کد خبر : 59782
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴

تمام گیلان عزادار فخر ما ایرانیان/ کاروان خودرویی پاسداشت شهید فخری زاده در دیار میرزا به پا خواست+ تصاویر

تمام گیلان عزادار فخر ما ایرانیان/ کاروان خودرویی پاسداشت شهید فخری زاده در دیار میرزا به پا خواست+ تصاویر

با توجه به اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشور و قرمز بودن رشت امکان برگزاری مراسم یادبود شهید فخری زاده و مراسم‌ گرامیداشت میرزاکوچک خان جنگلی وجود نداشته و جوانان بسیجی اهل گیلان با این حرکت خودرویی نمادین و زیبا عمق اندوه و غم خود را از شهادت شهید محسن فخری زاده نشان دادند.

به گزارش گیلانستان، مردم ایران عصر جمعه خود را باخبر دردناک ترور دانشمند هسته‌ای آغاز کردند و همین یک جمله کافی بود تا عصر جمعه دلگیر ما ایرانیان دلگیرتر و قلب‌های آنان را پر از اندوه کند.

بعد از شنیدن خبر ترور دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری زاده ناخودآگاه به یاد ساعت ۶ صبح روز ۱۳ دی‌ماه سال گذشته افتادم و آن خبر شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی بود، آری چند وقتی است که جمعه‌های ما مردم ایران بوی خون و شهادت می‌دهد.

وقتی در رسانه‌ها خبر ترور شهید محسن فخری زاده را شنیدم به سراغ فضای مجازی رفته تا سوابق علمی او را مطالعه کنم و پس از مطالعه به ایران و ایرانی بودن خود بالیده و به‌راستی چقدر دل‌نشین است هم‌وطن بودن با امثال شهید فخری زاده که لباس زیبا و مقدس شهادت برازنده آن بود.

استکبار با ترور دانشمندهای هسته‌ای در دهه ۸۰ و ۹۰ سعی در حذف افراد باسابقه علمی درخشان داشته و از این‌طرف‌ در تلاش است تا استحکام و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به خطر انداخته و با مخاطره روبه‌رو کند.

استکبار با ترور کوردلانه شهید فخری زاده سعی در ایجاد ناامیدی در میان دانشمندان هسته‌ای دارد ولی دانشمندان علم هسته‌ای، نظامی و پزشکی با این‌چنین ترورهایی عزمشان برای پیشرفت کشور بیشتر شده و قطعاً راه و منش این شهید بزرگوار و فخر ما ایرانیان با اراده‌ای فولادین توسط شاگردانش ادامه پیدا می‌کند.

در چند روز گذشته و پس از شهادت محسن فخری زاده تجمعات بسیار زیادی در نقاط مختلف کشور برگزار شد ولی ۱۱ آذرماه برای ما گیلانیان یک روز خاص است زیرا در این روز مردم گیلان، فرمانده قیام نهضت جنگل میرزا کوچک خان خود را ازدست‌داده و هرساله در سالروز شهادتش مراسمی باشکوه در این استان سرسبز برگزار می‌شد.

میرزاکوچک خان با نهضت جنگل خود به‌درستی ساختار فکری مردم گیلان را نشان و به‌خوبی به آگاهی‌بخش مردم آن دوران جامعه که در خفگان زندگی می‌کردند کمک کرد.

میرزای ما گیلانیان این بزرگ‌مرد خطه شمال کشور با قیام جنگل خود، پرچم عدالت‌خواهی در قامت یک روحانی مبارز و  ایستادگی در برابر استعمار خارجی را به اهتزاز درآورده و با روشنگری در جامعه علاوه بر احیا فرهنگ تمدن شیعه و اسلامی باعث فخر گیلان و حتی کشور شد.

به همین منظور ظهر امروز مردم غیور و جوانان شهیدپرور رشت با حضور در گلزار شهدا این شهر ضمن تجدید بیعت با شهدا حرکت نمادین خودرو ضمن نشان دادن انزجار خود از این اقدام بزدلانه به استکبار یاد و خاطره میرزا کوچک خان جنگلی را زنده نگه‌داشته و نشان دادند ملت ما با کشتن بیدار و مستحکم‌تر می‌شود.

امروز در گلزار شهدا رشت حال و هوایی عجیب حاکم بود و جوانان و مردم گیلان انگار با شهادت محسن فخری زاده دوباره دل‌تنگ سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی شدند زیرا پشت تمامی خودروها عکس شهید فخری زاده در کنار علمدار جمهوری اسلامی سردار سلیمانی نصب و حرف تمامی آن جوانان همین یک جمله بود (ما پیرو امام و مقتدایی هستیم که فرمود ما را بکشید ملت ما مستحکم و بیدار شود می‌شود)

این کاروان ۸۰ خودرویی با نوای (کجایید ای شهیدان خدایی بلا جویان دشت کربلایی) مسیر خود را از گلزار شهدای رشت آغاز و پس از طی کردن مسیر میدان امام حسین (ع) و رازی خود را به مرقد میرزا کوچک خان رسانده و این شهید بزرگوار تجدید بیعت و خواهان انتقامی سخت از عاملان این حادثه تروریستی شدند.

با توجه به اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشور و قرمز بودن رشت امکان برگزاری مراسم یادبود شهید فخری زاده و مراسم‌ گرامیداشت میرزاکوچک خان جنگلی وجود نداشته و جوانان بسیجی اهل گیلان با این حرکت خودرویی نمادین و زیبا عمق اندوه و غم خود را از شهادت فخر ایران نشان دادند.

ترور شهید فخری زاده بار دیگر نشان داد داستان جریان حق و باطل از دوران انسان و حوا آغاز و تاکنون و حتی تا پایان جهان هستی ادامه داشته و این ترور حکایت انسان خوب و بد و شر و خیر را به‌درستی نشان داد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار