کد خبر : 44440
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 آذر 1398- 02: 17

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا:

تلاش دشمن برای نفوذ در بین روحانیت/میرزای جنگلی یک روحانی استعمارستیز بود

تلاش دشمن برای نفوذ در بین روحانیت/میرزای جنگلی یک روحانی استعمارستیز بود

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا جهاد و مبارزه با مستکبران را از جمله برنامه‌های روحانیت دانست که موجب تلاش دشمنان برای نفوذر در بین جامعه روحانیت شده است.

به گزارش گیلانستان حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی صبح امروز در مراسم بزرگداشت روحانی مبارز میرزا کوچک خان جنگلی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای نفوذ در بین روحانیون اظهار کرد: ایجاد جریان داعش، ایجاد جریان مرجعیت و تشیع انگلیسی، پشتیبانی از وهابیت و حمایت از روحانیون غرب‌گرا از برنامه‌های دشمن است.

وی با اشاره به جایگاه و نقش علما و روحانیت در جامعه افزود: روحانیت در طول بیش از هزارساله دنیا نقش اصلی را ایفا کرده است.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه اطلاعاتی به‌دست‌آمده که تمرکز دشمن بر روی حوزه‌های علمیه و روحانیت است، گفت: جهاد و مبارزه با مستکبران ازجمله برنامه‌های روحانیت است و همین امر دلیل مخالفت دشمن با روحانیت است.

سعیدی با اشاره به اینکه برخی از سیاسیون ما فهم سیاسی درست ندارند، افزود: آمریکا کیلومترها دورتر و در غرب آسیا حضور دارد و در حال سرمایه‌گذاری است اما وقتی ما در عراق و سوریه از حرم اهل‌بیت (ع) دفاع می‌کنیم عده‌ای در داخل کشور می‌گویند که ما چرا باید در سوریه باشیم و این کج‌فهمی آن‌ها را نشان می‌دهد.

وی با اذعان به اینکه آمریکا دشمن خونی ایران اسلامی است، گفت: در این چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا هرچه در توان داشته است برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کرده و من تعجب می‌کنم که عده‌ای هنوز به دنبال مذاکره با آمریکا هستند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه از مشترکات تحجر و روشنفکری، عدم توجه به متغیرها است، بیان کرد: عده‌ای از اهل سنت با جمهوری اسلامی همفکر هستند و ما به آن‌ها کمک می‌کنیم اما عده‌ای وهابی در حال ضربه زدن به اسلام هستند.

سعید با بیان اینکه ایران با داشت ولی‌فقیه پرچم‌دار اسلام ناب محمدی است، گفت: اسلام سکولار، اسلام لندنی و اسلام تکفیری در حال ضربه زدن به اسلام هستند اما انقلاب اسلامی ایران پرچم‌دار اسلام ناب در دنیا است.

وی با اشاره ب تلاش دشمن برای ایجاد نفوذ در جامعه روحانیت و حوزه‌های علمیه در کشورهای ایران، عراق، ترکیه و سایر کشورهای اسلامی افزود: بنا به فرموده امام حسین (ع) جریان امور جامعه اسلامی در دست علما است و در دوران غیبت آن‌ها امین مردم هستند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه فقها و علمای دینی پاسداران میراث انبیا هستند، گفت: تمام دشمنان اسلام و پایگاه‌های جاسوسی‌شان بر اهمیت نقش روحانیت در پیشبرد اهداف امت اسلام اعتراف کرده‌‌اند.

سعیدی اینکه تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی را نمونه‌ای از استعمارستیزی روحانیت دانست و بیان کرد: همگان باید بدانند که آمریکا همواره به دنبال براندازی نظام اسلامی است و هیچ‌گاه اصلاح نمی‌شود.

وی شهید میرزا کوچک جنگلی را ازجمله روحانیون استعمارستیز دانست و افزود: حضور در جنبش و حرکات مبارزاتی، تشکیل حزب جنگل، انتشار روزنامه جنگل و مبارزه با استبداد داخلی ازجمله ویژگی‌های برجسته این سردار جنگل بود.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه موضع‌گیری ائمه جمعه در برابر مشکلات کشور بخشی از رسالت آن‌ها است، گفت: نقش پررنگ و تعیین‌کننده حوزه‌های علمیه در پیروزی انقلاب ازجمله دلایل تمرکز دشمن بر روی جامعه روحانیت است.

سعیدی با تأکید بر اینکه مجلس باید انقلابی باشد، تصریح کرد: قوه قضائیه انقلابی است و در این چند وقت گذشته مردم از عملکرد قوه قضائیه رضایت دارند و در انتخابات‌ پیشرو نیز نمایندگان انقلابی را انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار