کد خبر : 20428
تاریخ انتشار : جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳

تلاش برای تعرفه “پوراوزان” در فرمانداری/ استاندار گیلان بر دو راهی اعتدال یا تندروی!

تلاش برای تعرفه “پوراوزان” در فرمانداری/ استاندار گیلان بر دو راهی اعتدال یا تندروی!

قطعا انتصاب پوراوزان به فرمانداری شهرستان رشت واکنش‌های منفی بسیاری را به همراه داشته و فضای شهرستان را ملتهب خواهد ساخت.

به گزارش گیلانستان، با جدی شدن خبر خداحافظی «سیروس شفقی» از فرمانداری رشت و انتصاب وی در فرمانداری شهرستان کرج، رایزنی‌ها برای انتخاب فرماندار جدید شهرستان رشت قوت بیشتری یافته است؛ شنیده می‎شود برخی از اصلاح‌طلبان با پیگیری جدی یکی از معاونان استاندار گیلان تلاش خود را برای انتصاب یکی از پرحاشیه‌ترین مدیران چند سالۀ اخیر استان به سمت فرمانداری رشت آغاز کرده‌اند و با جدیت به دنبال تعرفۀ «علی‌اکبر پوراوزان» به استاندار جدید گیلان هستند.

پوراوزان در سمت‌های مختلف به ویژه در چندسالۀ اخیر که مسئولیت «اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان» را برعهده داشته همواره درگیر حاشیه‌های بسیاری بوده و فضای استان را به سمت تنش برده است؛ گواه این مدعا سخنرانی‌های ساختارشکنانه و افراطی وی علیه سپاه پاسداران و حمله به مدافعان حرم در کوران انتخابات ریاست جمهوری گذشته است که واکنش‌های صریح فرماند‌هان این نهاد و نیروهای انقلابی استان را برانگیخت و درگیری‌های لفظی را از فضای رسانه‌ای فراتر برد و به جاهای باریک کشاند.

پوراوزان تجربۀ فرمانداری شهرستان رشت در دولت احمدی‌نژاد را در کارنامه دارد؛ تجربه‌ای که به گواه بسیاری از فعالان فرهنگی و اجتماعی موفق نبود و برای مردم رشت دستاورد توسعه‌ یافته ای نداشت. بسیاری از کارشناسان حوزۀ شهری و محیط زیست یکی از عوامل اصلی کابوس بزرگ سراوان را کوتاهی پوراوزان و دیگر فرمانداران شهرستان رشت در عدم نظارت بر پسماند شهرداری‌های شهرستان می‌دانند؛ فاجعه‌ای که امروز گریبان مردم شهر رشت را گرفته، بهداشت عمومی شهروندان را به خطر انداخته و ارمغانی جز سرطان و انواع بیماری‌های تنفسی، پوستی و… نداشته است.

قطعا انتصاب پوراوزان به فرمانداری شهرستان رشت واکنش‌های منفی بسیاری را به همراه داشته و فضای شهرستان را ملتهب خواهد ساخت. نقش نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این انتصاب بسیار تعیین کننده است زیرا بعید به‌نظر می‌رسد که اجازه دهند آرامش موجود دستخوش انتصابی اینچنینی شود.

«مصطفی سالاری» استاندار جوان و البته با تجربه گیلان بهتر از هر کسی می‌داند که امروز دولت و فضای استان بیشتر از هر زمانی به آرامش نیاز دارد تا عقب‌ماندگی‌های شهر رشت را که دستاورد فرمانداران ضعیف یک دهۀ اخیر است جبران شود.

باید منتظر ماند و دید که آیا استاندار گیلان، توسعۀ و فضای آرام شهرستان رشت و به تبع آن استان را فدای ضدوبندهای سیاسی و پشت‌پرده با اصلاح‌طلبان تندرو و برخی از اطرافیان استاندار سابق خواهد کرد یا رویکرد اعتدال و تعامل با همۀ جریان‌های سیاسی استان را سرلوحه کار خود قرار خواهد داد؟/ شمال ما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار