کد خبر : 63521
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399- 25: 18

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان:

تمدید چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» / ۴۵۳ گیلانی شرکت کردند

تمدید چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» / ۴۵۳ گیلانی شرکت کردند

حجت الاسلام رضوانی نژاد از تمدید چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در گیلان خبر داد و گفت: تاکنون۴۵۳ نفر از اعضای کانون های مساجد گیلان در این رویداد قرآنی شرکت کردند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد»  با اشاره به تمدید چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» گفت: چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» که به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ تمدید شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا امسال شاهد برگزاری مسابقه‌ای متفاوت از سال‌های گذشته هستیم متذکر شد: هرساله این مسابقات در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شد که امسال با توجه به شرایط کشور به لحاظ شیوع بیماری کووید ۱۹،شاهد برگزاری آن در بستر فضای مجازی هستیم

وی برگزاری این مسابقات را در دو رده سنی ۷ تا ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ اعلام کرد و افزود: تلاوت ترتیل، تقلیدی، حفظ جزء ۳۰، اذان، مکبری، قرائت نماز، نقاشی آیات، ویژه خواهران و برادران برپا می‌شود.

رضوانی‌نژاد ادامه داد: همچنین مسابقات رده سنی ۱۶ تا ۳۰ نیز در رشته‌های تلاوت، تحقیق، ترتیل، حفظ کل برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات در قالب طرح ملی «ایران قوی» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است تصریح کرد: اعضای کانون‌های مساجد گیلان می‌توانند برای شرکت در این رویداد قرآنی به سامانه بچه‌های مسجد به نشانی اینترنتی  bachehayemasjed.ir مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه شرکت‌کنندگان می‌توانند آثارشان را در منزل ضبط کنند اما ضبط و اجرا در مساجد امتیازی ویژه‌ای خواهد داشت خاطرنشان ساخت: تاکنون ۴۵۳ نفر از اعضای کانون‌های مساجد گیلان در این مسابقات شرکت کنند.

وی با اعلام اینکه بیشترین استقبال از رشته نقاشی آیات با ۲۱۳ اثر بود ادامه داد: در رشته تلاوت نور ۱۰۲ نفر و اذان ۶۴ نفر شرکت کردند.

رضوانی‌نژاد تعداد شرکت کنندگان در رشته قرائت نماز را ۳۶ نفر، مکبری۲۱ نفر و قرائت تحقیق و تقلیدی ۱۷ نفر اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: استقبال از این جشنواره در استان گیلان مطلوب بوده و با توجه به تمدید مهلت آن انتظار می رود تعداد شرکت‌کنندگان در همه رشته‌ها افزایش یابد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار