کد خبر : 32919
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

تندباد شدید ۴۴ حریق و حادثه در رشت برجا گذاشت

تندباد شدید ۴۴ حریق و حادثه در رشت برجا گذاشت

معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت گفت:‌ روز گذشته تا امروز با توجه به وزش تند باد شدید ۴۴ مورد حریق و حادثه در رشت به وقوع پیوسته است.

به گزارش گیلانستان شهرام مؤمنی اظهار داشت:‌ در 24 ساعت گذشته و همزمان با وزش تند باد شدید در تمام نقاط گیلان از جمله شهر رشت حدود 44 مورد حریق و حادثه در این کلانشهر اتفاق افتاد که با حضور سریع و به موقع نیروهای آتش‌نشانی موارد ذکر شده تحت کنترل درآمد.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت از آمادگی ایستگاه‌های این مرکز برای خدمات‌رسانی به مردم و شهروندان خبر داد و عنوان کرد:‌ ‌به توجه به دستورالعمل‌های ستاد مدیریت بحران و احتمال وزش باد شدید سازمان آتش‌نشانی شهر رشت تمامی امکانات خود را برای مقابله با شرایط جدید بسیج کرد.

مؤمنی با بیان اینکه در حال حاضر 14 ایستگاه آتش‌نشانی آماده ارائه خدمات لازم به شهروندان رشتی هستند تصریح کرد:‌ تمامی نیروها و افسران ارشد سازمان آتش نشانی شهر رشت در آمادگی کامل به سر می‌برند تا در صورت وقوع حادثه‌ای در سطح شهر سریعاً به محل مورد نظر اعزام شوند.

وی در مورد عملیات‌هایی که آتش‌نشانی رشت در 24 ساعت گذشته انجام داده است نیز بیان داشت: به علت وزش باد گرم شدید، کاهش رطوبت زمین‌،‌ بی‌احتیاطی و روشن کردن آتش 34 مورد آتش‌ سوزی علفزارها،‌ جنگل و ضایعات در سطح شهر رشت به وقوع پیوست که توسط آتش‌نشانی اطفاء شد.

مؤمنی از دریافت بیش از هزار و 214 مورد تماس شهروندان در 24 ساعت گذشته توسط مرکز ستاد فرماندهی و مرکز کنترل 125 خبر داد و گفت:‌ بروز ‌آتش‌سوزی،‌ قفل شدن درب منزل مسکونی،‌ محبوس شدن در آسانسور برخی از مواردی بود که مراتب آن توسط شهروندان اطلاع داده شد.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت از ایجاد حریق در یک ساختمان تجاری شهر در 24 ساعت گذشته خبر داد و ابراز داشت: این‌ ‌آتش‌سوزی به خاطر پرتاب شیء مشتعله به داخل این ساختمان ایجاد شده بود که با حضور سریع و به موقع آتش‌نشانان از تشدید و سرایت آن به دیگر ساختمان‌ها جلوگیری شد.

وی با تأکید بر اینکه آتش‌نشانان شهر رشت در هر شرایط و در هر موقعیتی آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند خاطرنشان کرد:‌ از تمام مردم و شهروندان رشتی تقاضا داریم در زمان وزش باد گرم نکات ایمنی را رعایت کرده و از برافروختن آتش در مجاورت جنگل‌ها و یا ساختمان‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار