کد خبر : 85182
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 دی 1401- 07: 12

انجمن اسلامی پزشکان گیلان خبرداد؛

تلاش برخی نمایندگان جهت برکناری سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان!

تلاش برخی نمایندگان جهت برکناری سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان!

.

به گزارش گیلانستان، انجمن اسلامی پزشکان ایران_شاخه گیلان درباره مسایل اخیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بیانیه‌ای نوشت:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، امیدها در دل مردم مومن و انقلابی زنده شد و جریانات انقلابی انتظار داشتند دولت آیت الله رییسی با رویکردی عدالت محور، فسادستیزانه و تحول خواهانه با روی کار آوردن مدیرانی مومن، انقلابی و فسادستیز با سرعت به شعارهای اعلام شده ی خود در انتخابات ریاست جمهوری عمل نماید. اما در دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان علیرغم درخواست مکرر جریانات انقلابی و حامیان آیت الله رییسی در این دانشگاه و تشکل های انقلابی استان جهت تغییر فوری رییس آن، این تغییر به دلایل مختلف از جمله دخالت نمایندگان مجلس در امر انتصابات و مکاتبه عجیب دوازده تن از آنها با وزیر بهداشت در حمایت از رییس برجای مانده از دولت قبل، به تاخیر افتاد و بالاخره پس از ۱۴ ماه از شروع به کار دولت و در ۶ مهر ۱۴۰۱ رییس قبلی برکنار و پزشکی مومن و انقلابی به سرپرستی این دانشگاه منصوب شد.

استاندار گیلان که در طول یک سال، همکاری لازم را جهت تغییر ذکر شده با وزارت بهداشت نداشته و گزینه های جایگزینی علیرغم تلاش بسیار زیاد حتی موفق به دیداری کوتاه با وی نشده بودند ، در قبال این تغییر موضع منفی گرفته و همراه با تعدادی از نمایندگان به وزارت بهداشت چنان فشاری آوردند که اکنون وزیر محترم بهداشت که در تیررس استیضاح نمایندگان‌مجلس قرار دارد علیرغم میل خود، به تغییر سرپرست جدید دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان فکر می کند.

از آن‌جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا در چندین نوبت برعدم دخالت نمایندگان مجلس در زمینه انتصابات تاکید فرموده اند و دستورات ایشان برای تمامی مسئولان نظام لازم الاجراست، اقدام تعدادی از نمایندگان گیلان در تهدید وزیر بهداشت و امضای طرح استیضاح وی با هدف آوردن فشار به دولت و برکناری سرپرست جدید این دانشگاه، علاوه بر حرمت شکنی محیط دانشگاه و دخالت در امور قوه مجریه، حرمت شکنی نسبت به ساحت ولایت مطلقه فقیه نیز محسوب می گردد.

لذا انجمن اسلامی پزشکان ایران_شاخه گیلان در این زمینه اعلام‌می دارد:

۱. حضرات آیات عضو شورای نگهبان که منصوب رهبری معظم انقلاب در آن نهاد عالیقدر هستند جهت پیشگیری از عدم تبعیت ها و حرمت شکنی ها نسبت به فرامین مقام عظمای ولایت، با تشکیل کمیته ای ویژه، اسامی آن دسته از نمایندگان گیلان که از ابتدا وزیر بهداشت را جهت عدم برکناری رییس سابق دانشگاه تحت فشار قرار داده بودند و اکنون نیز با هدف برکناری سرپرست جدید این دانشگاه، او را عملا تهدید به استیضاح نموده اند را شناسایی و در انتخابات دور بعدی مجلس رد صلاحیت‌نموده تا درس عبرتی برای نمایندگان آینده گردد و به استقلال قوا نیز احترام گذارده و از فرامین رهبر معظم انقلاب تبعیت عملی نمایند.

این رسالتی خطیر برای حضرت آیت الله جنتی و همکاران ایشان در شورای نگهبان است که در تبعیت از رهبری و حراست از ارزش های انقلاب اسلامی الگو و در نگه داشتن حرمت رهبری پیشتاز هستند.

 

۲. یکی از وظایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها حفط حرمت دانشگاه ها می باشد. از این جهت از حجت الاسلام و المسلمین رستمی مسئول محترم این نهاد انتظار می رود نسبت به حرمت شکنی دانشگاه توسط تعدادی از نمایندگان سکوت نکرده و طی رایزنی با وزیر بهداشت، با شورای نگهبان جهت رد صلاحیت این‌نمایندگان همکاری نمایند.

بی شک تبعات منفی دخالت نمایندگان در انتصابات و به ویژه حرمت شکنی دانشگاه و تحت فشار قراردادن ناحق دولت، اگر از تبعات اقدامات اغتشاشگران اخیر بیشتر نباشد کمتر هم نیست.

۳. ریاست محترم جمهوری به مردم و حامیان خود اطمینان داده بودند که دولت تحت فشار جریانات فاسد اداری مالی قرار نگیرد، لذا از دفتر رییس جمهوری محترم انتظار می رود جهت پیشگیری از دلسردی حامیان رییس جمهور در گیلان،با برگزاری جلسه ای با حضور وزرای محترم کشور و بهداشت و استاندار گیلان و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، چالش موجود را رفع نماید‌.

حوزه سلامت گیلان طی ۸ سال دولت های یازدهم و دوازدهم آسیب های بسیاری دید و پس از ۲۰ سال اکنون یک پزشک تمام وقت، سکان هدایت این دانشگاه را برعهده گرفته است که این خود موجب امید فعالان عرصه سلامت به تحول در این حوزه به نفع مردم شده است و باید مدتی به او جهت اعمال مدیریت فرصت داد.

بدیهی است که دولت جهت تحقق اهداف خود باید مقتدرانه بر اصول خود پافشاری نموده و تحت تاثیر برخی جریانات آلوده و معامله گر قرار نگیرد و کسب رضایت مردم و حامیان دولت باید در اولویت دولت باشد‌.

انجمن اسلامی پزشکان ایران که از بدو تاسیس و تحت زعامت بنیانگذار جمهوری اسلامی در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش آفرینی نمود و در روزهای اخیر مجاهد خستگی ناپذیر مرحوم دکتر عباس شیبانی از موسسین و پیشکسوتان این تشکل دار فانی را وداع گفت، اکنون نیز تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی همواره تلاش خواهد کرد.

 

والسلام علی من اتبع الهدی

۴ دی ماه ۱۴۰۱

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار