در سایه عطایای حکومتی و تفویض های مالی و امتیازهای انحصاری زودتر از دیگران به سرمایه های کلان دست یافتند.

وی در ادامه ابراز نمود: همین خواص برجسته و سابقه دار در نهضت رسول خدا(ص) برای حفظ این موقعیت های مالی و اجتماعی نه تنها تمام سابقه ایمانی، جهاد و فداکاری های خود را زیر پا گذاشتند بلکه خط و مسیر خود را برای همیشه از خط و مسیر رهبری نهضت جدا نمودند.

حجت الاسلام معتمد به ارتداد و بازگشت کسانی مانند عبدالله بن عمر، عبدالله بن عباس، عبدالرحمن بن عوف، زید بن ثابت که از چهره های سرشناس و خواص بنام بودند اشاره و اظهار کرد: آنان چنان به دنیا و دنیاگرایی روی آوردند و از گنجینه های طلا و نقره برخوردار شدند که پس از مرگشان می بایست آنها را با تبر بشکنند و تقسیم کنند.

عده ای از خواص با ثروتهایی که به رخ نظام می کشاندند، فتنه ۸۸ را مدیریت کردند

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه باید در این عامل از ارتداد تأمل زیادی کرد، افزود: عملکرد سران فتنه و عقبه های فکری و مالی فتنه ۸۸ بی شباهت به حوادث و ماجراهای پس از رحلت رسول خدا(ص) نبود.

وی با اشاره به تحرکات و برنامه های آنان در دهه های اخیر انقلاب، اذعان داشت: برخی با ثروت و سرمایه هایی که در انقلاب به دست آوردند پس از رحلت امام آنرا به رخ نظام و حاکمیت کشاندند و می گفتند اگر خرده گیری کنید، با همین ثروت با شما مقابله می کنیم و در نهایت بخشی از سرمایه های خود را در فتنه ۸۸ به کار گرفته و آنرا پشتیبانی و مدیریت کردند.

این مقام مسئول عامل دوم ارتداد خواص رسول اکرم(ص) را عمیق بودن و سنگینی روابط خویشاوندی، قبیله ای و حزبی در مرکز قدرت و دولت اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: که صرفا مصالح و منافع شخصی نزدیکان و مرتبطین و همفکران دستگاه حاکم برایشان مهم بوده است.

حجت الاسلام معتمد اضافه کرد: با گذشت زمان در پرتوی اجتهاد به رای و به بهانه مصالح جامعه اسلامی، این پدیده به صورت یک مسئله دولتی و حکومتی در آمد در حالیکه چنین افرادی که در مناصب و موقعیت های سیاسی و اجتماعی گماشته شده بودند لیاقت و شایستگی چنین منصب هایی را در حکومت اسلامی نداشتند.

وی با بیان اینکه برخی از آنها مشرک و برخی آلوده به کفر بودند، اذعان داشت: گروهی تنها برای چپاول و غارت بیت المال مسلمین در ظاهر ردای مسلمانی را به تن داشته اند و مهمتر اینکه بسیاری از آنها افرادی بودند مانند حکم بن ابی العاص و ابن ابی سرح و ولیدبن عقبه که برخی به جهت دشنام به رسول خدا و دشمن ریشه های شرک و کفر، توسط پیامبر(ص) رانده شده و تبعید شده بودند و یا مهدور الدّم بودند.

وجود آرمانهای سیاسی جعلی، ساختگی و طبعا نامشروع

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان سومین عامل در ارتداد خواص برجسته صدر اسلام را وجود آرمانهای سیاسی جعلی، ساختگی و طبعا نامشروع عنوان کرد و گفت: این آرمانها که هیچ همخوانی با خطوط فکری و تعالیم اسلامی و پیام توحیدی حضرت محمد(ص) نداشت، تنها مبتنی بر اجتهادهای شخصی مصلحت گرایی و روابط حزبی و مصالح سیاسی ساختگی بود.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: نتیجه این آرمانهای سیاسی جعلی و ساختگی که مبتنی بر اجتهادهای شخصی و مصلحت اندیشی های حزبی و سیاسی بوده، این شد که در مدت کوتاهی پس از رحلت رسول خدا، خلافت و حکومت اسلامی به دست افرادی افتاد که نه تنها پیشینه دینی و اسلامی و سابقه حضور در عرصه های دفاع از اسلام را نداشتند، بلکه همیشه در مقابل اسلام ناب نبوی و پیام توحیدی رسول مکرم اسلام قرار می گرفتند و آرزویشان شکست اسلام و انتقام از رسول الله و خاندان اهل بیت(ع) بوده است.

وی افزود: در این بین آرام آرام آموزه های نبوی از سطح جامعه اسلامی رخت بر بست و مظاهر باطل گرایی و فساد گرایی، فضای جامعه اسلامی را فرا گرفت.

حجت الاسلام معتمد با بیان اینکه در سایه همین عوامل ارزشها و ضد ارزشها جابجا شده اند، ابراز نمود: در مدت کوتاه پس از رحلت رسول خدا(ص) حکومت و خلافت دینی و جانشینی رسول خدا به سلطنت و پادشاهی مبدل شد به طوریکه بنی امیه هزارماه یعنی ۹۰ سال و بنی عباس ۶ قرن یعنی ۶۰۰ سال به عنوان خلیفه و جانشین رسول خدا بر جامعه دینی حکومت کردند در حالیکه به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) حاکمان و پادشاهان آنان اهل شرب خمر، فساد و فحشا بودند و در عین حال مسجد هم می رفتند و برای مردم نماز هم می خواندند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در پایان تصریح کرد: سرانجام در همین پدیده دنیوی – دینی و ارتداد خواص نسلی به وجود آمد که قتل حسین بن علی را به عنوان حکم واجب شرعی می دانستند و آقازاده های همین خواص سابقه دار امیران سپاه فتنه شدند و حوادثی در تاریخ اسلام رقم خورد که تا به امروز دل هر دیندار و مومنی را به درد می آورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار