کد خبر : 48296
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اسفند 1398- 01: 17

«کووید19» به ایالات متحده رسید؛

تلاش آمریکایی‌ها برای سرپوش گذاشتن بر آمار کرونا/ اعتراف ناخواسته بی بی سی: ۱۵۰۰ آمریکایی فقط در واشنگتن مبتلا شده‌اند/ سیاست دوگانه رسانه‌های خارج‌نشین در نحوه پوشش اخبار

تلاش آمریکایی‌ها برای سرپوش گذاشتن بر آمار کرونا/ اعتراف ناخواسته بی بی سی: ۱۵۰۰ آمریکایی فقط در واشنگتن مبتلا شده‌اند/ سیاست دوگانه رسانه‌های خارج‌نشین در نحوه پوشش اخبار

از «صدای آمریکا» و دیگر رسانه‌های خارج‌نشین انتظاری نمی‌رود که دست صاحبان خود را گاز بگیرند. اما با بررسی مختصر عملکرد این رسانه‌ها در نحوه پوشش اخبار کرونا در ایران و آمریکا، می‌توان از میزان بغضی که نسبت به مردم ایران دارند، مطلع شد.

به گزارش گیلانستان پس از شیوع «کرونا» در ایالات متحده، مقامات این کشور اعلام کردند کسانی که آمار مبتلایان به این ویروس را منتشر کنند، مشمول جریمه سنگین ده سال انفصال از خدمت و همچنین قطع بیمه سلامت خواهند شد. دولت آمریکا اعلام کرده است که تنها آمارهایی اجازه انتشار دارند که به تأیید مایک پنس، معاون اول ترامپ رسیده باشند.
با این حال بنابر گزارش بی بی سی، بیش از ۱۵۰۰ آمریکایی فقط در واشنگتن به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و انتظار می‌رود که آمار جان‌باختگان کرونا در آمریکا، بیش از چیزی باشد که مقامات ایالات متحده عنوان می‌کنند.
یک روزنامه چینی نیز در رابطه با پنهانکاری مسئولین آمریکایی نوشته است: دولت آمریکا در مورد حقایق و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در میان مردم این کشور را پنهان کاری می‌کند و اطلاعات شفاف در این زمینه ارائه نمی‌شود.
این روزنامه عنوان کرده است که احتمالاً شرایط آمریکا در مواجهه با ویروس کرونا وخیم‌تر از شرایط کنونی خواهد شد.
علاوه بر این محدودیت اعمال شده در رابطه با انتشار آمار کرونا در آمریکا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر این کشور نیز آمار افراد تست شده را از سایت خود حذف کرده است.
این اقدامات ایالات متحده درحالی است که رسانه‌های وابسته و تحت حمایتش در چند روز اخیر جمهوری اسلامی را-که هر ۲۴ ساعت مردم ایران در جریان آخرین آمار کرونا در کشور می‌گذارد- در رابطه با اعلام آمار مبتلایان به این ویروس، متهم به پنهان‌کاری می‌کنند.
رسانه‌هایی مثل بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، ایران‌اینترنشنال و دیگر رسانه‌های وابسته به دشمنان ایران درحالی خط تخریب اقدامات ایران در مقابله با کرونا را در پیش گرفته‌اند که مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که عملکرد جمهوری اسلامی کاملاً در چارچوب پروتکل سازمان جهانی بهداشت می‌باشد.
سازمان جهانی بهداشت: مشکلی در آمار ایران درباره کرونا نمی‌بینیم
«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در گفت‌وگو با شبکه خبری” سی‌ان‌بی‌سی” اظهار کرده است که این سازمان شواهدی مبنی بر اشکال در آمار ارایه شده از سوی ایران پیرامون مبتلایان و قربانیان کرونا مشاهده نکرده است.
جدای از اینها، خبر دیگری که از آمریکا به گوش می‌رسد، آلوده بودن کیت‌های تشخیص «کرونا» در این کشور است!
طبق گزارش پایگاه خبری «AXIOS»، یک دانشمند فدرال برجسته آمریکایی خبر از آلوده بودن آزمایشگاهی در آتلانتای آمریکا که دولت این کشور در آن کیت‌های تست ویروس کرونا را ساخته، داده است که اگر این خبر تأیید شود، طبیعتاً کیت‌های تشخیص ساخته شده در این آزمایشگاه نیز آلوده خواهد بود.
اما این همه ماجرا نیست. همزمان با شیوع «کووید۱۹» در آمریکا، مردم این کشور با کمبود ماسک و دیگر اقلام بهداشتی روبرو هستند.
آسوشیتدپرس خبر داده است که شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده و افزایش بی‌سابقه تقاضای کالاهای پایه‌ای و همچنین محصولات بهداشتی از جمله ماسک و دستکش‌های یکبار مصرف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و دولت آمریکا را برای تامین این نیاز‌ها با مشکل مواجه کرده است.
کمبود اقلام بهداشتی در آمریکا نیز مانند نایاب شدن این اقلام در سایر کشورهایی که به‌خاطر مواجهه با «کرونا» درگیر این معضل هستند، امری طبیعی است. اما نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد، سیاست دوگانه رسانه‌های فارسی زبان خارج‌نشین در نحوه پوشش اخبار کمبود ماسک در ایران و آمریکا است.
به‌عنوان مثال صدای آمریکا که نبود ماسک در ایران را دستمایه تخریب جمهوری اسلامی و بی‌کفایتی مسئولین قرار می‌داد، اکنون که آمریکا نیز با این معضل روبرو شده است، مردم آمریکا را به عجله نکردن در خرید ماسک توصیه می‌کند.
هرچند از «صدای آمریکا» و دیگر رسانه‌های خارج‌نشین انتظاری نمی‌رود که دست صاحبان خود را گاز بگیرند. اما با بررسی مختصر عملکرد این رسانه‌ها در نحوه پوشش اخبار کرونا در ایران و آمریکا، می‌توان از میزان بغضی که نسبت به مردم ایران دارند، مطلع شد.
انتهای پیام/رجا نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار