کد خبر : 56441
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهریور 1399- 10: 18

استاندار گیلان در جلسه شورای ادارای آستارا:

تلاش‌ها برای رفع مشکلات، مضاعف و مستمر باشد/ ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان و توانمندی های داخلی متناسب با هر شهرستان

تلاش‌ها برای رفع مشکلات، مضاعف و مستمر باشد/ ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان و توانمندی های داخلی متناسب با هر شهرستان

استاندار گیلان با اشاره به نقش موثر آستارا در توسعه اقتصاد ملی و نیز ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان و توانمندی های داخلی متناسب با هر شهرستان گفت: لازم است تلاش‌ها برای رفع مشکلات، مضاعف و مستمر باشد.

به گزارش گیلانستان، دکتر ارسلان زارع ظهر امروز (سه شنبه ۱۸ شهریور) در جلسه شورای ادارای آستارا که با موضوع تکریم فرماندار سابق و معارفه فرماندار جدید این شهرستان برگزار شد، با گرامیداشت ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان، از سوگواران حسینی به سبب رعایت موازین بهداشتی در جریان برپایی عزاداری ها قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این رویکرد در مناسبت‌های پیش رو از جمله اربعین هم استمرار یابد.
 وی ضمن گرامیداشت سالروز قیام ۱۷شهریور؛ این روز را یکی از روزهای ماندگار و فراموش‌نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران خواند که روزنه امید پیروزی و نقطه عطف تاریخ سازی را در نهضت اسلامی مردم پدید آورد.
 دکتر زارع مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران را فرصت ارزشمندی برای خدمت صادقانه ، مجدانه ، هدفمند و موثر به مردمی دانست که برای اعتلای کشورمان مجاهدت کرده اند و گفت: لازم است این مهم پیوسته مورد توجه باشد و مدیران، نهایت تلاش و اهتمام خود را برای گره‌گشایی از امور، به کار گیرند و در این مسیر با خلوص نیت، به دنبال ایجاد رضایتمندی مردم باشند.
 وی اظهار داشت:  انتظاری که از همه مسئولان دارم این است که در راستای افزایش اعتماد عمومی، ارائه خدمت به مردم را از اهم وظایف خود بدانند و در سایه انسجام، وحدت ، وفاق و همدلی اهتمام خود را برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های دولت تدبیر و امید به کار گیرند و برنامه های توسعه ای کشور و استان را به مرحله اجرا بگذارند.
استاندار گیلان تصریح کرد: این اطمینان وجود دارد هرجا با استفاده از خردجمعی و مشارکت مردم در فضای تعاملی برای خدمتگزاری استفاده کرده‌ایم، با توفیقات بیشتری همراه بوده ایم.
 دکتر زارع با یادآوری اینکه در جریان مقابله با کرونا؛ از آنجایی‌که همه مردم، مسئولان و نخبگان در کنار یکدیگر قرار گرفتیم؛ توانستیم بر دشواری‌ها فائق آییم ، بیان داشت: همراهی آحاد شهروندان در رعایت توصیه های بهداشتی مورد تأکید متخصصان در کنار نقش آفرینی اثربخش گروه‌های مردمی، تجلی همبستگی ملی بود.
وی بر لزوم بهره گیری از نخبگان برای حل مسایل و مشکلات در بخش های مختلف تاکید کرد و افزود: در پی تشدید تحریم های نظام استکباری، مشکلاتی در عرصه های اقتصادی و معیشتی برای مردم به وجود آمد که برای فائق آمدن بر این دشواری ها ، باید استفاده از نظر هوشمندانه نخبگان مورد توجه باشد.
  دکتر زارع گفت: تأکید دارم از توانمندی‌های داخلی متناسب با هر شهرستان بویژه ظرفیت هایی که در استان برای نیل به رونق اقتصادی، توسعه فضای کسب و کار و نیز تحقق جهش تولید به عنوان شعار سال وجود دارد؛ استفاده شود.
 نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: با اتکاء به منابع بومی، فعال کردن ظرفیت های نیمه فعال اقتصادی در استان و استفاده از مشارکت های مردمی بویژه بخش خصوصی می‌توان روند توسعه استان را شتاب بخشید و موجبات رونق تولید و تحقق شعار راهبردی جهش تولید را فراهم ساخت.
 نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه دولت برنامه های کاربردی و عملیاتی برای جهش تولید تدوین کرده ، اظهار کرد: گیلان نیز برنامه ای مدون پیرامون این موضوع را در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب کرده و بر این اساس از همه دستگاه‌ها و مدیران انتظار دارم فعالیت‌ها و اقدامات در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی و سیاسی را معطوف به تحقق اهداف پیش بینی شده در راهبرد جهش تولید کنند.
 وی ادامه داد: با تلاش های معمولی و غیرجهادی، انتظارات محقق شدنی نیست و الزاما باید تلاش ها مضاعف و مستمر باشد.
 وی اضافه کرد: تأکید بر این موضوع به دلیل بستری بوده که برای تولید و اشتغال در استان فراهم می‌شود و لازم است تلاش ها در جهت رونق بخشی به واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال و همچنین تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام استمرار یابد .
 استاندار گیلان بندر آستارا را از جمله شهرستان های مهم گیلان خواند که با توجه به موقعیت سوق الجیشی و مرزی بودن آن، نقش موثری در توسعه اقتصاد ملی و نیز توسعه استان دارد.
 وی گسترش روابط با کشورهای همسایه بویژه از طریق آستارا را از دیگر فرصت‌هایی دانست که نقش تأثیرگذار این شهرستان مرزی در افزایش مبادلات تجاری و فعالیت های اقتصادی را پررنگ می کند.
دکتر زارع خاطرنشان کرد: راه آهن رشت –  آستارا بعنوان نقش تکمیل‌کننده کریدور شمال – جنوب، از دیگر پروژه هایی‌ست که هم در اولویت برنامه های دولت قرار دارد و هم در توسعه این شهرستان و استان گیلان موثر است.
وی اضافه کرد: برخی چالش ها در اجرای این پروژه قرار داشت که با اهتمام دولت، رفع شده و نقدینگی لازم به آن اختصاص یافته و با استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا طی هفته های آتی بر سرعت کار افزوده می شود.
 وی با تاکید بر لزوم توجه به رونق اشتغال از سوی مسئولان در این شهرستان ، گفت: هیچ‌گاه نرخ بیکاری شهرستان آستارا نباید دو رقمی باشد.
 استاندار گیلان امنیت خوب شهرستان آستارا را حاصل همکاری مردم با دست اندرکاران برقراری امنیت دانست و اظهار امیدواری کرد شاهد بهبود بیشتر شاخص‌های امنیتی در این شهرستان بندری باشیم.
 نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: استان گیلان با بهره‌مندی از مرزهای سه‌گانه دریایی، زمینی و ریلی که از ظرفیت‌های شهرستان آستاراست؛ پیوند دهنده ارتباطات تجاری و اقتصادی ایران و کشورهای همسایه است.
 وی افزود: این فرصت در کنار پتانسیل اتحادیه اقتصادی اوراسیا که میز دبیرخانه آن در رشت استقرار دارد و نیز دیپلماسی فعال سیاسی و اقتصادی کشورمان؛ زمینه تسهیل امور مرتبط با بازرگانان، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و بخش خصوصی برای توسعه صادرات را فراهم کرده از این‌رو با تقویت صنایع تبدیلی و برندسازی ، زمینه صادرات بیشتر فراهم آید.
 وی با یادآوری برگزاری جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان به میزبانی آستارا در نیمه خردادماه سالجاری بیان کرد: انتظار دارم با بهره گیری از ظرفیت های پیش گفته و نیز پتانسیل بنادر، شاهد نقش آفرینی بیشتر واحدهای تولیدی صادرات محور باشیم.
 دکتر زارع تصریح کرد: در جلسه اخیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که شنبه هفته جاری در رشت برگزار شد، نیز تصریح کردم برخی بخشنامه‌ها، ضوابط و مقرراتی که در روند تولید و صادرات تسهیل گری ندارند ، شناسایی و درخصوص روند اصلاح آنها تصمیم گیری می‌شود.
 وی به فرماندار جدید شهرستان آستارا تاکید کرد به ابعاد فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی ، ورزشی و عمرانی استان توجه داشته باشد و برای پیشبرد برنامه های دولت مشارکت و پشتیبانی مردم را وجهه همت قرار دهد.
 دکتر زارع ادامه داد: لازم است فرماندار در تعامل با امام جمعه ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، نخبگان و دانشگاهیان و نیز تکریم مردم و ارباب رجوع برای توسعه بیشتر شهرستان اهتمام ورزد.
 در پایان این مراسم با قدردانی از تلاش های حسن رستم زاد فرماندار سابق و نیز رضا جمشیدی سرپرست فرمانداری، عباس صابر به عنوان فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا معرفی شد.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار