کد خبر : 24670
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردین 1397- 49: 16

تلاش غرب در برجام نابودی نقش ایران در منطقه است

تلاش غرب در برجام نابودی نقش ایران در منطقه است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ایران در مقابل زیاده‌خواهی طرفین برجام باید مقاومت کند گفت: غرب در تلاش است تا در برجام نقش ایران را در منطقه از بین ببرد.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی‌نژاد شامگاه دوشنبه در گفت‌وگویی، با اشاره به زحمات ارزشمند دانشمندان هسته کشور در غنی‌سازی اظهار کرد: دنیا به علم دست‌یافته ایران در هسته‌ای پی برد و باروی کار آمدن دولت روحانی در تکاپو افتاد تا با ایران به توافقاتی در انرژی هسته‌ای برسد.

وی با اشاره به ترور دانشمندان هسته‌ای از سوی سازمان‌های جاسوسی نظیر سیا گفت: پس از برجام مذاکره‌کنندگان به جشن و پایکوبی در پی توافقات ابتدایی پرداختند اما گذشت زمان اثبات کرد که آمریکا به هیچ تعهد بین‌المللی پایبند نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در خانه ملت با اشاره به اقدامات هماهنگ اروپا با آمریکا برای منزوی کردن و تشدید فشارهای بین‌المللی بر ایران بیان کرد: گروه ۱+۵ در تلاش است تا بندهای مضاعف را بر برجام بیفزاید که مذاکره و رسیدن به توافق در خصوص موشک‌های بالستیک از نمونه‌های آن است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهانه‌تراشی پی‌درپی آمریکا و اروپا در برجام و نقض‌های مکرر در آن افزود: تشدید فشارهای گروه ۱+۵ در برجام منحصر به موشک نیست بلکه غرب در تلاش است تا نقش ایران در منطقه و حضور نیروی قدس را از بین برده و یا بی‌اثر کند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه ایران تمام زیرساخت‌های فناوری خود را ازدست‌داده و برگشت فعالیت‌های هسته‌ای به حالت قبل برجام بسیار زمان‌بر است افزود: آمریکا بسیار جسور است و هرچقدر ایران عقب‌نشینی کند پای خود را از گلیم درازتر می‌کند و جلوتر می‌آید.

وی با بیان اینکه پافشاری طرفین برجام بر زیاده‌خواهی حداقل نیازمند مقاومت طرف ایرانی در برجام است گفت: ایران باید مقدمات را فراهم کند تا در صورت برهم زدن برجام از سوی ترامپ تأسیسات هسته‌ای خود را از نوع ایجاد و فعالیت‌های مربوط به آن آغاز کند./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار