کد خبر : 68240
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 تیر 1400- 20: 17

مدیرکل شیلات گیلان؛:

تلاش مراکز بازسازی شیلات برای پرورش بچه ماهی؛ رهاسازی آغاز شد

تلاش مراکز بازسازی شیلات برای پرورش بچه ماهی؛ رهاسازی آغاز شد

مدبری تلاش مراکز بازسازی شیلات برای تولید و پرورش بچه ماهیان را مورد اشاره قرار داد و گفت: رهاسازی بچه ماهیان تولید شده در رودخانه‌های استان گیلان آغاز شده است.

به گزارش گیلانستان، «عظیم مدبری»، با بیان اینکه در حال حاضر فرآیند رهاسازی بچه ماهیان تولید شده در رودخانه‌های استان گیلان آغاز شده است اظهار داشت: مرکز شهید بهشتی، شهید انصاری و کارگاه مرحوم یوسف پور سیاهکل سه مرکز مهم بازسازی ذخایر شیلات گیلان محسوب می‌شوند.

مدیرکل شیلات گیلان از تلاش مراکز بازسازی شیلات برای تولید و پرورش بچه ماهیان سخن گفت و با بیان اینکه تقویت و حفظ ذخایر ماهیان استخوانی و خاویاری از اهداف شیلات است تصریح کرد: سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون بچه ماهی استخوانی و خاویاری در مراکز بازسازی شیلات گیلان تولید و در رودخانه‌های استان رهاسازی می‌شوند.

مدبری به ظرفیت‌های دیگری که شیلات گیلان برای پرورش بچه‌ ماهیان ایجاد کرده است هم اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر سه مرکز بازسازی ذخایر، با مشارکت صیادان ۱۷ استخر در تعاونی‌های صید پره با تولید هفت میلیون بچه ماهی سفید با هدف کمک به بازسازی ذخایر ماهی سفید دریای خزر احداث و راه اندازی شده است.

وی اقتصادی نگهداشتن شغل صید و صیادی و کمک به معیشت صیادان را یکی از اهداف بازسازی ذخایر دریای خزر و رهاسازی بچه ماهیان سفید استخوانی اعلام کرد و افزود:‌ امیدواریم با این حجم از رهاسازی بچه ماهیان، تاثیرات چشمگیری را در حفظ و بازسازی ذخایر دریای خزر و همچنین در راستای جبران صید از دریا شاهد باشیم.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه در حوزه شیلات استان نیز طرح‌ها و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حال اجرا است خاطرنشان کرد: کمبود سایت‌های پشتیبان در طول نوار ساحلی استان گیلان از جمله مشکلاتی است که در بحث راه‌اندازی پروژه‌های پرورش ماهی در قفس با آن مواجهیم و باید برای آن راهکاری بیاندیشیم.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار